Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

223 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 17:27:57

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Openoffice 3.2 installeren in Ubuntu  (gelezen 14774 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Openoffice 3.2 installeren in Ubuntu
« Gepost op: 12 februari 2010, 22:07:55 »
Hier vindt je een Howto (Howto betekent: "hoe doe je dat" - een tutorial) voor de installatie van de zeer recent uitgekomen OpenOffice versie 3.2.

Ik heb het net gedaan in mijn Ubuntu versie 9.04 (Jaunty Jackalope) en het liep prima

Zoals gebruikelijk in de Linux wereld zijn de uiterlijke veranderingen niet wereldschokkend. OOo start nu wel lekker flitsend op. Vroeger was het een beetje een slak. Dat was het altijd al, maar dat is echt weg. De integratie met Microsoft Office bestanden moet weer verbeterd zijn. Nou had ik daar persoonlijk toch al niet over te klagen, maar beter is nooit weg.

Wat me altijd weer treft bij installaties van dit soort software, zowel onder Linux als ook onder Windows, het loopt allemaal zo vlot. Je haalt toch een bestand op van 144 MB van Internet en met die twee regeltjes (plakken en knippen, ik ga dat echt niet zitten overtypen) draait de hele installatie in luttele seconden af en klaar.

Opnieuw opstarten? Ga weg joh ... Dit is Linux, aan die ongein wordt hier niet gedaan!  8)
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Openoffice 3.2 installeren in Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 14 februari 2010, 00:23:52 »
Hallo Just,

In Ubuntu moet deze update toch vanzelf opgehaald worden?
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Openoffice 3.2 installeren in Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 14 februari 2010, 21:30:23 »
Wat ik er zo van begrijp zal dat bij zoiets het pas meekomt bij de volgende versie. Ik zag ergens dat de gebruikelijke datum van april 2010 (en daarmee versie 10.4) verschoven gaat worden naar juni ( en versie 10.6). Dat zou dan nog even weg zijn.

Het leek me wel nuttig de nieuwste OOo te hebben (ook voor een bericht op het Forum) plus dat ik elders net OOo ook ben gaan gebruiken. Dan wil ik graag de laatste. Maar daarna is het ook gedaan met updaten. Ik doe dat maar mondjesmaat.

Vandaar dus.
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Openoffice 3.2 installeren in Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 16 februari 2010, 00:05:07 »
Hallo Just,

Net weer een grote update gehad (updatebeheer) inclusief een nieuwe kernel 9.10.19 maar geen update van Openoffice. Ik heb al eens eerder geprobeerd om zelf te updaten maar dat was zo omslachtig dat ik wel afwacht tot het automagisch opgehaald wordt. De huidige versie 3.1.1 werkt ook prima :)
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Openoffice 3.2 installeren in Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 16 februari 2010, 10:10:10 »
Net weer een grote update gehad (updatebeheer) inclusief een nieuwe kernel 9.10.19 maar geen update van Openoffice ... De huidige versie 3.1.1 werkt ook prima
Kernel 9.10.19?? Hee? Maar dat is toch geen normaal nummer voor een kernel? Die van mij (Ubuntu 9.04) is volgens uname -r:

mijzelf@linux:~$ uname -r
2.6.28-18-generic

De vorige versie van Openoffice deed het inderdaad heel prima. Het was dat ik op een Windows machine Openoffice wilde zetten. Anders was ik er niet aan begonnen.

Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Openoffice 3.2 installeren in Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 19 februari 2010, 01:20:32 »
Hallo Just,
Citaat
Kernel 9.10.19?? Hee? Maar dat is toch geen normaal nummer voor een kernel? Die van mij (Ubuntu 9.04) is volgens uname -r:
Ubuntu 9.04 is alweer een tijdje geleden, mijn versie is nu 9.10 Kernel 2.6.31-19 en ik heb gekeken naar de vorige kernels en die zijn oneven genummerd dus -17, -15 enz. Overigens heeft v9.10 t.o.v. v9.04 een grote wijzigingen ondergaan, je ziet dat direct bij het opstart/inlogscherm en daarbij zijn veel bugs weer weggewerkt. Ik kan nu gewoon mijn draadloos netwerk blijven gebruiken zonder dat elke keer de verbinding verbroken wordt.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Openoffice 3.2 installeren in Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 19 februari 2010, 10:22:36 »
Hoi Ruud,

9.10 is zeker de moeite waard en in mijn updatebeheer zit een knopje. Maar daar voel ik niet zo voor. Ik doe liever een nette strakke schone installatie, al is dat wel meer werk. Ik denk dat ik met versie 10.4 aan de gang ga.

Het mooiste van 9.10 vind ik trouwens de cloud (Ubuntu One). Ideaal! Met het draadloos heb ik geen problemen. Ik zit nu in mijn sleutelschuur. Van andere laptops weet ik dat dat op het uiterste randje is. Sommige combinaties van laptops en WiFi kaartjes redden het nooit. Maar 9.4 is met deze hardware altijd stabiel! Hij vliegt er nooit uit.
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Openoffice 3.2 installeren in Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 20 februari 2010, 01:03:57 »
Hallo Just,

Ik heb ook Ubuntu One geactiveerd maar het werkt nog niet zoals het zou moeten werken. Tijdens installatie wat foutmeldingen en ondanks de melding dat ik verbonden ben, kan ik niet synchroniseren. Ik moet daar nog even een keertje mee aan de slag.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Openoffice 3.2 installeren in Ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 20 februari 2010, 10:09:28 »
Hoi Ruud,

Ik merk wel dat die Cloud het nog het lekkerste doet als je een bestand als kopie in de Ubuntu One plakt. Erin slepen gaat bij mij wel, maar het synchroniseren loopt moeizaam.

We zullen wat geduld moeten hebben tot men de ruwe kantjes heeft bijgeslepen, lijkt me zo.
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers