Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

223 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 16:54:49

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Wijzigingen in de registry  (gelezen 10993 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MauriceO

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Man
Wijzigingen in de registry
« Gepost op: 13 februari 2010, 17:12:02 »
Weet iemand van jullie misschien een tooltje of programma dat wijzigingen in de registry kan bijhouden? Stel je installeert programma X en je wilt graag weten wat er in de registry wordt gewijzigd en/of toegevoegd, zodat je na een eventuele deïnstallatie alle achtergebleven sleutels alsnog kunt verwijderen. Iemand een idee?

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Wijzigingen in de registry
« Reactie #1 Gepost op: 13 februari 2010, 23:44:21 »
Hoi Maurice,

Probeer eens deze: Process Monitor van SysInternals

Citaat
zodat je na een eventuele deïnstallatie alle achtergebleven sleutels alsnog kunt verwijderen.
Programma's kunnen ook register-instellingen aanpassen en dan moet je wel weten wat de oude instelwaarde was.


groeten, Peter


Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Wijzigingen in de registry
« Reactie #2 Gepost op: 14 februari 2010, 00:58:11 »
Hoi Maurice,
 
Daar gebruik ik een piepklein (30KB) tooltje voor, SnapReg:
 
Voor de installatie maak je een snapshot van het register, en direct erna nog een. Vervolgens toont snapreg alle verschillen in het register tusen deze momenten.
De verschillen kunnen als plat tekstbestand of als Html pagina getoond en opgeslagen worden. Installatie is niet nodig, zodat het ding ook vanaf een Usb pen oid gestart kan worden. Gewoon de zip (zie attachment) in een mapje uitpakken.
 
Bedenk wel dat er tijdens de installatie ook nog andere programma's of besturingssysteemonderdelen registeraanpassingen kunnen doen, die dan mogelijk niets met de installatie te maken hebben. Het register is een erg dynamisch ding.
 
Maar als je wilt weten wat een bepaalde installatie, of bijvoorbeeld wijziging van Windows instellingen betekent voor het register, is het een erg handig tooltje.
 
Ik maak er vaak klant en klare registry bestandjes mee van veel voorkomende Windows opties, zodat ik met het starten van een setje van die files heel Windows in een keer naar mijn hand zet.
 
 
 
Michel Uphoff
Homepage

Offline MauriceO

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Man
Re: Wijzigingen in de registry
« Reactie #3 Gepost op: 14 februari 2010, 11:28:53 »
Peter en Michel,

Dank voor jullie suggesties! Ik ga er mee aan de slag!