* Volg ons

* Wie is Online

* Actuele onderwerpen

Sneeuw/ruis bij Full Screen door Ronald
[Vandaag om 22:33:19]

Hallo! door Ronald
[Vandaag om 22:27:20]

VERPLAATST: Koop Notebook met Linux door Ronald
[Vandaag om 22:14:16]

PC is traag vooral bij het opstarten door Michel Uphoff
[Vandaag om 22:01:46]

Koop Notebook met Linux door Just Vecht
[Vandaag om 19:36:49]

Tabletje? door Just Vecht
[Vandaag om 19:27:52]

Niet te verwijderen map/bestand door rayverb
[Vandaag om 19:00:44]

Goedkope en energiezuinige laptop door Paivu
[Vandaag om 15:18:51]

Ubuntu 11.10 Oneiric Ocelot door Paivu
[Vandaag om 15:16:18]

HP Scanjet 4L papierstoring door Michel Uphoff
[ 6 februari 2012, 18:07:09]

Wilt u het normal.dot bestand wijzigen? ja - nee - annuleren door Michel Uphoff
[ 5 februari 2012, 21:37:14]

uitrol menu verschijnt niet door Ruud_coco
[ 5 februari 2012, 21:35:57]

VERPLAATST: externe harde schijf door Ronald
[ 4 februari 2012, 18:17:43]

code 43 door Peter
[ 1 februari 2012, 20:53:42]

externe harde schijf door harryb
[ 1 februari 2012, 19:08:13]

Malwarebytes blokkeert kwaadaardige website's (ip) door Ruud_coco
[ 1 februari 2012, 07:53:53]

msn doet het niet door Peter
[31 januari 2012, 20:00:19]

externe harde schijf wordt niet herkend in windows 7 door RuudDeWit
[30 januari 2012, 15:56:35]

.xls wordt .xlsx door henk27
[30 januari 2012, 10:46:42]

harde schijf van 2 partities 1 maken / formateren door Ruud_coco
[29 januari 2012, 19:25:00]

* Chat

Vraag maar raak!
Stel je vragen over computers en internet en krijg direct antwoord! Iedere maandagavond 21:00 - 22:00 uur in de chatroom.

A A A A Auteur Topic: Op zich niks mis mee ... .  (gelezen 821 keer)

Offline Just VechtTopic starter

• Sysop
  • Geslacht: Man
  • Laatst actief:
    Vandaag om 22:30:15

• Activiteitmeter
    100%
    • Mijn Homepage
Op zich niks mis mee ... .
« Gepost op: 17 februari 2010, 09:15:24 »

Er is een update voor mijn werk laptop, maar er gaat iets fout. Hij installeert niet maar blijft wel telkens komen.

Het ding luidt:

"Meldingen van Windows Genuine Advantage maken deel uit van de strijd van Microsoft tegen softwarepiraterij. Na het installeren van deze software kunt u bevestigen dat het exemplaar van Office dat op deze computer is geïnstalleerd een legitieme versie is waarvoor een licentie is verstrekt. Als het exemplaar van Office op deze computer niet legitiem is, ontvangt u periodiek een herinnering. U kunt dan de juiste actie ondernemen om uzelf te beschermen tegen beveiligingsproblemen die aan vervalste software zijn verbonden.

Meer informatie over deze update kunt u vinden op http://www.microsoft.com/genuine/"

Op zich is hier niks mis mee. Ik houd niet van illegale dingen. En waarom zou je ook? Er is toch OpenOffice? Als Linux fan gebruik ik niet anders. Ik ben secretaris van een club met 100 leden. Dat gaat allemaal prima. Niemand die het merkt.

Nou ja, die update die niet wil is het probleem voor de Helpdesk op mijn werk.

Maar nou ik die boodschap al de nodige keren heb gezien bekruipt me een klam gevoel. Ik voel me begluurd en niet zo'n klein beetje ook. Het barst tegenwoordig van hypermoderne streken om je met mooie verzinsels geld af te troggelen.

De marketing streken in de supermarkt kennen we nu wel. De goedkope produkten staan op de onderste plank. Ze zijn ook niet gelijkgetrokken. Je moet op je knieen en diep bukken. Maar dan heb je wel een pot pindakaas voor erg veel minder, die heel prima smaakt.

Office kan je ook voor heel veel minder krijgen. Als student en als ouder van een schoolgaand kind kan je het voor ongeveer 30 procent van de kosten in de winkel krijgen op http://www.Surfspot.nl. Hier hoef je niet op je knieen, maar vanzelf gaat het zeker niet. Windows 7 vindt je daar ook!

Ik ben alleen bang dat de werkelijke reden achter die vrijgevigheid niets te maken heeft met nobele bedoelingen. Wel met klantenbinding misschien? Dus dit bedrijf verlangt van je met de wet in de hand dat je alleen legitieme software koopt. Uiteraard tegen een legitieme prijs? En biedt tegelijkertijd haar produkten aan tegen absurde korting aan onze studerende jeugd? Natuurlijk is dat vast allemaal bedoeld als een positieve bijdrage aan onze samenleving.

Oh ja, DAN is het goed ...!
Just Vecht - Blog - Foto's op Flickr - Twitter

Gerelateerde onderwerpen

Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
2 Reacties
572 Gelezen
Laatste bericht 18 februari 2011, 13:45:46
door Ronald

^ Go Up