Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

216 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 19:17:39

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Freeze van VB6.0  (gelezen 10532 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Freeze van VB6.0
« Reactie #15 Gepost op: 27 februari 2010, 15:29:10 »
Michel,
Het ziet er inderdaad naar uit dat ik eruit ben. Bedankt voor je hulp, dit geldt uiteraard ook voor de anderen die geholpen hebben.
Blijft voor mij nog één vraag over. Je bent het er kennlijk niet mee eens dat MS bij de controle op illegale software niets met je systeem doet. Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat ze dat wel doen. Steeds na zo'n melding gebeuren er onbegrijpelijke dingen. In ieder geval werkte de betreffende software daarna niet zoals daarvoor of helemaal niet.  Het is toch voor de makers van Windows niet zo moeilijk om in je syseem subtiele veranderingen aan te brengen?

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Freeze van VB6.0
« Reactie #16 Gepost op: 27 februari 2010, 17:41:54 »
Dag Jan,
 
Citaat
Het is toch voor de makers van Windows niet zo moeilijk om in je syseem subtiele veranderingen aan te brengen?
Dat is het zeker niet, en dat gebeurt als je bijvoorbeeld auomatische updates aan hebt staan aan de lopende band. Ik vetrouw de firma MS voor zover mijn neus lang is, laat ik dat voorop stellen. Maar wat ze niet kunnen maken en zullen maken is stiekum en met opzet, achter jouw rug om bijvoorbeeld VB6 slopen.
 
Niet dat dat niet kán gebeuren, Windows is een verrekte gecompliceerd systeem en updates en dergelijke kunnen een ongewenste impact hebben, wat kán leiden tot niet meer functioneren van onderdelen, maar er is van boze opzet geen sprake. Als dat wél zo was, was dat allang door de miljoenen MS watchers ontdekt en werd MS genadeloos aan de schandpaal genageld. Let wel: Misschien wíl MS best graag alle macht over jouw pc en zich desnoods op ontoelaatbare wijze bemoeien met jouw software en privacy, maar het mag niet. En omdat ze vanuit allerlei hoeken continue onder vuur staan, zullen ze zich behoorlijk terughoudend opstellen, omdat ze anders hun eigen business naar de knoppen helpen.
 
Het enige wat ze kunnen en mogen na WGA controle is jouw waarschuwen dat je op illegale wijze gebruik maakt van hun software, en je uitsluiten van verdere updates. Ze mogen niet eens Windows uitschakelen, en ze mogen jouw gegevens ook niet gebruiken om te achterhalen wie die gebruiker was met die illegale software.
 
Waardoor jouw VB6 niet meer wilde werken kan door van alles komen, en ik heb geen antwoord voor de oorzaak. Het vervolg echter bleek vrij logisch: Na herinstallatie stond VB default ingesteld, en door het ontbreken van het service pack begreep het niet zoveel meer van jouw oude projecten die beschadigd zijn geraakt omdat je ze zonder dat SP bewerkte en weer opsloeg.
Michel Uphoff
Homepage

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Freeze van VB6.0
« Reactie #17 Gepost op: 28 februari 2010, 13:10:05 »
Hoi Michel,
Bedankt voor deze uitgebreide uitleg. Zodra ik de bestelde versie van MS Visual Studio ontvangen heb zal ik hem installeren en ben dan ook van die irritante herinneringen af.