Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

203 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 12:27:34

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Installatie van Microsoft Visual Studio 6.0 Professional  (gelezen 15962 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Installatie van Microsoft Visual Studio 6.0 Professional
« Gepost op: 1 maart 2010, 20:28:17 »
Vanmorgen heb ik de bestelde nieuwe versie (met certificaat van echtheid) van Micorosoft Visual Studio 6.0 Professional ontvangen en geïnstalleerd. Alles verliep vlot, maar uiteindelijk deed zich toch een probleem voor. Ik wilde Visual J++ installeren, maar dat leverde een compatibiliteitsprobleem op dat te maken had met Microsoft Virtual Machine. KB-artikel q299764 zou daar
een oplossing voor moeten bieden, maar dat werkte niet, ondanks het uitvoeren van alle aanbevelingen. Herkent iemand dit probleem en wat is de oplossing?
 

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Installatie van Microsoft Visual Studio 6.0 Professional
« Reactie #1 Gepost op: 1 maart 2010, 22:54:40 »
Dag Jan,
 
Die MS java VM's (zowel degene die bij Visual Studio zit, als de laatste versies die gemaakt is) zijn zo oud als Methusalem. Ms is al een paar jaar geleden gestopt met iedere ondersteuning van de MsJvm, en mág er ook niets meer mee omdat ze het proces van Sun hebben verloren.
 
Mogelijk zit ook de huidige Sun java VM zó in elkaar dat Visual J++ er niet onder werkt. Je zou even kunnen proberen om de Sun java VM te deïnstalleren, vervolgens die oeroude ms vm (50_3802) installeren én de laatste update daarvan (50_3810) en eens kijken of dat werkt, maar kijk niet raar op als je dan problemen krijgt met websites die applets gebruiken die alleen nog onder de Sun jvm correct draaien.
 
Ervaring met Visual J++ heb ik niet, dus bovenstaande is ook alleen maar een educated guess.
Michel Uphoff
Homepage

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Installatie van Microsoft Visual Studio 6.0 Professional
« Reactie #2 Gepost op: 1 maart 2010, 23:02:20 »
Hoi Michel,
Bedankt voor deze informatie. Ik kan er dus beter afblijven. Niet dat dat erg is,want ik heb geen directe toepassingen voor J++.