Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

203 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 16:08:36

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: verbinding verbreekt na 20 minuten  (gelezen 9564 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline manyavo
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Vrouw
verbinding verbreekt na 20 minuten
« Gepost op: 2 maart 2010, 22:06:04 »
Ik heb een laptop die spotaan de verbinding verbreekt na 20 minuten. Ik moet hem dan opstarten en doe ie het weer voor 20 minuten. Heb de netwerk kaart uit de slaapstand gehaald. Maar dat werkt niet. Ik heb een KPN experiabox s780
De andere laptop heeft helemaal geen problemen. Ik heb het met zowel de kabel als zonder kabel. Zou misschien de dhcp tijdlimiet ingesteld staan op 20minuten. Hoe kan ik dat controleren. En wat kan ik nog meer controleren.



Ik ben al 3 maanden met dit probleem bezig en weet niet waar ik verder moet zoeken.


Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: verbinding verbreekt na 20 minuten
« Reactie #1 Gepost op: 2 maart 2010, 22:10:20 »
Dag Manya,
 
Welk besturingssysteem is het? Windows XP, Vista of Windows 7?
Geef zekerheidshalve ook het merk en type laptop even door.
Michel Uphoff
Homepage

Offline manyavo
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Vrouw
Re: verbinding verbreekt na 20 minuten
« Reactie #2 Gepost op: 2 maart 2010, 22:36:36 »
Ik heb Vista home premium op een laptop toshiba a200 (oud bakkie)

Dit probleem gebeurt dus zowel met de kabel als zonder de kabel.

Het modem is van KPN experiabox ST780

Daarvoor deed het prima.


Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: verbinding verbreekt na 20 minuten
« Reactie #3 Gepost op: 2 maart 2010, 22:55:44 »
Dag Manya,
 
Het is altijd exact iedere 20 minuten? Zo ja dan zou het energiebeheer voor de netwerkadapter(s) de oorzaak kunnen zijn.
 
Nu heb ik zelf XP en W7, maar ik neem aan dat het onder Vista op ongeveer dezelfde plek te vinden is, hoewel de benaming wel weer wat anders zal zijn. Kijk eens bij:
 
Start > Instellingen > Configuratiescherm > Netwerkcentrum. Daar moet ergens een regeltje staan: "Adapterinstellingen wijzigen". Klik daar op.
 
Nu heb jij waarschijnlijk meerdere adapters, een 'Lan-verbinding' en een 'draadloos'. Kies degene uit die je nu gebruikt, en RECHTSklik er op. Kies "Eigenschappen"  en klik daar op de knop "Configureren". Kies het tabblad "Energiebeheer" en haal daar alle vinkjes weg, en klik op OK.
 
Helpt dit?
Michel Uphoff
Homepage

Offline manyavo
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Vrouw
Re: verbinding verbreekt na 20 minuten
« Reactie #4 Gepost op: 11 maart 2010, 10:37:40 »
Michel nog hartelijk bedankt voor al je tips. Helaas hebben ze niet geholpen. Ik heb iets raars ontdekt. Speel ik internetradio af. Dan blijft de verbinding gewoon tot stand. Ook bij uitzending gemist kan ik ;m helemaal zien. Wil ik daarna internet opstarten dan krijg ik geen verbinding.

Ook al ik internet opstart en wil switchen naar pagina's dan lukt dat niet. Maar zodra er dus een streaming is dan lukt het wel

Ook heb ik een 2de profiel en ook daar heb ik dezelfde problemen.
Na 13 a 20 minuten wordt de verbinding verbroken.

Alleen opnieuw opstarten helpt

Ook het programma van KPN Mail en internet assisant kan de verbinding niet oppakken


Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: verbinding verbreekt na 20 minuten
« Reactie #5 Gepost op: 11 maart 2010, 15:36:46 »
Dag Manya,
 
Even op een rijtje zetten:
 
Je hebt twee computers, die allebei via dezelfde router (experiabox) het internet opgaan. Klopt?
Een van de twee pc's heeft nergens problemen mee. Klopt?
De tweede pc (Toshiba) ziet de verbinding telkens wegvallen, en het maakt daarbij niet uit of hij draadloos danwel via een kabel verbonden is. Klopt?
Als de Toshiba een verbinding met Internet heeft, valt hij niet uit zolang die verbinding actief is. Zodra de activiteit stopt, is internet niet bereikbaar. Klopt?
 
Ok, eerst maar eens was gegevens zien te verzamelen: Kies Start, en tik in CMD (enter). Of kies via start, alle programma's, bureauaccessoires, comandoprompt (oid) de commandoprompt.
Het "Dos"  scherm verschijnt, en daar tik je in: ipconfig /all (enter)
Kopieer de teruggegeven info dan in een berichtje. Doe dat ook bij de andere wel goed werkende computer.
 
Je kan alvast zelf wat testen: In hetzelfde "dos" scherm tik je in ping x.x.x.x
Die x-jes staan voor de cijfers die achter standaardgateway van inpconfig /all staan. Bijvoorbeeld: Ping 192.168.1.1 Doe dat op beide computers. Krijg je antwoord terug van Ping of krijg je juist een time-out bericht?
Doe deze ping ook nadat de Toshiba geen internet verbinding heeft. Krijg je nu nog steeds antwoord van de gateway of een time-out bericht?
 
Zie ziet in Ipconfig /all ook het Ip adres van de DNS-server staan. Ping ook hier naartoe en geef even door of je daarvan antwoord of een time-out terug krijgt, en of dat ook gebeurt als de Toshiba niet op internet kan.
 
Ondertussen kan je ook eens kijken of attached tooltje (KeepAlive) helpt. Dat is een piepklein programmaatje dat iedere minuut even 'pingt' naar het internet. Mogelijk houdt dit tooltje de verbinding in stand totdat de oplossing is gevonden. Even uitpakken in een map
en starten, en een dagje of zo aan laten staan.
Michel Uphoff
Homepage

Offline manyavo
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Vrouw
Re: verbinding verbreekt na 20 minuten
« Reactie #6 Gepost op: 11 maart 2010, 17:42:41 »
Keep Alive helpt niet die wordt omzeep geholpen.

 :D :D :D :D

Ik zag dat mijn vriend 3 regels meer heeft staan.

Namelijk de


- Link Local IPv6 adres
-DHCPv6 IAID
-DHCPV6 client DVID

Moeten die er altijd staan?

En zo niet hoe zet ik die er dan in

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: verbinding verbreekt na 20 minuten
« Reactie #7 Gepost op: 11 maart 2010, 18:31:15 »
Dag Manya,
 
Citaat
Keep Alive helpt niet die wordt omzeep geholpen.
Je krijgt een melding dat hij wordt verwijderd? Zo nee, waaruit trek je deze conclusie? Het tooltje draait onzichtbaar.
De verbinding is al eens weggevallen terwijl KeepAlive gestart was?

Citaat
Ik zag dat mijn vriend 3 regels meer heeft staan.
Dat zegt niet zoveel, en die regel toevoegen gaat niet zomaar. Wat van belang is, is wat ik gevraagd heb aan gegevens en uitslagen van de testjes.
Michel Uphoff
Homepage