Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

219 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 18:18:20

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Disk or network error  (gelezen 17683 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Disk or network error
« Gepost op: 6 maart 2010, 01:07:27 »
Ik gebruik o.a een drietal data controls in twee formulieren. In het hoofdformulier in Form_Load stel ik de databases en hun recordsource in met de naam van het formulier.naam van de data control en de database, resp. de recordsourcenaam.
Bij één van deze formulieren (die met 1 data control) krijg ik geen fout, maar bij het andere formulier (met twee data controls) krijg ik bij instellen van de database de fout "Disk or network error".
Op internet is geen werkende oplossing te vinden. De fout treedt alleen op bij het instellen van de database en op het moment dat het programma terecht komt in de code van het formulier met de data controls, bij de recordsource krijg ik geen fout.
Als ik de data controls bij het formulier weghaal en verplaats naar het hoofdformulier krijg ik de fout niet.
Wat veroorzaakt die fout. Op internet kom je veel vragen over deze fout tegen en nauwelijks oplossingen.
Je kunt deze fout gewoon wegklikken en doorgaan, het programma wordt niet afgebroken.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Disk or network error
« Reactie #1 Gepost op: 6 maart 2010, 01:36:03 »
Citaat
Wat veroorzaakt die fout.
Daarvoor moeten we ook het error nummer weten.
Staat de database op dezelfde computer als je programma of staat ie bijv. op een netwerk?

Een Form_Load event wordt gestart als iets van dat formulier voor de eerste keer nodig is. Dat hoeft dus niet percee te zijn bij een Formulier.Show oid. maar kan al eerder zijn.
Maw., kan het zijn dat de code onbedoeld gestart wordt en dat mogelijk de paden en/of namen nog niet goed staan?
Wat gebeurt er als je de "error gevende code" vertraagd start, bijv. na pakweg 1 seconde middels een timer-control.


groeten, Peter

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Disk or network error
« Reactie #2 Gepost op: 7 maart 2010, 12:17:11 »
Hoi Peter,
Jouw commentaar heeft me de weg gewezen om het probleem op te lossen. Ik heb de data controls van het formulier waar ze op stonden weggehaald en geplaatst op het hoofdormulier. Dit hoofdformulier is hetzelfde als dat van de Form_Load waarin de databases worden ingesteld. Daarna heb ik de formuliernamen in de code natuurlijk ook aangepast.
Nu krijg ik de fout niet meer. De komende dagen moet blijken of de fout inderdaad weg blijft.
Het lijkt er dus op dat er inderdaad op het moment van instellen van de databases paden en/of namen nog niet goed staan.
Hartelijk dank voor je hulp.