Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

365 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

20 april 2024, 07:05:32

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: laptop en desktop  (gelezen 13799 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline zoezoeki
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Vrouw
laptop en desktop
« Gepost op: 8 maart 2010, 22:11:25 »
Hallo allemaal,

Sinds afgelopen zaterdag heb ik nu een laptop en een desktop, allebei met windows 7.
Mijn desktop zit met een draadje voor het internet en de laptop is draadloos.
Nu zou ik graag bestanden van de ene computer naar de andere over willen zetten.
Ik eb nog een netwerkkabel van een paar jaar terug, maar heb die nog nooit kunnen gebruiken en nu ook weer niet omdat ik op de laptop geen aansluiting heb. Wat voor soort kabel heb ik nodig (ik denk dat ik een kabel nodig heb) en wat moet ik dan nog voor extra dingen doen om het te laten werken.

Ik ben net nieuw op dit forum en heb ook geen idee hoe het precies werkt, misschien doe ik het al helemaal verkeerd, maar vergeef me en vertel me dan svp hoe het wel zou moeten.

Alvast bedankt.
groet
Zoek Zoek

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: laptop en desktop
« Reactie #1 Gepost op: 8 maart 2010, 22:19:58 »
Dag "Zoek"
 
Mogelijk heb je op die laptop alleen draadloos netwerk. Kan je merk en typenummer even doorgeven, dan kijken we even mee. Verder is het handig te weten welke internet modem/router je hebt, als je ook daarvan merk en type op kan geven is het plaatje compleet en komen we er wel uit.
Michel Uphoff
Homepage

Offline zoezoeki
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Vrouw
Re: laptop en desktop
« Reactie #2 Gepost op: 8 maart 2010, 22:50:11 »
Hallo Michel,

Ik zit momenteel op mijn werlk, dus ik kan je niet alle gegevens geven. Het is een ASUS van eur 849,00, 16 inc scherm en mijn provider is KPN. Ik ben denk met een 3 kwartier thuis dus dan zal ik meer gegevens doorgeven.
Ik kom er dus op terug.

groet
Zoek Zoek

Offline zoezoeki
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Vrouw
Re: laptop en desktop
« Reactie #3 Gepost op: 8 maart 2010, 23:23:33 »
Hallo Michel,

Nou sneller thuis dan ik dacht, alle stoplichten enz mee..

Hier zijn de gegevens;
N61JV-JX007V features:
•   16 inch beeldscherm
•   Intel Core i5-430M
•   4 GB werkgeheugen
•   500 GB harde schijf
•   Windows 7 Home Premium
•   NVIDIA GeForce GT320M
•   8-in-1 geheugenkaartlezer
•   HDMI-out
•   1.3 Megapixel Webcam

Mijn modem van KPN is een experiabox-speedtouch 780

Ik heb een draadloze internet verbinding op mijn laptop, en die werkt al.


is dit voldoende wat je weten moet?

groet
Zoek

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: laptop en desktop
« Reactie #4 Gepost op: 9 maart 2010, 21:01:49 »
Dag Zoek Zoek,
 
OK!
 
Jouw laptop heeft zowel een netwerk kabel aansluiting als een draadloze aansluiting, en de draadloze aansluiting werkt, want je kan er mee Internet op.
 
Dat betekent dat je verder niets meer hoeft aan te sluiten om een thuisnetwerk op te zetten, want alle verbindingen zijn er al. De laptop zal (als alles goed is ingesteld) straks via draadloos - router - kabel - desktop verbinding kunnen maken.
 
LET OP: Heb je ook niet Windows 7 computers in het netwerk (bijvoorbeeld XP of Vista) dan heb je niets aan een thuisgroep. Dan moet er op de klassieke wijze een netwerk worden opgebouwd. Laat dat dan even weten. Ik ga uit van alleen W7 computers in het netwerkje.
 
Op beide computers zit Windows 7 naar ik begrijp. Windows 7 heeft een nieuwe manier voor netwerkconnectie tussen W7 machines bedacht: De Thuisgroep.
 
Op beide machines zoek je via het configuratiescherm het netwerkcentrum op en je opent dat. Als het goed is zie je in de lijst staan: "Een Thuisgroep en opties voor delen selecteren". Klik op één pc de knop "een thuisgroep maken" aan, en plaats in het volgende scherm vinkjes in alles wat de pc aan andere computers mag tonen.
 
Klik op "Volgende". Er wordt een ingewikkeld wachtwoord voor je aangemaakt. Schrijf dat exact over. (let op hoofd en kleine letters). Sluit de wizard af.
 
Ga naar de andere computer, en kijk daar of er nu bij in het Netwerkcentrum rechts van het woordje Thuisgroep een blauw regeltje "Beschikbaar voor verbinden" staat. Zo ja, dubbelklik op dat regeltje.
 
Klik op de knop "Nu lid worden", klik aan wat je wilt delen van deze computer, volgende en geef dan nauwkeurig het opgeschreven wachtwoord op.
 
Als alles goed is verschijnt de melding "Uw computer is lid geworden van de thuisgroep".
 
Het netwerkje is nu af. Als je de verkenner start zal je links in het lijstje de thuisgroep tegenkomen, met daarin de gedeelde mappen van de andere Windows 7 computer(s).
« Laatst bewerkt op: 9 maart 2010, 21:12:56 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage

Offline zoezoeki
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Vrouw
Re: laptop en desktop
« Reactie #5 Gepost op: 9 maart 2010, 22:09:24 »
Hallo Michel,

Het is gelukt, dank je wel voor je hulp.

groeten
Zoek Zoek

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: laptop en desktop
« Reactie #6 Gepost op: 10 maart 2010, 01:34:15 »
Hallo Michel,
Citaat
Heb je ook niet Windows 7 computers in het netwerk (bijvoorbeeld XP of Vista) dan heb je niets aan een thuisgroep.
Ik heb eerdaags een Windows 7 computer maar er zijn ook Vista, XP en Mac computers in het bestaande netwerk. Ik had al begrepen dat de 'thuisgroep' geen optie is. Ik kan dan toch gewoon aan een standaard netwerk op W7 verbinden?
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: laptop en desktop
« Reactie #7 Gepost op: 10 maart 2010, 10:25:29 »
Hoi Ruud,
 
Citaat
Ik kan dan toch gewoon aan een standaard netwerk op W7 verbinden?
Jazeker. Homegroups zijn alleen gemaakt om het eindgebruikers makkelijk te maken hun persoonlijke bestanden te delen, en in die zin ook welk wat beperkt. Met een klassieke netwerkverbinding heb je wat meer werk, maar kan je ook meer.
Michel Uphoff
Homepage