Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

175 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

24 april 2024, 16:07:11

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Windows 7 oogsnoep  (gelezen 9063 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hugo

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 101
  • Geslacht: Man
Windows 7 oogsnoep
« Gepost op: 27 oktober 2010, 16:19:38 »
Howdy, daar ben ik weer.

Ik heb dus (zie andere topic) intussen mijn Windows 7 laptop geheel opnieuw geïnstalleerd. OS en drivers staan er nu op, en op dit moment in Windows Update druk bezig een karrevracht aan kritische en andere belangrijke updates binnen te halen.

Wat me opviel - voordat ik ging herinstalleren verscheen een miniatuur weergave van een applicatie als ik de muis boven het pictogram in de taakbalk hield. Nu doet-ie dat niet meer; ik krijg nu alleen nog maar het ikoon en de naam. Maar ik kan nergens een instelling vinden waar ik dat mee kan veranderen.
En wat me ook opviel - bij andere mensen heb ik wel eens het fraaie visuele effect gezien als je met Alt-Tab door je applicaties wandelt, dat de schermen als in een soort ronde archiefmap worden weergegeven. Dat had ik niet voordat ik ging herinstalleren en ook nu niet. Is dat alleen beschikbaar onder Windows Vista en voor Windows 7 weer gesloopt, of is ook dit met een instelling te veranderen.

Ja, ik weet het. Allemaal alleen maar eye candy, en een verspilling van processor capaciteit. Ik sluit ook helemaal niet uit dat ik al deze opties uiteindelijk weer ga uitschakelen. Maar op dit moment wil ik er gewoon even van genieten dat ik een flitsend nieuwe laptop heb (hij was duur genoeg), en daar helpt al die nutteloze eye candy me ontegenzeglijk bij. ;)
--
Hugo Kornelis, SQL Server MVP

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Windows 7 oogsnoep
« Reactie #1 Gepost op: 27 oktober 2010, 22:07:47 »
Hoi Hugo,

Zo te horen staat Windows Aero uit. Dit zou kunnen komen, doordat de prestatie-index niet meer of nog niet is bepaald. Dit kun je nagaan via rechtermuistoets op Deze computer (zit in je Startmenu) en dan de onderste optie Eigenschappen. Bij mij zien de details er vervolgens zo uit:



Ik heb dus gekozen voor een loeisnelle computer, met een gemiddeld (maar wel voldoende) presterende videokaart. SQL Server draait er heerlijk op. ;)

De combinatie waar jij op doelde, is trouwens niet Alt-Tab, maar Windows-Tab. :)

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Hugo

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 101
  • Geslacht: Man
Re: Windows 7 oogsnoep
« Reactie #2 Gepost op: 27 oktober 2010, 22:56:03 »
Hoi Ronald,

Dit was het niet, maar ik heb het nu wel opgelost (al is het dan per ongeluk). Na het plaatsen van dit bericht heb ik meer gemerkt. Na elke restart (en tijdens het installeren van drivers en updates heb je die nogal vaak) kreeg ik een melding dat Aero was uitgezet vanwege een niet compatibel programma. En eveneens na elke herstart moest ik via de netwerk probleemoplosser vaststellen dat de draadloze adapter was uitgeschakeld, en die weer inschakelen.

Zo op het eerste gezicht geen verwante problemen. Maar na enig googlen kwam ik achter een gemeenschappelijke factor. De Dell Control Point System Manager - een applicatie die allerlei handige extra's biedt, zoals automatisch inschakelen van de toetsenbordverlichting bij weinig licht, scherm helderheid aanpassen aan omgevingslicht, en extra instellingen voor energiebeheer. Onder andere eentje voor extreem lange batterij levensduur. Die wordt bereikt door bij werken op batterij alle misbare apparaten (oa de wifi) uit te schakelen, Aero uit te zetten, en zo nog wat meer.

Nu werkte ik op stroom én had ik deze instelling niet gekozen. Maar na er een beetje mee gespeeld te hebben, lijkt het probleem nu toch opgelost - ik krijg keurig de verkleinde versies van de vensters als ik de muis boven de taakbalk zet, en ik zie ook weer doorzichtige vensterranden.

>>Windows-Tab<<  :-[
Tsja, dan kan ik lang wachten tot-ie het met Alt-Tab doet. Met Windows-Tab geniet ik nu ook van dit stukje eye candy. En of die dat vanmiddag ook al gedaan zou hebben, dat zullen we wel nooit weten.
Bedankt!
--
Hugo Kornelis, SQL Server MVP

Offline Hugo

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 101
  • Geslacht: Man
Re: Windows 7 oogsnoep
« Reactie #3 Gepost op: 28 oktober 2010, 11:29:41 »
Ik heb dus gekozen voor een loeisnelle computer, met een gemiddeld (maar wel voldoende) presterende videokaart. SQL Server draait er heerlijk op.
Hmmm, ik dacht dat ik een supersnelle computer had, maar je hebt altijd baas boven baas. Bij mij zijn de scores van boven naar beneden 7,0, 7,4 7,2, 7,2 en 5,9. Grafisch dus veel beter (moet ook wel - deze laptop is gecertificeerd voor AutoCAD, al is dat niet de reden dat ik hem heb gekozen; mij ging het met name om twee drive bays en de hoge resolutie). Qua pure rekenkracht scoor ik minder - heb jij een Core i7-9NN? Of meerdere processoren?
De score voor de harde schijf ga ik over een paar jaar verbeteren, als de SSDs iets goedkoper (en liefst ook groter) worden dan nu. Op dit moment was de max leverbare capaciteit bij Dell slechts 256GB, en dan betaal je ook meteen de hoofdprijs. Als er SSDs op de markt komen met een capaciteit van 500GB of meer en een niet al te gortige prijs, dan ga ik ten minste één van mijn HDs vervangen.
« Laatst bewerkt op: 15 november 2010, 21:41:08 door Ronald »
--
Hugo Kornelis, SQL Server MVP

Offline Leon

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
Re: Windows 7 oogsnoep
« Reactie #4 Gepost op: 28 oktober 2010, 18:51:22 »
Naast dat de baas altijd boven aan wil staan, is er nog zoiets als de realiteit.
Wie houd nu wie voor de gek.

Hoe wordt die score eigenlijk bepaald?
Als ik voor de flauwekul bij een Atom Z520 op 1.33GHz deze test laat lopen.
Komt tie met een score van 1.9 op de proppen.
Logisch ook, er is maar 1 core van 32 bits.

De rest van de getallen waren 4.2, 2.9, 2.3, 5.7

qua HD doet tie niet onder.

Normaal mik ik op zo'n klein dingetje XP of een Linux variant.
Dat is nu niet gebeurd, de opstart tijd met W7 (home premium) was boven verwachting kort.
In de loop der tijd is daar wat meer tijd in gaan zitten, maar het zit nog altijd onder de 1 minuut.
Groeten, Leon
Life is like a roller coaster. It's always a different thrill each day.

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Windows 7 oogsnoep
« Reactie #5 Gepost op: 15 november 2010, 21:40:47 »
Hoi Hugo,

Citaat
Qua pure rekenkracht scoor ik minder - heb jij een Core i7-9NN? Of meerdere processoren?

Inderdaad, een Core i7-920. Dus 8 blokjes in Task manager:



Citaat
De score voor de harde schijf ga ik over een paar jaar verbeteren, als de SSDs iets goedkoper (en liefst ook groter) worden dan nu. Op dit moment was de max leverbare capaciteit bij Dell slechts 256GB, en dan betaal je ook meteen de hoofdprijs. Als er SSDs op de markt komen met een capaciteit van 500GB of meer en een niet al te gortige prijs, dan ga ik ten minste één van mijn HDs vervangen.

Ik las laatst iets over hybride schijven die een een stuk interessanter zijn qua prijs/kwaliteit verhouding. De SSD-schijven blijven klein, en duur.

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence