Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

159 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

18 april 2024, 17:17:40

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: DVD wel op pc niet op stand alone speler  (gelezen 14999 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
DVD wel op pc niet op stand alone speler
« Gepost op: 11 maart 2010, 00:19:45 »
Hoi All,
 
Na lang sleutelen zonder gewenst resultaat toch maar weer even het forum raadplegen:
 
Ik heb de film Fugitive naar de harde schijf van mijn laptop gedownload. Het bestaat uit:
 
VIDEO_TS.BUP
VIDEO_TS.IFO
VIDEO_TS  (VOB-bestand)
VTS_01_0.BUP
VTS_01_0.IFO
VTS_01_0  (VOB-bestand)
VTS_01_1  (VOB-bestand)
VTS_01_2  (VOB-bestand)
VTS_01_3  (VOB-bestand)
VTS_01_4  (VOB-bestand)
VTS_01_5  (VOB-bestand)
 
Op de laptop speelt de film prima af incl. (instelbaar) de Nederlandse ondertiteling. Ik heb de bestanden op allerlei manieren op een lege DVD-RW gebrand maar via mijn LG stand alone DVD speler wil hij maar niet afspelen. Er worden geen geldige bestanden herkend. De DVD laat zich wel op de speler initialiseren maar ja, film weg dus.
 
De LG beschrijving zegt dat bepaalde types DVD niet bruikbaar zouden zijn. OK, ik neem een DVD-RW met een gekopieerde video die wél werkt op de speler, ik wis die DVD-RW, brand Fugitive op die DVD en probeer het weer. Wederom hetzelfde probleem.
 
Mijn DVD speler zou DivX moeten kunnen afspelen. Dus ik brand de DVD als datadisk en probeer nog eens. Weer hetzelfde probleem.
 
Ik heb gebrand met de Mediaplayer en met Nero 7.10 (Windows 7)
 
Iemand een idee wat hier verkeerd kan gaan? BVD, Don
 
 

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: DVD wel op pc niet op stand alone speler
« Reactie #1 Gepost op: 11 maart 2010, 17:25:48 »
Hallo Don,

Je zou denken dat de instellingen in Nero of Windows Media Player (wist niet eens dat die laatste ook dvd films kon branden) niet goed staan. Ik gebruik Nero 8 en kan gewoon dvd films branden en afspelen op elke standaard dvd speler. Het enis wat ik kan bedenken dat de LG speler het formaat niet herkend. Kun je de film ook op een gewone dvd branden, doet ie het dan weet je waar het probleem ligt, doet ie het niet dan heb je een extra onderzetter. :)
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: DVD wel op pc niet op stand alone speler
« Reactie #2 Gepost op: 11 maart 2010, 17:52:33 »
Hoi Ruud,
 
Reken maar dat voordat ik het forum inschakel zo ongeveer alles heb uitgeprobeerd. Ook DVD-Recordable. Alles wat ik doe resulteert in een DVD die zich op de computer gewoon laat afspelen maar niet op de stand alone DVD speler. Ook niet de geinitializeerde DVD's die het voorheen met een andere film op die DVD's wél deden.
 
Ik heb inmiddels InfraRecorder gedownload (gratis DVD brander) en ben het daarmee aan het proberen. InfraRecorder maakt eerst een CD image. Ook dat wilde maar niet lukken in het begin. Ik heb nieuwe DVD-RW disks gekocht en daar lukt het maken van die image wél mee. Daarna is automisch de film naar de DVD geschreven en is lees nu als laatste info: The disc was succesfully closed. Dat sluiten schijnt belangrijk te zijn, lees ik links en rechts op Internet. Dus ik ga de disc nu uitproberen.....
 
Helaas, weer noppes. Op de laptop alles OK, maar op de stand alone DVD speler herkent hij de disc niet.

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: DVD wel op pc niet op stand alone speler
« Reactie #3 Gepost op: 12 maart 2010, 10:44:22 »
Hallo Don,
Toevallig ben ik hier ook de laatste tijd mee beziggeweest.
Heel goed gratis programma is dvd decryptor,maak je eerst een iso van de dvd en dan kun je die branden.
http://www.dvddecrypter.org.uk/
Een andere hele handige is dvd shrink,kun je ook dvd9 naar dvd5 branden alles in 1 handeling (kan wel een tijd duren ,5 uur....)
http://www.downloadplaats.nl/4/download/Dvd-Shrink-3.2.0.15.html
Als je de bestanden zo op je harde schijf hebt staan dan wordt het wel wat lastig,het gaat vaak wel als je er een iso van maakt.Misschien heb je iets aan die bovengenoemde programma´s.
Groet,Paul

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: DVD wel op pc niet op stand alone speler
« Reactie #4 Gepost op: 12 maart 2010, 11:08:13 »
Hoi Don,
 
Zou met Nero gewoon moeten werken... Kijk zekerheidshalve nog eens naar DEZE instructie, en zet de brandsnelheid een flinke tik terug. Liever wat langer branden dan een te snel gebrande DvD die slecht of niet leesbaar is.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: DVD wel op pc niet op stand alone speler
« Reactie #5 Gepost op: 12 maart 2010, 11:27:12 »
Hoi Paul en Michel,
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben er inmiddels achter dat het downloaden van een AVI en die omzetten naar een ISO DVD file wél werkt. Mijn download Fugitive was een kant en klaar bestand bestaande uit IFO, BUP en VOB files. Als ik dat op een DVD brand, dan pikt de pc dat wel maar de stand alone speler niet. Dus tijdens het omzetten van AVI naar ISO wordt er blijkbaar toch iets toegevoegd wat noodzakelijk is om de DVD op de speler aan de gang te krijgen.
Paul ik heb DVD decrypter samen met DVD Shrink en RipIt4Me al een poos op de pc staan. De decrypter zet ook AVI om naar ISO? OK, ik heb daar nooit op gelet maar goed te weten. Ik heb hiervoor de WinAvi videoconverter gedownload maar als de Decrypter ook goed werkt, gebruiken we die maar.
We sleutelen verder maar er is licht in de tunnel :) . Bedankt weer. Don

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: DVD wel op pc niet op stand alone speler
« Reactie #6 Gepost op: 12 maart 2010, 11:57:40 »
Hallo Don,
Nee dat doet dvd decryptor niet van avi naar dvd,dat had ik nog niet opgemaakt uit wat je had gezegd.
Voor avi naar dvd heb ik ´dvd flick´ http://www.dvdflick.net/
Dat is een spannend iets want dan kun je ook nog ondertitels toevoegen,een hele nieuwe wereld waar je dat allemaal kan vinden en in wat voor bestandsformaat pfff...tig mogelijkheden.En dan heb je nog weer ondertitel-editors.Dat kost ongelofelijk veel tijd om correcties door te voeren of een leuk tekstje in kleur dat dan maar niet op de uiteindelijke gebrande cd wil lukken...
Ik leen de dvd´s bij de bibliotheek,van internet downloaden heb ik nog niet gedaan.
Groet,Paul

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: DVD wel op pc niet op stand alone speler
« Reactie #7 Gepost op: 15 maart 2010, 21:34:36 »
Dat is een spannend iets want dan kun je ook nog ondertitels toevoegen,een hele nieuwe wereld waar je dat allemaal kan vinden en in wat voor bestandsformaat pfff...tig mogelijkheden.
Ja inderdaad, úúúren kun je je daarmee bezig houden. Maar wel leuk, want dan wordt het echt 'jouw' film. :D

Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence