Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

192 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 17:59:28

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: DVD afspelen  (gelezen 11706 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Henk van Asselt

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 146
  • Geslacht: Man
DVD afspelen
« Gepost op: 25 maart 2010, 22:57:52 »
Hallo,

Ik heb vandaag een dvd gekocht. Aangezien ik geen losse dvd speler heb, moet ik om de film te bekijken ,de dvd in de dvd speler van de pc doen. Windows mediaspeler 10 (XP Home) wordt opgestart en er komt een melding dat het een onbekende dvd is.

Met andere dvd's kan ik via verkenner de bestanden op de dvd bekijken. Dubbelklik ik dan op een VOB bestand, dan begint in het algemeen de film.
Met deze dvd kan ik ook de dvd openen met verkenner, maar als ik nu dubbelklik op een VOB bestand, dan begint de film nog steeds niet.

Ik heb het ook geprobeerd onder Vista met mediacenter, maar ook daar lukt het niet. Ik krijg wel beeld, maar geen geluid.

Is dit soms een probleem met een codec?
Groetjes,
Henk

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: DVD afspelen
« Reactie #1 Gepost op: 25 maart 2010, 23:44:38 »
Hallo Henk,

Probeer de DVD eens af te spelen met VLC media player (gratis).
Je kan hem HIER downloaden.

Lukt het nu wel?


groeten, Peter

Offline Henk van Asselt

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 146
  • Geslacht: Man
Re: DVD afspelen
« Reactie #2 Gepost op: 26 maart 2010, 00:28:49 »
Hallo Peter,

Ik heb even een nieuwe codec-Pack gedownload: http://www.xpcodecpack.com/

In deze pak zit de "Media Player Classic". Open ik de dvd met deze speler, dan verschijnt er in de statusbalk de tekst: "DVD: Copy_Protect Fail"

Ik denk dat het dus in de beveiliging van de dvd zit. Ik kan me voorstellen dat de dvd niet te kopieren is, maar ik vind het belachelijk dat ik hem niet eens kan bekijken.

Ik heb het met "VLC media player" nog niet geprobeerd, maar ik ben bang dat het daarmee ook niet zal lukken ivm de beveiliging.

Ik heb trouwens het programma DVDFab 6 geïnstalleerd en daarmee kan ik de bestanden van de dvd naar een harddisk kopieren.
Dubbelkik ik nu een VOB bestand, dan heb ik wel geluid, maar geen beeld.

Ik heb al ruim een jaar een Networked Media Tank van POPCORN HOUR A110 http://www.kieskeurig.nl/mediaspeler/popcorn_hour/a-110/235760/ . Het is ongeveer het formaat van een externe HD met daarin print en software om films af te kunnen spelen.
Ik heb hierin wel een harde schijf.
Zet ik de bestanden van de dvd mbv DVDFab 6 op deze schijf, dan kan ik de film wel zien. Ik vind dit nogal omslachtig, maar kan nu in iedergeval wel mijn NET GEKOCHTE film zien. Lijkt me toch niet helemaal de bedoeling, niet iedereen heeft deze mogelijkheid.
Groetjes,
Henk

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: DVD afspelen
« Reactie #3 Gepost op: 26 maart 2010, 09:42:17 »
Dag Henk,
 
Het is een Sony DvD?
 
Ik meen mij te herinneren, dat Sony op een aantal DvD's een beveiliging heeft die het onmogelijk maakt de DvD af te spelen op een DvD speler met brand/kopieer mogelijkheden. Op een simpele DvD speler (dus zonder brandmogelijkheden) spelen ze dan wel goed af.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Henk van Asselt

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 146
  • Geslacht: Man
Re: DVD afspelen
« Reactie #4 Gepost op: 26 maart 2010, 13:13:42 »
Hallo Michel,

Hoe kom ik er achter of het een Sony dvd is?
Op de hoes staat wel "This DVD is copy protected"

Ik vind het wel van de zotte dat de dvd niet eens is af te spelen op een dvd speler met brand mogelijkheden.
Groetjes,
Henk

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: DVD afspelen
« Reactie #5 Gepost op: 26 maart 2010, 17:14:16 »
Dag Henk,
 
Citaat
Ik vind het wel van de zotte dat de dvd niet eens is af te spelen op een dvd speler met brand mogelijkheden
Helemaal met je eens, maar Sony flikt dat toch. Niet al te lang geleden hackte Sony zelfs je computer en plaatse er een rootkit in. Daar kwamen ze héél snel van terug toen dit ontdekt werd en Sony tot op de teennagels werd afgefikt door de internetgemeenschap.
 
Maar het kan natuurlijk ook een heel ander probleem zijn, mogelijk is de DvD helemaal niet uitgegeven door Sony.
 
Kan je nergens op de hoes vinden wie de uitgever van die DvD is?
Michel Uphoff
Homepage

Offline Henk van Asselt

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 146
  • Geslacht: Man
Re: DVD afspelen
« Reactie #6 Gepost op: 26 maart 2010, 17:26:48 »
Hoi Michel

Dag Henk,
 Helemaal met je eens, maar Sony flikt dat toch. Niet al te lang geleden hackte Sony zelfs je computer en plaatse er een rootkit in. Daar kwamen ze héél snel van terug toen dit ontdekt werd en Sony tot op de teennagels werd afgefikt door de internetgemeenschap.
 
Maar het kan natuurlijk ook een heel ander probleem zijn, mogelijk is de DvD helemaal niet uitgegeven door Sony.
 
Kan je nergens op de hoes vinden wie de uitgever van die DvD is?

Op de hoes kan ik het volgende vinden:
- TOUCHSTONE HOME ENTERTAINMENT
- BUENA VISTA HOME ENTERTAINMENT
- MANDEVILLE FILMS

Maar het kan natuurlijk ook een heel ander probleem zijn
Zoals?
Groetjes,
Henk

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: DVD afspelen
« Reactie #7 Gepost op: 26 maart 2010, 19:36:33 »
Citaat
Ik heb het met "VLC media player" nog niet geprobeerd, maar ik ben bang dat het daarmee ook niet zal lukken ivm de beveiliging.
Niet geschoten is altijd mis.
Met DVDFab kopieer je een copy-protected-dvd. Alleen voor prive-gebruik natuurlijk. Maar goed, als ze het afspelen van een originele DVD bijna onmogelijk maken dan vragen ze om dergelijke programma's

Om welke DVD gaat het eigenlijk, zo te lezen een filmpje.


groeten, Peter

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: DVD afspelen
« Reactie #8 Gepost op: 26 maart 2010, 20:29:47 »
Dag Henk,
 
Citaat
Zoals?
Te oude speler, sommige oudjes kunnen de tegenwoordige DvD's niet aan. Een verouderde videodriver. Of een niet correct ingestelde computer (beeldscherm wordt niet correct herkend) waardoor breedbeeldfilms het niet doen. Maar dit laatste lijk mij bij jou niet het geval te zijn. En zoals je zelf al opmerkte: Een codec probleem, mogelijk kunnen de geïnstalleerde codec's niet overweg met de beveiliging van de DvD.
 
In het laatste geval raad ik je aan alle eventuele codec pack's te deïnstalleren en iets als Vlc uit te proberen (die zelf een vrachtje codec's mee-installeert) , of een nieuwer codec pack voor XP op te zoeken.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Henk van Asselt

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 146
  • Geslacht: Man
Re: DVD afspelen
« Reactie #9 Gepost op: 26 maart 2010, 22:18:55 »
Hallo Peter en Michel,

Om welke DVD gaat het eigenlijk, zo te lezen een filmpje.
Het is inderdaad een film.


Te oude speler, sommige oudjes kunnen de tegenwoordige DvD's niet aan. Een verouderde videodriver. Of een niet correct ingestelde computer (beeldscherm wordt niet correct herkend) waardoor breedbeeldfilms het niet doen. Maar dit laatste lijk mij bij jou niet het geval te zijn. En zoals je zelf al opmerkte: Een codec probleem, mogelijk kunnen de geïnstalleerde codec's niet overweg met de beveiliging van de DvD.
De hele pc is van okt. 2008.
Ik heb al een nieuwere codec pack gedownload, maar dat was niet de oplossing.



In het laatste geval raad ik je aan alle eventuele codec pack's te deïnstalleren en iets als Vlc uit te proberen (die zelf een vrachtje codec's mee-installeert) ,
Ik heb VLC geïnstalleerd en het werkt perfect. Dank jullie wel.

Groetjes,
Henk

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: DVD afspelen
« Reactie #10 Gepost op: 27 maart 2010, 17:05:08 »
Henk, ik kan je alleen maar adviseren om de DVD terug te brengen naar de winkel met het verzoek deze ter plaatse af te spelen in een computer. Waarschijnlijk speelt deze daar ook niet af en krijg je je geld terug. Speel ie daar wel af dan vragen waarom het daar wel werkt en op jouw PC niet, laat ze dan zelf met een oplossing komen.

Er is al heel lang een discussie gaande over het feit dat uitgevers van DVD's de schijf zo beveiligen dat het helemaal niet meer op alle DVD spelers/Computers af te spelen is. Een belachelijke zaak want daarmee bereiken ze alleen maar dat mensen eerder kiezen voor illegale kopieën dan voor een originele DVD.Het wordt tijd dat er op Europees niveau regelgeving komt om al die verschillende beveiligingen niet meer toe te staan.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Henk van Asselt

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 146
  • Geslacht: Man
Re: DVD afspelen
« Reactie #11 Gepost op: 28 maart 2010, 00:28:37 »
Hallo Ruud

Er is al heel lang een discussie gaande over het feit dat uitgevers van DVD's de schijf zo beveiligen dat het helemaal niet meer op alle DVD spelers/Computers af te spelen is. Een belachelijke zaak want daarmee bereiken ze alleen maar dat mensen eerder kiezen voor illegale kopieën dan voor een originele DVD.
Ben ik helemaal met je eens. Een huis tuin en keuken gebruiker kan de hulp, van een forum als dit, in het algemeen niet vinden. Maar ik heb het dankzij jullie al wel opgelost, door gebruik te maken van VLC.


Probeer de DVD eens af te spelen met VLC media player (gratis).
Je kan hem HIER downloaden.
Dit werkt perfect. Nogmaals dank.
Groetjes,
Henk

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: DVD afspelen
« Reactie #12 Gepost op: 29 maart 2010, 19:01:14 »
Hallo Henk,
Citaat
Maar ik heb het dankzij jullie al wel opgelost, door gebruik te maken van VLC.
Ja een perfecte media speler is dat en nog gratis ook. Deze speler gaat ook heel goed om met ondertitel bestanden. Als je vanaf het internet een film download en daar het bestand met de ondertitels (dezelfde naam als de film) bij plaatst, werkt het prima. op bv ondertitels.nl vind je heel veel informatie en de benodigde bestanden.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit