Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

351 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

25 april 2024, 07:03:52

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Muisbeweging-probleem  (gelezen 15853 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Muisbeweging-probleem
« Gepost op: 7 november 2009, 20:53:08 »
Bericht 1 van 9

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:pauluDatum:17-11-2006
 Aan:AllenMsgID:3154.1
 Onderwerp:muisbeweging-probleemForum:ws-nlcomputer
Hallo,
Als ik mijn tft-monitor dwars zet,hoe noem je dat eigenlijk,portret ipv landschap,plano versus......,enfin dan merk ik in windows 98 dat m´n muisbeweging heel ongecontroleerd wordt.(al eens eerder getest met wijzigen van grafische kaart zodat alle windows schermen ook in lengterichting te zien zijn en toen had ik het ook).Weet iemand of dat is te verhelpen,misschien een update van de muisdriver????(kan zelf niks vinden,is een i.t. works muis)
vriendelijke groet,paul


Bericht 2 van 9

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:pauluDatum:21-11-2006
 Aan:AllenMsgID:3154.2
 Onderwerp:muisbeweging-probleemForum:ws-nlcomputer
Heb net ontdekt hoe het komt dat muis zo vreemd doet,de snelheid van de muis van links naar rechts is niet hetzelfde als de snelheid van onder naar boven.(hoewel misschien toch een orientatie kwestie als ik nog es goed bestudeer...)
Dat is ook zonder tft scherm te ervaren nl door de muis 90 graden te draaien,het wordt dan heel lastig naar een bepaald punt toe te bewegen.
Dit is gelijk ook de tijdelijke niet zo fraaie oplossing voor het tft-scherm in de staande positie,nl de muis draaien en het effect is weg.
Het zou mooi zijn als dit via windows is bij te stellen want ik vind zo´n staand formaat toch een aardige optie van een tft-monitor...
Groet,Paul
 


Bericht 3 van 9

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:22-11-2006
 Aan:pauluMsgID:3154.3
 Onderwerp:muisbeweging-probleemForum:ws-nlcomputer
Hoi Paul,
>> de snelheid van de muis van links naar rechts is niet hetzelfde als de snelheid van onder naar boven ..... de muis draaien en het effect is weg. <<
Bedoel je soms dat je nu de muis van links naar rechts moet bewegen om de pointer op het scherm van onderen naar boven te laten bewegen?
Zo ja, welke software gebruik je voor de rotatie, en welke muisdriver?
Kijk eens (als je een 'eigen')  muisdriver gebruikt, wat er gebeurt als je deze netjes deïnstalleert, en gewoon de windows muisdriver gebruikt.
Het is dan waarschijnlijk geen Windows kwestie maar een niet correct functioneren (beeldscherm of muis) driver.


Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 4 van 9

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:pauluDatum:22-11-2006
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3154.4
 Onderwerp:muisbeweging-probleemForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
Als ik m'n tft scherm 90 graden draai dan kan windows dat niet waarnemen natuurlijk en onstaat inderdaad de verwisseling in bewegen tussen links/rechts met onder/boven.
Eigenlijk zouden de x en de y coordinaten van de muis moet veranderen in de y en de x ,om met de muis normaal te kunnen bewegen in een rechtopstaand tft scherm.Zelfs met een grafische kaart waarmee ik alle programma's ook in de staande positie van m'n monitor zet blijft de muisbeweging foutief.(win98)
Ik heb gewoon de standaard driver van windows 98 ,is wel een usb-muis via een switch.Maar dat maakt niet zoveel uit denk ik.En in XP zal het wel hetzelfde zijn.Kan wel kijken of XP met die software van die speciale grafische kaart wel een muiscorrectie geeft .(herinner me wel dat toen in 98 niet alles goed werkte van nvidea-utilities)
Zou eigenlijk een programma'tje moeten hebben dat de muis even vlug kan omzetten.
Groet,Paul
 


Bericht 5 van 9

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:pauluDatum:23-11-2006
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3154.5
 Onderwerp:muisbeweging-probleemForum:ws-nlcomputer
Hoi,
Op de website van m'n beeldscherm zie ik dat ze een programma'tje hebben.
http://www.samsung.com/Products/Monitors/magictune/magicrotation_01s.htm
Ga ik maar eens proberen.
Groeten,Paul
Ps,hm staat mijn model 913V er niet bij :-(


Bericht 6 van 9

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:23-11-2006
 Aan:pauluMsgID:3154.6
 Onderwerp:muisbeweging-probleemForum:ws-nlcomputer
Hoi Paul
>> Zou eigenlijk een programma'tje moeten hebben dat de muis even vlug kan omzetten. <<
Dat wordt in normale gevallen automatisch geregeld door de "Pivot" rotatie software. Niet alleen het grafisch beeld wordt dan geroteerd, ook de muis-assen gaan dan mee.
Ik heb hier zelf een paar Samsung roteerbare monitoren, en daar werkte het met de meegeleverde Pivot software prima (wél XP).
Wellicht dat de drivers voor W98 hopeloos verouderd zijn. Zou mij niets verbazen.


Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 7 van 9

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:pauluDatum:23-11-2006
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3154.7
 Onderwerp:muisbeweging-probleemForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
Door te zoeken met google met screen en rotation ben ik inderdaad die pivot software tegengekomen,het zit niet bij m´n monitorsoftware.(dat is alleen natural color en magictune)
Heb net m´n nvidia grafische kaart (64mb,daarvoor zat 16mb) op deze computer gezet en even voorzichtig die rotatie-optie geprobeerd en de muisbeweging was nu inderdaad goed alleen na een seconde of 5 ging het beeld uit zichzelf weer terug naar de liggende positie........
Het is toch wat vreemd als ik het icoontje van nvidia aanklik in de systemtray dan wordt eerst m´n beeldscherm zwart.Ik denk wel dat het nu beter gaat op deze computer omdat de windows op die eerdere computer mogelijk niet meer zo best was na jaren allerlei ook oudere freeware installeren.......
Morgen eens kijken of ik die software van samsung werkend kan krijgen,werkte mogelijk niet met grafische kaart van 16 mb.
Die drivers van de monitor zijn niet zo oud,hoewel ik me afvraag of er uberhaupt wel monitordrivers zijn geladen,in apparatenbeheer staat bij de stuurprogramma´s dat er voor dit apparaat geen speciale drivers nodig zijn.(staat verder wel m´n monitortype hoor)
Groet,Paul


Bericht 8 van 9

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:23-11-2006
 Aan:pauluMsgID:3154.8
 Onderwerp:muisbeweging-probleemForum:ws-nlcomputer
Hoi Paul,
>> Die drivers van de monitor zijn niet zo oud,hoewel ik me afvraag of er uberhaupt wel monitordrivers zijn geladen <<
Monitordrivers zijn er bijna niet meer. Als die dingen zijn Plug&Play. Drivers voor Videokaarten daarentegen heb je vrijwel altijd nodig. Die Pivot software heeft alles te maken met je videokaart, en weinig (op het feit dat je dat ding op zijn kant kan zetten na) met de monitor.
Dat het beeld naar 5 sec. auto terug gaat, komt misschien omdat je ergens moet bevestigen dat het accoord is. Krijgt de software die bevestiging niet, dan wordt de oude situatie hersteld.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 9 van 9

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:pauluDatum:24-11-2006
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3154.9
 Onderwerp:muisbeweging-probleemForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
Ja inderdaad verschijnt er een venstertje waarin ik binnen 15 seconden moet bevestigen.Het werkt goed zo.
Die software van samsung (magictune) ben ik maar mee gestopt,blijft maar fouten geven en niet echt opstarten,ook de recentste versie van hun site.
Groet,Paul