Dag Nils,
Ik heb beide voorstellen uitgevoerd maar helaas, het mocht niet baten.
Da's jammer. Er kunnen heel veel oorzaken voor dit probleem zijn, en omdat ook jouw user-account defect was kon het wel eens heel diep zitten.
Wat je nog kan proberen voor je een systeemherstel (of mogelijk zelfs een her-installatie..) moet uitvoeren is het volgende:
1:
- Kijk weer bij services, en controleer of Windows Update op automatisch staat en gestart is.
- Kijk ook of bij services Bits (Background Intelligent Transfer System, Intelligente achtegrondoverdracht service) is gestart.
Zijn deze services niet gestart, probeer ze dan in services te starten, en kijk of er een foutmelding komt, zo ja welke is dat precies?
2:
Kies start, en voer in het uitvoeren vakje in: %Temp% (enter). De verkenner laat je nu als het goed is de inhoud van de temp map zien. Verwijder alles uit die map.
Start Internet Explorer, ga naar Extra, Internet Opties, Tabblad Algemeen, en bij browsegeschiedenis op de knop "Verwijderen". Vink alle opties aan, en klik op de knop verwijderen. Sluit IE weer af, en leeg de prullenbak.
Download het programma Malwarebytes, laat het zichzelf updaten, en doe een volledige scan. Krijg je malwarebytes niet gestart, dan ben is de pc vrijwel zeker besmet met een ettertje. Vindt Malwarebytes wat?
3:
Wees bij het volgende nauwkeurig en voer iedere stap precies zo uit:Ga naar start, instellingen, configuratiescherm, systeembeheer, logboeken. Kies linksboven in de kolom "Windows Logboeken".
Dubbelklik rechts op "Toepassing" (de logbestanden worden nu getoond), Klik in de linkerkolom nu nogmaals op "Toepassing" (het wordt geselecteerd). Kies linksboven "Actie", en kies "Logboek wissen", klik op de knop "Wissen".
Doe hetzelfde als in de voorgaande alinea bij "Systeem"
Herstart de computer, en doe een minuut of 10 helemaal
niets...Ga nu weer naar die logboeken en kontroleer of er bij Toepassing of Systeem foutmeldingen zijn (uitroeptekens). Zo ja, welke foutmeldingen zijn er? (wees nauwkeurig bij het rapporteren van die fouten).