Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

214 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 11:22:21

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Problemen met updaten Windows Vista Home Premium  (gelezen 16719 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nilscollection
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 136
Problemen met updaten Windows Vista Home Premium
« Gepost op: 28 maart 2010, 00:01:26 »
Hee allemaal,

Sinds kort is mijn PC plotseling teruggegaan naar zijn fabrieksinstellingen en nu wil ik Windows Vista updaten. Nu kom ik de hele tijd een foutmelding tegen, die dit verhindert, een zogenaamde code C0150004
Ik heb al een aantal registy-cleaners geprobeerd zoals CCleaner en RegistryEasy maar de laatste wil dus dat ik betaal eer dat mijn PC volledig is opgeschoond. Nu vraag ik aan jullie of jullie misschien weten waar de oorzaak ligt, wat ik eraan kan doen en welk programma hier het meest voor geschikt is?

Alvast bedankt.
Nils


Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Problemen met updaten Windows Vista Home Premium
« Reactie #1 Gepost op: 28 maart 2010, 12:44:09 »
Dag Nils,

Citaat
Ik heb al een aantal registy-cleaners geprobeerd zoals CCleaner en RegistryEasy maar de laatste wil dus dat ik betaal eer dat mijn PC volledig is opgeschoond.
Registry cleaners zijn niet nodig. Ze veroorzaken vaker problemen dan ze oplossen. Deïnstalleer die cleaner(s). Ook dit 'update' probleem heeft waarschijnlijk niets met het register te maken, maar mogelijk met een mislukte voorgaande update. Mogelijk is de pc tijdens de update vastgelopen, en is daarom ook de user-account naar de knoppen gegaan.
 
Probeer om Windows Update weer aan de praat te krijgen het volgende: Start, uitvoeren, services.msc (enter). Zoek de windows Update service en stop deze (niet uitschakelen maar stoppen). Zoek nu de map \windows\software distribution en verwijder deze (maak je geen zorgen, Windows update maakt deze map straks vanzelf opnieuw aan). Herstart de computer en probeer het nog eens.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Problemen met updaten Windows Vista Home Premium
« Reactie #2 Gepost op: 28 maart 2010, 13:17:11 »
Hoi Nils,

Zoals Michel al zei, Registry cleaners zijn meestal onnodig. Het programma RegistryEasy kan besmet zijn met een virus, mogelijk dat daardoor Windows Update verminkt is geraakt. Deinstalleer het netjes via Configuratiescherm - Programma's

Update je antivirus en voer een volledige systeemscan uit.
Ruim wel eerst je tijdelijke bestanden en tijdelijke internet bestanden op, dat scheelt vaak een hoop scan-tijd.
Welk anitivirus programma gebruik je?


groeten, Peter

Offline Nilscollection
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 136
Re: Problemen met updaten Windows Vista Home Premium
« Reactie #3 Gepost op: 28 maart 2010, 14:00:24 »
Hee,

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb de Updateservice uitgezet en ben de map nu aan het verwijderen.
Ik gebruik als virusscanner McAfee (volledige versie) en ik zal deze, nadat ik de PC opnieuw heb opgestart, laten lopen.

Ik laat jullie wel weten hoe het is gelopen!

Groetjes,
Nils

Offline Nilscollection
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 136
Re: Problemen met updaten Windows Vista Home Premium
« Reactie #4 Gepost op: 28 maart 2010, 14:20:33 »
Ik heb beide voorstellen uitgevoerd maar helaas, het mocht niet baten. Ik krijg namelijk nog steeds dezelfde foutmelding.
Het ligt dus niet aan register, maar dat is het enige wat bij mij opkomt als mogelijke oorzaak.

Ik snap er werkelijk niets meer van... op een ander forum heb ik gelezen dat ik dan maar systeemherstel moet doen maar dan ben ik mijn bestanden kwijt. Ik heb wel de back-ups van Compaq zelf gevonden, gisteren, maar ik wil toch eerst graag andere opties horen dan systeemherstel...

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Problemen met updaten Windows Vista Home Premium
« Reactie #5 Gepost op: 28 maart 2010, 16:13:23 »
Dag Nils,
 
Citaat
Ik heb beide voorstellen uitgevoerd maar helaas, het mocht niet baten.
Da's jammer. Er kunnen heel veel oorzaken voor dit probleem zijn, en omdat ook jouw user-account defect was kon het wel eens heel diep zitten.
 
Wat je nog kan proberen voor je een systeemherstel (of mogelijk zelfs een her-installatie..) moet uitvoeren is het volgende:
 
1:
- Kijk weer bij services, en controleer of Windows Update op automatisch staat en gestart is.
- Kijk ook of bij services Bits (Background Intelligent Transfer System, Intelligente achtegrondoverdracht service) is gestart.
 
Zijn deze services niet gestart, probeer ze dan in services te starten, en kijk of er een foutmelding komt, zo ja welke is dat precies?
 
2:
Kies start, en voer in het uitvoeren vakje in: %Temp% (enter). De verkenner laat je nu als het goed is de inhoud van de temp map zien. Verwijder alles uit die map.
Start Internet Explorer, ga naar Extra, Internet Opties, Tabblad Algemeen, en bij browsegeschiedenis op de knop "Verwijderen". Vink alle opties aan, en klik op de knop verwijderen. Sluit IE weer af, en leeg de prullenbak.
Download het programma Malwarebytes, laat het zichzelf updaten, en doe een volledige scan. Krijg je malwarebytes niet gestart, dan ben is de pc vrijwel zeker besmet met een ettertje. Vindt Malwarebytes wat?
 
3:
Wees bij het volgende nauwkeurig en voer iedere stap precies zo uit:
Ga naar start, instellingen, configuratiescherm, systeembeheer, logboeken. Kies linksboven in de kolom "Windows Logboeken".
 
Dubbelklik rechts op "Toepassing" (de logbestanden worden nu getoond), Klik in de linkerkolom nu nogmaals op "Toepassing" (het wordt geselecteerd). Kies linksboven "Actie", en kies "Logboek wissen", klik op de knop "Wissen".
 
Doe hetzelfde als in de voorgaande alinea bij "Systeem"
 
Herstart de computer, en doe een minuut of 10 helemaal niets...
Ga nu weer naar die logboeken en kontroleer of er bij Toepassing of Systeem foutmeldingen zijn (uitroeptekens). Zo ja, welke foutmeldingen zijn er? (wees nauwkeurig bij het rapporteren van die fouten).
 
Michel Uphoff
Homepage

Offline Nilscollection
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 136
Re: Problemen met updaten Windows Vista Home Premium
« Reactie #6 Gepost op: 28 maart 2010, 17:33:08 »
1: Geen foutmelding, alles probleemloos

2: Walmarebyte is nu aan het scannen... ik laat jullie wel weten hoe het is gegaan.

Hopen dat het hiermee wél lukt... anders kunnen we alwéér alle programma's opnieuw installeren.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Problemen met updaten Windows Vista Home Premium
« Reactie #7 Gepost op: 28 maart 2010, 19:55:57 »
Hoi Nils,

Ter aanvulling van Michel:

Verwijder eerst allerlei tijdelijke bestanden met DIT tooltje.
Bewaar het op je buroblad.
Sluit alle openstaande programma's en start dan TFC
In TFC, klik op Start
Herstart de computer als daarom gevraagd wordt!

Als de Vista niet automatisch wil updaten, probeer het dan eens handmatig via deze site:
Het recentste servicepack voor Windows Vista verkrijgen


Peter

Offline Nilscollection
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 136
Re: Problemen met updaten Windows Vista Home Premium
« Reactie #8 Gepost op: 28 maart 2010, 21:41:07 »
Tot mijn grote opluchting (of niet... nu weet ik nog steeds niet wat er aan de hand is) heeft Malwarebyte geen enkel schadelijk bestand ontdekt. Nu ga ik optie 3 uitvoeren en indien dat niet lukt, probeer ik de TFC-tool..

Ik hou jullie op de hoogte,
Nils

Offline Nilscollection
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 136
Re: Problemen met updaten Windows Vista Home Premium
« Reactie #9 Gepost op: 28 maart 2010, 21:55:56 »
Tot mijn grote verbazing is er ook in het logboek Toepassing en Services totaal niets te vinden!
Ik zal even de tip van Peter toepassen, en ik hoop van harte dat die wél lukt...

Offline Nilscollection
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 136
Re: Problemen met updaten Windows Vista Home Premium
« Reactie #10 Gepost op: 28 maart 2010, 22:26:59 »
Helaas hebben alle andere opties ook op niets uitgedraaid. Zelfs met handmatig updaten van het service pack blijft de installatie op +/- 60% vasthangen...

Helaas, dan maar een stevige back-up maken en morgen de PC naar fabrieksinstellingen terugzetten. Alweer.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Problemen met updaten Windows Vista Home Premium
« Reactie #11 Gepost op: 28 maart 2010, 22:39:02 »
Hoi Nils,

Lastig probleem, wat je nog kan proberen is een herstelpunt terugzetten.

Welke Vista versie heb je nu precies?
Klik op Start
In het witte invoerveld, typ MSINFO32
Druk op de Enter-toets
Wacht tot MSINFO32 verschijnt en het rechter venster gevult is.
Maak nu een screenshot van MSINFO32 en post dat hier.


Peter

Offline Nilscollection
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 136
Re: Problemen met updaten Windows Vista Home Premium
« Reactie #12 Gepost op: 28 maart 2010, 23:07:53 »

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Problemen met updaten Windows Vista Home Premium
« Reactie #13 Gepost op: 29 maart 2010, 00:05:11 »
Je hebt idd een eerste release versie van Vista, zonder service-packs.
Probeer eens een herstelpunt terug te zetten.


Peter

Offline Nilscollection
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 136
Re: Problemen met updaten Windows Vista Home Premium
« Reactie #14 Gepost op: 29 maart 2010, 16:38:23 »
Dat zal geen effect hebben... dit probleem is al van voordat ik een herstelpunt heb opgemaakt maar heb er destijds niet zoveel aandacht aan geschonken... nu meer problemen i.v.m. programma's, vandaar.

Ik ga nu de installatieschijf erindoen, zien of het daarna lukt.