Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

226 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 17:01:41

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Problemen met updaten Windows Vista Home Premium  (gelezen 16723 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nilscollection
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 136
Re: Problemen met updaten Windows Vista Home Premium
« Reactie #15 Gepost op: 30 maart 2010, 17:28:23 »
zo, Windows is opnieuw geïnstalleerd en ik moet zeggen, het draait beter als nooit tevoren!

lekker snel, updates zijn geïnstalleerd (77!) alleen heb ik het gevoel dat ik nog geen Service Pack 1 of 2 erop heb staan...
iemand een idee waar ik dit kan checken?

groetjes,
Nils

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Problemen met updaten Windows Vista Home Premium
« Reactie #16 Gepost op: 30 maart 2010, 19:31:35 »
Dag Nils,
 
Hetzelfde als bij XP en Windows 7. Kies: Start, Uitvoeren, Winver (enter). In het getoonde venster horen de windows versie en build + eventueel hoogste servicepack te worden weergegeven.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Nilscollection
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 136
Re: Problemen met updaten Windows Vista Home Premium
« Reactie #17 Gepost op: 30 maart 2010, 19:43:40 »
Service Pack 1 was nog niet geïnstalleerd dus daar is 'ie op het moment mee bezig. tot nu toe verloopt alles vlekkeloos!

groetjes,
Nils

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Problemen met updaten Windows Vista Home Premium
« Reactie #18 Gepost op: 30 maart 2010, 21:53:21 »
Dag Nils,
 
Citaat
Service Pack 1 was nog niet geïnstalleerd dus daar is 'ie op het moment mee bezig
Daarna volgen er ongetwijfeld nog een vrachtje updates.
 
Je hebt op die pc een tweede schijf of partitie met een paar gigabyte vrije ruimte? Zo ja, dan kan je overwegen een image te maken van het systeem als alles helemaal updated en ingericht is (en er nog geen spelletjes of fun-spul geïnstalleerd zijn). Dat kan met een tool als DriveImageXml (een erg eenvoudige imaging tool, maar voor privé gebruik gratis).
 
Voor het later terugzetten van zo'n image heb je wel een BartPe cd KLIK nodig. Kan je zelf maken.
 
Als de computer dan weer eens op tilt gaat, start je op met die cd en blaas je binnen een paar minuten Vista weer terug in exact de staat als toen je de image maakte. Scheelt hoopjes werk.
Michel Uphoff
Homepage