Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

198 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 17:39:18

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Nero fout melding "PMA update failure".  (gelezen 15584 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Henk van Asselt

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 146
  • Geslacht: Man
Nero fout melding "PMA update failure".
« Gepost op: 29 maart 2010, 16:06:14 »
Hallo,

Ik heb XP home en Nero 6.3.1.25. Vorige week kon ik nog probleemloos een audio cd branden. Eergisteren wilde ik weer een schijfje branden, maar kreeg toen de melding""PMA update failure". Ik het nog 3 keer geprobeerd, maar te vergeefs.

Een paar dagen geleden heb ik een andere xp codecpack en VLC geïnstalleerd. Ik dacht dat het daar aan lag. Daarom heb ik een image van een paar weken geleden terug gezet, omdat het toen nog wel werkte. Helaas mocht dit niet baten. Weer een schijf verspild.

Ik gebruik de optie "Disc-at-once" en cd sluiten.
Zodra ik de schijf wil branden, wordt er eerst een Lead-in gemaakt. Zodra het brandproces daadwerkelijk moet beginnen dan verschijnt de foutmelding.

Hoe kan dit en hoe los ik dit op?
Groetjes,
Henk

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Nero fout melding "PMA update failure".
« Reactie #1 Gepost op: 29 maart 2010, 22:45:33 »
Dag Henk,
 
In de regel ligt deze fout aan de brand/media kant: Vervuilde brander lens, versleten laser, ongeschikte cd's DvD's of ongeschikte combinatie brander /cd-DvD
 
Je zou even kunnen kijke of een gratis brander ook niet werkt (met dezelfde DvD's) om een Nero probleem uit te sluiten, maar in 9 van de 10 keer is het dus brander/schijf gerelateerd.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Henk van Asselt

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 146
  • Geslacht: Man
Re: Nero fout melding "PMA update failure".
« Reactie #2 Gepost op: 9 maart 2011, 14:33:19 »
Hoi Michel,
 
Beetje een late reactie, maar beter laat dan nooit. Ik wil toch nog even laten weten hoe het er nu voor staat.
 
Het probleem zat hem inderdaad in de brander. Ik kon geen enkele schijf meer branden. Andere brander gekocht en het werkt weer prima.
 
Bedankt voor je reactie.
Groetjes,
Henk