Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

215 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 22:43:58

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Nero BackitUp  (gelezen 10750 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ger Koster
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
Nero BackitUp
« Gepost op: 7 april 2010, 11:59:33 »
In het programma NeroBackitUp worden automatischt backups gemaakt van mijn (C)station naar een externe HD. Daar heb ik nu, vanaf 22 maart j.l. in Nero Local Autoback-up  14 back-upmappen (C) staan van elk 17,6 GB.
(Maar niet in totaal 106 GB want dan zou mijn HD snel vol zijn. Kan ik de oudsten daaruit nu verwijderen?

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Nero BackitUp
« Reactie #1 Gepost op: 9 april 2010, 22:27:43 »
Hallo Ger,
Citaat
Kan ik de oudsten daaruit nu verwijderen?
Als er 14 backup mappen zijn dan wordt er elke keer een complete backup van c: gemaakt, je kunt dit controleren in NeroBackitUp. Als dit het geval is, en er is niets bijzonders gebeurd, dan kun je de laatste 2 of 3 bewaren en de oudere verwijderen.

Beter is het om in NeroBackitUp, indien mogelijk, een optie(s) selecteren om alleen de nieuwe en gewijzigde bestanden bij te werken na een volledige backup. Er wordt dan niet steeds een nieuwe backup uitgevoerd.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Ger Koster
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
Re: Nero BackitUp
« Reactie #2 Gepost op: 10 april 2010, 16:38:21 »
Ja, naar die mogelijkheid had ik al gezocht maar kan die optie in de versie 2009 niet vinden.
Verder adviseerde iemand mij de externe HD na het back-uppen weer uit te schakelen om mogelijke PC problemen niet uit te breiden naar deze HD.

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Nero BackitUp
« Reactie #3 Gepost op: 10 april 2010, 23:01:42 »
Beste Ger,
Citaat
Verder adviseerde iemand mij de externe HD na het back-uppen weer uit te schakelen om mogelijke PC problemen niet uit te breiden naar deze HD.
Aan welke problemen denkt hij/zij dan? Een virus of andere besmetting concentreert zich uitsluitend op de systeem HD, in jouw geval c: en als er een besmetting is wordt ie meegenomen met de volledige backup. Misschien eens kijken naar een backupprogramma waarmee je kan aangeven hoe er gebacktupt moet worden. Succes.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Ger Koster
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 8
  • Geslacht: Man
Re: Nero BackitUp
« Reactie #4 Gepost op: 14 april 2010, 21:54:31 »
Dit bedoelde hij: Dus je backup is net zo betrouwbaar als de rest. In dit geval heeft backuppen niet heel veel zin. Als je PC wordt getroffen door een spanningspiek kan ook je backupschijf zomaar naar zijn grootje gaan. Uitzetten is wel het minimale wat je kunt doen.

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Nero BackitUp
« Reactie #5 Gepost op: 15 april 2010, 23:06:21 »
Hallo Ger,

Een backup maken en bewaren is nooit helemaal uit te sluiten van problemen. Je kunt je belangrijke data veiligstellen op een externe HD, en daarna nog een keer op bv DVD's of een andere externe HD die dan weer op een andere plaats bewaard moet worden enz enz.

Heb je data waar je ontzettend afhankelijk van bent, je bedrijf gaat op de fles als je die kwijt raakt, dan is een goed backupsysteem aan te raden. Wil je je eigen data (documenten, muziek, foto's, films enz veiligstellen dan zet je die op een externe HD, DVD, USB stick en zorg woor het regelmatig updaten. Bewaard deze op goede plek in je huis. Er kan dan 2 dingen gebeuren:

Je computer crasht maar dan heb je de backups nog. Je backup HD gaat kapot dan heb je de computer nog om alles opnieuw te backuppen.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit