Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

354 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 08:27:27

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: De wereld is een Photoshop en een vulkaan ook ... !  (gelezen 10689 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
De wereld is een Photoshop en een vulkaan ook ... !
« Gepost op: 22 april 2010, 10:57:19 »
Goedemorgen,

Even lekker vals: waren dit het soort computerbeelden die de Rijksluchtvaartdiensten in Europa deden besluiten het luchtruim te sluiten? De arme passagiers daarmee zonder een moment medeleven op te sluiten op de luchthavens? Wat zullen de toiletten daar verschrikkelijk gestonken hebben ... .

De linker is de originele (zegt men) foto. De rechter is de foto die het zeer gerenommeerde Reuters de wereld inzond. En vervolgens na enkele vragen van diverse zijden rap introk ... .



Hier vind je wat meer over de achtergronden: http://www.petapixel.com/2010/04/21/reuters-retracts-icelandic-volcano-photo/

Lees vooral ook de Blog van redacteur Wade Laube over hoe het achter de schermen van de betrokken krant werkelijk ging. Realiseer je wel - zoals meneer Laube ook opmerkt, dat zoals het hier op scherm overkomt een stuk minder op krantenpapier toont als de krant eenmaal gedrukt is. In ieder geval kan je wel stellen dat een foto in de krant niet meer waarde heeft dan een goed geschreven stuk tekst. Het is zeker niet de werkelijkheid meer.

Het is nog een erg slecht stukje Photoshop ook. Dat Reuters dat niet doorhad geloof ik niks van, want dit ligt er toch wel heel duimendik bovenop.

Ook echt iets van deze tijd zoals Reuters reageert. Je trekt het boetekleed aan en daarna maak je de veroorzaker met ferme hand volledig af, waarmee je op dramatische wijze de aandacht van jezelf afwendt. Plus dat wat de veroorzaker deed jouw foutje bagatelliseert en bovendien werk je jezelf in de slachtofferrol.

Je gaat natuurlijk niet zelf actie ondernemen, want dat kost alleen maar geld.

Of valt dit onder het hoofdstuk "schoppen tegen de gevestigde orde?".

Wat dat betreft moest ik wel sarcastisch lachen om de taferelen rond de uitzendingen van Peter R. de Vries over die H. Natuurlijk zond hij niks uit na de tweede uitspraak van de rechter met die hoge dwangsom. Mooiere reclame kon hij niet krijgen. Iedereen zat die zondag op het puntje van zijn stoel voor de buis.
Dan heb ik het alleen over de invloed van de media. Wat er werkelijk aan de hand was vond ik ronduit schandalig!
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: De wereld is een Photoshop en een vulkaan ook ... !
« Reactie #1 Gepost op: 23 april 2010, 21:19:03 »
>Mooiere reclame kon hij niet krijgen<
Ik heb het steeds gemist,zeker te druk met de computer.En van internet gehaalde documentaires bekijken.
Wel las ik op de roddelbladsite van het AD dat het hem toch wel aangreep en dat hij overwoog helemaal te stoppen.
Die rechterfoto lijkt wel wat op hoe ik vroeger foto´s afdrukte,beetje fujifilmkleuren.(links is zeker Kodak Gold!)
Paul

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: De wereld is een Photoshop en een vulkaan ook ... !
« Reactie #2 Gepost op: 23 april 2010, 21:28:37 »
Die rechterfoto lijkt wel wat op hoe ik vroeger foto´s afdrukte,beetje fujifilmkleuren.(links is zeker Kodak Gold!)
:D :D :D
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers