Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

214 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 00:10:11

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Ubuntu 10.04  (gelezen 23001 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Ubuntu 10.04
« Reactie #30 Gepost op: 11 mei 2010, 09:57:55 »
Zit nu hier ook via Ubuntu,heb de installatie maar overnieuw gedaan want de oplossing voor dat monitorprobleem-probleem kan ik niet vinden.Heb het beeld maar gewoon opgerekt met de knopjes op de monitor....Scheelt een hoop tijd.

Groet,Paul

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Ubuntu 10.04
« Reactie #31 Gepost op: 28 mei 2010, 22:29:12 »
Trouwens,die knoppen zijn ook simpel te veranderen naar de rechter kant zonder dat commandline moeilijk doen.nl:
Bij toepassingen > systeemgereedschap > configuratie-editor  opstarten.
Dan bij metacity > general > button_layout dubbelklikken en dan de dubbele punt op het eind naar voren halen.
Het is ook handig de volgorde te veranderen in :minimize,maximize,close
Wel goed verstopt maar toch.....


Groet,Paul


(ik had trouwens een ander theme genomen maar ga nu de originele maar eens proberen)

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Ubuntu 10.04
« Reactie #32 Gepost op: 30 mei 2010, 11:23:56 »
Wel goed verstopt maar toch.....
Jaja. Ik heb die knoppen laten staan. Het leek me dat, als die Ubuntu lieden dat zo brengen, het weleens logisch kon zijn.

En ja, het bevalt me wel. Je handelingen zijn bij het werken meest links gericht en dan horen die knoppen daar gewoon thuis. Over smaak en gewoontes valt natuurlijk niet te twisten.

Ergens ook een leuk gebeuren. Het kán dus wel degelijk anders en we hebben een keuze.

Een echte. Ik erger me rot me aan het  verkiezingsgekrakeel in de politieke arena. Wat een stel kleine kinderen, zeg. Moet DAT ons land besturen? Ik heb veel zin om te kiezen voor de minst grote bek ... Maar nou dwaal ik even af.

« Laatst bewerkt op: 9 juli 2010, 21:14:58 door Ronald »
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Ubuntu 10.04
« Reactie #33 Gepost op: 30 mei 2010, 15:37:40 »
Aha,nou ik vind rechts toch wel prettig.Ik denk omdat het al zo een automatisme is,waarom zou je een goed automatisme weer gaan veranderen.....(trouwens bij ubuntu zit al veel links,startmenu enzo,dan raak je uit balans :-)

Ik heb geeneens gekeken,ik knap elke keer af op die tuttige interviewers die dan dwingend gaan zeggen: ´en niet door elkaar praten´ (dan verstaat de luisteraar het niet) .We zitten niet meer op de kleuterschool,van mij mogen ze het uitvechten als het echt ergens over gaat.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Ubuntu 10.04
« Reactie #34 Gepost op: 30 mei 2010, 17:10:36 »
waarom zou je een goed automatisme weer gaan veranderen
Voor beiden is wat te zeggen, lijkt mij.Persoonlijk vind ik het ook wel fijn als Ubuntu NIET op Windows lijkt. Een beetje dan, want anders wordt het vervelend met mijn werklaptop van de baas. Die blijft vast voor eeuwig op Windows.
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Ubuntu 10.04
« Reactie #35 Gepost op: 25 juli 2010, 11:04:09 »
Nog even over die knoppen links:

Zoals gezegd leek het me wel erg logisch. Zoals dat in het Engels heet: De proef van de pudding is in de eten (met dank aan die moderne vertaalprogjes).

Ik heb het een tijdje aangekeken. Ik hou het zo. En dat ik op het werk bij mijn werkbak nog weleens tevergeefs links naar niks zit te maaien doet me alleen maar prettig herinneren aan mijn fijne Ubuntu machientje thuis, waar wel lekker vlot op valt te werken. Te beginnen met vlot opstarten en eindigend met afsluiten in 15 seconden strak.

Doei!
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers