Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

218 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 14:27:00

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: problemen met internet  (gelezen 16714 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline schaamjelibbe
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
problemen met internet
« Gepost op: 29 april 2010, 18:51:23 »
Af en toe kan ik niet op internet, ik wordt er gek van. Ik heb een PC met draadverbinding en een laptop met wireless internet en dat via een router ( Sitecom 54g turbo ) M`n laptop geen problemen. draaien allebei op Vista. Als ik via explorer, google chrome en firefox wil internetten dan heb ik een tijdje geen problemen en plotseling blijven ze op "verbinding maken" haken en heb ik geen internet. Probleem oplossen bij explorer geeft aan dat er geen internet problemen zijn. M`n mail blijft het gewoon doen maar internet, ho maar. Na herstarten doet alles het weer en na een onregelmatige tijd begint het gesodemieter weer overnieuw. Opvallend is dat na een langere periode online deze problemen ontstaan en/of met het downloaden van programma`s.

wie helpt mij uit deze duinbrand ?!

schaamjelibbe

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: problemen met internet
« Reactie #1 Gepost op: 30 april 2010, 22:56:28 »
Beste schaamjelibbe,
Citaat
Af en toe kan ik niet op internet, ik wordt er gek van. Ik heb een PC   met draadverbinding en een laptop met wireless internet en dat via een   router ( Sitecom 54g turbo ) M`n laptop geen problemen.

De draadloze verbinding, router en internetverbinding is goed. Dan liggen de problemen in de software of hardware van de PC. Is de kabel van PC naar Router in orde, je kunt eens een andere proberen. Ook de netwerkkaart kan problemen geven. In het configuratiescherm > Systeem > Apparaatbeheer kun je de instellingen van de netwerkkaart controleren. Vaak werken de standaardinstellingen het beste. Ik haal vaak even de netwerkkaart uit de PC, maak deze schoon/stofvrij en plaatst deze weer terug.

Het zou ook handig zijn als je een USB wifi stick kunt plaatsen in de PC om te kijken of die wel gewoon werkt. Je weet dan dat het niet aan de PC software ligt.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline schaamjelibbe
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
Re: problemen met internet
« Reactie #2 Gepost op: 1 mei 2010, 06:54:26 »
probleem is voorlopig opgelost. Via netwerkcentrum, status Lan verbinding, eigenschappen en de IPv6 protocol uitgeschakeld. Deze schijnt nog niet belangrijk te zijn en niet optimaal te werken en wil nog wel eens storen met een andere computer. Sinds gistermiddag geen problemen meer gekend. Bedankt dat je gereageerd hebt.
 
groeten
 
 
Libbe