Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

207 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 09:43:03

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: DVD branden  (gelezen 12227 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
DVD branden
« Gepost op: 7 november 2009, 21:03:57 »
Bericht 1 van 7

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:12-01-2007
 Aan:AllenMsgID:3236.1
 Onderwerp:dvd brandenForum:ws-nlcomputer
Hoi All,

Ik wil iets kopen maar misschien bestaat het helemaal niet:
Tegenwoordig lees ik over aanbiedingen DVD player/recorder met harddisk. Ik ga er vanuit dat zo'n ding naast DVD's afspelen dus ook TV-programma-opnames vast kan leggen op harde schijf en ook op DVD. Die DVD is dan recordable of rewritable. Wat ik echter nérgens lees is dat zo'n apparaat ook DVD's kan kopieren zoals dat bij een DVD brander in de pc wél mogelijk is. Kortom, ik wil een all in one apparaat. Zit die mogelijkheid  in een uitgebreidere DVD recorder of wil ik dingen die niet bestaan?
Ik denk bijv. dus aan het schrijven van DVD-info naar de harde schijf van de DVD recorder en van de harde schijf branden op een nieuwe DVD. Kortom hetzelfde als kopieren wat we met audio cd's doen maar nu DVD en dan in het apparaat wat dienst doet als player/recorder.

Don 


Bericht 2 van 7

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Ruud (Sysop)Datum:13-01-2007
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3236.2
 Onderwerp:dvd brandenForum:ws-nlcomputer
Hallo Don,

>>Kortom, ik wil een all in one apparaat. Zit die mogelijkheid  in een uitgebreidere DVD recorder of wil ik dingen die niet bestaan?<<

Ik heb een HD/DVD recorder van Sony met een 160Gb harddisk en daar kan het ook niet bij. Als ik het goed begrepen heb heeft het te maken met wetelijke beperkingen. Je kunt dus geen kopie maken van bv een originele film DVD met allerlei kopieerbeveiligingen. Wel kun je via de harddisk een kopie maken van zelfgemaakte DVD's.   Voor het kopieren van  (uiteraard zelfgekochte DVD's ahum) gebruik ik DVDschrink op de PC.

Mijn recorder kon toen niet aangepast worden maar tegenwoordig kun je bij diverse zaken je HD recorder laten ombouwen (ook regiovrij maken) waarbij je dit wel kunt, overigens zonder garantie . Je moet maar eens googlen dan zie je wat er allemaal mogelijk is met het apparaat die je op het oog hebt.

------------------------
Groeten,
Ruud de Wit (NL Computer)



Bericht 3 van 7

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Don Esteban (NLHelp)Datum:13-01-2007
 Aan:Ruud (Sysop)MsgID:3236.3
 Onderwerp:dvd brandenForum:ws-nlcomputer
Hoi Ruud,
Bedankt voor je reactie. Ik was al bang dat het niet kon want ik heb de specificaties van diverse apparaten bestudeerd en ik kon de optie nergens vinden. Nu heb je tegenwoordig al losse DVD-branders voor 30 tot 40 euro. Iets meer en je hebt een extern apparaat dus ik denk dat ik maar in die richting ga denken.
Groeten,
Don
 
 


Bericht 4 van 7

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:13-01-2007
 Aan:Don Esteban (NLHelp)MsgID:3236.4
 Onderwerp:dvd brandenForum:ws-nlcomputer
Hoi Don,
>> Kortom, ik wil een all in one apparaat. <<
Die wens had ik een paar jaar geleden ook. Na wat zoeken, puzzelen en wegstrepen heb ik een mini computer gebouwd (zo'n shuttle kastje met 2 Ghz Athlon, 1GB geheugen, 200Gb hdu Cd/DvD rewriter en Tv kaart). DvD's, MP3's, Cd's, Foto's, Avi's, DivX, Xvid, Internetten, spelletje spelen, tv opnemen, van alles kopiëren. Alles via dat kastje en het plasmascherm.
En de Cd speler, DvD speler, Taperecorder, oude platenspeler, Tuner, versterker heb ik allemaal verkocht of weggegeven.
1 klein kastje. Heerlijk.
Het enige wat mij toentertijd wat hoofdbrekens bezorgde was de draadloze muis en toetsenbord. De 'gewone' hadden te weinig bereik. Uiteindelijk een fraai mini-keybord en muis gevonden die vanaf 10 meter ook nog goed werken.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 5 van 7

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:HenkDatum:14-01-2007
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3236.5
 Onderwerp:dvd brandenForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
>>1 klein kastje. Heerlijk<<
Lijkt mij ook geweldig. Het enige nadeel hiervan vindt ik dat ik eerst de TV (beeldbuis) moet aanzetten, en dat het opstarten langer duurt dan even de stereotoren aanzetten.
Hoe zit het met de afstandsbediening? Gebruik je een kompleet toetsenbord en muis om je muziek te kunnen starten?
Met de stereotoren kun je met 2 drukken op een knop je favoriete cd afluisteren.

Groetjes

Henk


Bericht 6 van 7

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:14-01-2007
 Aan:HenkMsgID:3236.6
 Onderwerp:dvd brandenForum:ws-nlcomputer
Hoi Henk,
>> Het enige nadeel hiervan vindt ik dat ik eerst de TV (beeldbuis) moet aanzetten, en dat het opstarten langer duurt dan even de stereotoren aanzetten. <<
Klopt, alhoewel het ding bij mij op hibernate staat, dus opstarten gaat erg snel (en natuurlijk geen rommeltjes installeren...)
>> Hoe zit het met de afstandsbediening? Gebruik je een kompleet toetsenbord en muis om je muziek te kunnen starten?
 <<

Toetsenbord gebruik ik vrijwel nooit, alleen de kids als ze internetten. Ik onderhoud het apparaat via Remote Administrator en mijn hoofdcomputer. Muizen is natuurlijk wel nodig. Anderzijds heb je wel een collectie van duizenden Mp3's tot je beschikking die je weer in allerlei lijstjes op kan nemen. Dan start alles erg snel. Op zo'n consumentenspeler zit je vaak toch via een pielig klein schermpje en een a.b. vrij lang te pielen als je heel veel audio-visueel materiaal hebt.
Overigens hebben veel gewone "tv's" geen Vga en zeker geen Dvi aansluiting. De resolutie is ook gewoon te laag voor normaal computerwerk (daarvoor heb je toch minimaal 1024 bij 768 beeldpunten nodig). Als je afhankelijk bent van een simpel Video signaal op Tv resolutie, dan valt het computerbeeld vies tegen.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 7 van 7

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:HenkDatum:15-01-2007
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3236.7
 Onderwerp:dvd brandenForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
We dwalen op dit moment wel een beetje af van de topic.  Ik hoop dat dit geen probleem is.
>>Op zo'n consumentenspeler zit je vaak toch via een pielig klein schermpje en een a.b. vrij lang te pielen als je heel veel audio-visueel materiaal hebt.<<
Met mijn huidige DVD speler is het zo dat ik wel mp3 bestanden kan afspelen via de homecinema set. Wat ik wel mis, is dat als ik een schijf maak met mapjes voor een album en binnen die mapjes de nummers van de artiest, dat na het laatste nummer van album 1, album 2 niet automatisch wordt afgespeeld. Dit gebeurt als ik de funtie 'navigeren' aan heb staan.  Ik kan de DVD speler wel zo instellen dat alle nummers afgespeeld worden, maar dan kan ik niet meer navigeren en dus ook niet met album 5 bijv. beginnen.
Ik heb een cd speler met een magazijn voor 6 cd's een nog een losse lade. In totaal kan ik dus 7 cd's afspelen. Als cd 1 klaar is, dan wordt cd 2 automatisch afgespeeld en vervolgens de rest. Ik kan ook met 1 druk op de knop met cd 3 beginnen. Dat is wat ik op dit moment nog steeds mis bij een DVD speler.
Met Windows Media Player zijn de mogelijk heden van de huidige cd speler wel voor elkaar te krijgen, zoniet beter. Aangezien ik geen flatscreen heb, is het niet handig om de beeldbuis als scherm voor een PC te gebruiken. Daarom zit ik er aan te denken om een laptop te kopen, deze heeft tenslotte een eigenscherm en toetsenbord. Nog een losse (draadloze) muis en het werkt. Dan kan ik niet alleen muziek afspelen, maar ook internetten, mailen, tekstverwerken, etc.
Hier hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan. Is er misschien iemand die een andere (goedkopere) oplossing  heeft?

Groetjes

Henk