Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

231 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 15:33:38

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Kapotte pc  (gelezen 15411 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Kapotte pc
« Reactie #15 Gepost op: 6 mei 2010, 20:48:11 »
Citaat
Ik heb hem net uitgeprobeerd en geen brandlucht meer en hij start prima   op en het lijkt allemaal prima te gaan in xp.
Dat is mooi. Heb je goedkoop een computertje :)


Peter

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Kapotte pc
« Reactie #16 Gepost op: 7 mei 2010, 10:10:15 »
Hoi Paul en de anderen,

Mooi avontuur, zeg! Ik hou van dat soort klusjes. Het kost niet meer dan ellebogenzweet en nadenken. Je leert ervan. Plus dat je er een PC aan over gehouden hebt!


Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Kapotte pc
« Reactie #17 Gepost op: 7 mei 2010, 11:15:48 »
Hoi Just en Peter,
Ja,inderdaad wel van geleerd.Bv dat ik die stekkervoet er af kon trekken met een tang, volgens mij alleen mogelijk met dit wat zachtere plasic.Op andere moederborden die ik nog had liggen kreeg ik er geen beweging in.Heb die stekkervoet ook maar helemaal weggelaten,is niet echt nodig.
En een PC met een dubbele bios,had ik ook nog niet van gehoord.En met raid.(promise chip) Heb ik maar even uitgezet in de bios.Eerst zo eens kijken of ik een cd speler werkend kan krijgen,deze is stuk lijkt me,en dan toch ook Ubuntu hier op zetten :-)
Groet,Paul

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Kapotte pc
« Reactie #18 Gepost op: 7 mei 2010, 11:52:34 »
Eerst zo eens kijken of ik een cd speler werkend kan krijgen,deze is stuk lijkt me,en dan toch ook Ubuntu hier op zetten
Voor dat soort acties is een dergelijke PC geknipt. Ik heb hier ook zo'n ding staan. Ik ben bijna klaar met mijn moederdag klus. Daarna gaat de kakelnieuwe Ubuntu Lucid Lynx op mijn laptop. Voor het echie dit keer.

Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers