Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

212 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 11:23:32

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Geldt braaf zijn alleen voor de consument soms, BREIN?  (gelezen 17166 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Geldt braaf zijn alleen voor de consument soms, BREIN?
« Gepost op: 4 mei 2010, 09:52:05 »
Goedemorgen,

Wij denken dan wel in een vrije wereld te leven. Aan vrijheid wordt voortdurend geknaagd uit winstbejag of door op macht beluste partijen. Die strijd zal er altijd zijn.

Een mooi voorbeeld was het in de openbaarheid komen van het gedrag van een stel brave dienders, die na een verkeerscontrole huiswaarts keerden en sommige verkeersregels grof aan hun dienstlaars lapten. Nou vind ik het not done de politie op de korrel te nemen, maar dit was terecht.

Machtsmisbruik komt echter veel meer voor. Het is te begrijpen dat zoiets niet aan de grote klok gehangen wordt.

De acties van BREIN namens de industrie tegen het illegaal downloaden zijn wel bekend. Die kan ik billijken. Je steelt ergens van hardwerkende artiesten. Ik ben alleen wel bang dat het echte belang die van de grote muziekindustrie is en niet de artiesten. En die industrie denkt alleen aan geld. Als BREIN geldt oplevert mogen ze door en anders niet. Levert het echt geld op, dan wordt er meer geïnvesteerd.

Zo te lezen in dit bericht worden daarbij in de kwestie BREIN versus ZIGGO interessante methoden gebruikt, die me aan de sfeer van maffia-praktijken van oude films doet denken van een op een stoel gebonden slachtoffer onder een scherpe lamp in een klein donker kamertje.

"BREIN zou, onder dreiging van het aanpassen van de licentievoorwaarden  van diensten die Ziggo nu of in de toekomst aanbied, grote druk hebben  uitgeoefend op Ziggo om zich tijdens het kort geding sub-optimaal te  laten verdedigen."

Als ik het goed begrijp wordt ZIGGO hier verteld dat zij zich in de rechtszaak zo moeten opstellen dat ze veroordeeld worden zonder dat het publiek doorkrijgt dat het doorgestoken kaart is. Verder wordt ZIGGO ook verteld dat,  als ze het niet doen, ze dan meer zullen moeten betalen voor het inkopen van de andere producten die ZIGGO aan hun klanten aanbiedt.





Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline fortron

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Man
    • Stichting KUBES, kunst en cultuur voor blinden en slechtzienden
Re: Geldt braaf zijn alleen voor de consument soms, BREIN?
« Reactie #1 Gepost op: 4 mei 2010, 19:37:14 »
Lijkt mij dat ZIGGO zelf bepaald welke diensten en voorwaarden men aanbiedt.
Als BREIN voorwaarden van aanbieders kan wijzigen dan is het eind zoek.


Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Geldt braaf zijn alleen voor de consument soms, BREIN?
« Reactie #2 Gepost op: 4 mei 2010, 21:01:55 »
Als BREIN voorwaarden van aanbieders kan wijzigen dan is het eind zoek.
En dat is nu precies wat BREIN - als ik het goed begrijp door op brutale wijze ZIGGO onder druk te zetten achter de gordijnen - voor elkaar probeert te krijgen!
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Geldt braaf zijn alleen voor de consument soms, BREIN?
« Reactie #3 Gepost op: 5 mei 2010, 17:58:26 »
Via nu.nl las ik dat ook xs4all en upc ziggo ondersteunen bij deze aanklacht. Zie hier het bericht. Het is al vaker gemeld dat de stichting Brein hun werk wel heel serieus nemen. Je zou haast denken dat er een financieel belang voor deze stichting achter zit.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Geldt braaf zijn alleen voor de consument soms, BREIN?
« Reactie #4 Gepost op: 5 mei 2010, 22:09:08 »
Je zou haast denken dat er een financieel belang voor deze stichting achter zit.
Ja, hè? Zou de muziekindustrie er soms de echte eigenaar van zijn?
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers