Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

208 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 13:49:30

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: TV kaart analoog  (gelezen 15680 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
TV kaart analoog
« Gepost op: 13 mei 2010, 23:27:56 »
Hoi All,
Ik zit al dagen met een ontevreden gevoel te experimenteren met mijn nieuwe ASUS ES2-750 TV kaart. Hij is voor digitale en analoge ontvangst geschikt. Ik gebruik alleen het analoge gedeelte want het gaat mij puur om de analoge Ziggo kabelkanalen. De bijgeleverde software Asus/Arcsoft biedt TV, Afbeeldingen, Radio, Video en Configuratiemogelijkheden.
In tegenstelling tot beeldvullende kaders zoals vroeger bij mijn Pinnacle Studio Rave kaart en bijgelevernde software toont deze software het tv-signaal standaard alleen 3/4 vullend op een zwarte achtergrond. Het ziet dus uit als een scherm met een dikke rouwrand. Voordat ik het beeld verkleind in een hoekje van de monitor heb staan heb ik allerlei handelingen moeten verrichten.
Hier zou ik op den duur nog wel mee kunnen leven maar het beeld is me veel te donker. Bij de Pinnacle 550 software was dat geen probleem. Onder knop video kon ik daar contrast en helderheid makkelijk naar wens instellen. Bij de Asus/Arcsoft software is dat nergens te vinden.
Ik heb inmiddels ook het Windows Media Center (WMC) geinstalleerd en deze software herkent ook deze kaart. De beschikbare kanalen zijn ingeladen en ik kan de zenders bekijken. Echter, WMC is niet stabiel. Het gebeurt met de regelmaat van de klok dat het beeld plots wegvalt en een melding verschijnt dat de Bitrate te laag is. Ik lees dan wat bla bal over drivers van de TV kaart vernieuwen e.d. De bijgeleverde drivers zijn echter de nieuwsten voor deze TV kaart. Ook komt het vaker voor dat bij opstarten van WMC ze hele pc vastloopt en reset alleen nog mogelijk is door de aan/uit knop een poosje in te drukken.
Als de Pinnacle software nog compatible was met Windows 7 had ik al lang weer de Pinnacle kaart geinstalleerd. Want die blijkt in allerlei opzichten veel beter. Maar helaas. W7 ondersteunt het niet. Ik heb heel Internet afgezocht maar vind voor W7 geen werkende software meer.
Ik heb Dscaler geinstalleerd die het in beginsel leek te gaan doen op de Asus kaart. Maar uiteindelijk resulteerde dat ook in storingen die me tot herstart dwongen. Dscaler lijkt me dus ook niet W7 compatible.
Iemand een hint voor me hoe ik weer met plezier analoge kabel tv op mijn pc met W7 als OS kan kijken? Iemand goede ervaringen met een ander merk TV kaart op W7? Analoog kabel tv dus.
BVD Don

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: TV kaart analoog
« Reactie #1 Gepost op: 14 mei 2010, 17:56:11 »
Hoi Don,
 
Welkom bij de club  :obio:
 
Ik heb een pesthekel aan dat buggy en trage WMC, en ook bij mij deed mijn Pinaccle kaartje het stukken beter dan al die moderne troep. DScaler was geweldig, en een mooi helder beeld.
 
Helaas heb ik ongeveer dezelfde ervaringen. Weliswaar loopt WMC bij mij niet vast, maar ik kan er met de beste wil van de wereld niet een vooruitgang van 9 (!) jaar in ontdekken.  :tsja:
 
De bij de kaartjes geleverde software is vaak supershit met weinig mogelijkheden.
 
Welke videokaart heb je? Vaak kan je daar bij de geavanceerde eigenschappen gamma e.d. instellen. Vooral als er een aparte overlay optie is, zou ik daar zeker even naar kijken.
 
Je zou ook eens kunnen kijken naar Chris-TV: http://www.chris-tv.com/download.html
 
Heb dat in het verleden onder Vista wel gebruikt en dat was redelijk. Onder 7 nog niet geprobeerd, maar zal dat binnenkort eens gaan doen.
 
 
Michel Uphoff
Homepage

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: TV kaart analoog
« Reactie #2 Gepost op: 15 mei 2010, 12:29:40 »
Hoi Michel,
Je wilt niet geloven hoeveel uren ik al gestoken heb in die TV Tuners. Je gelooft het wel? OK dan;-)
De kaart die ik heb is een Asus ES2-750. Ik heb het aan de pc-shop overgelaten. Ze zullen gedacht hebben: Asus moederbord, dan ook maar Asus TV kaart. Ik zie dus op de doos met sterretje:
*High-Precision Live Analog, Digital, and HD TV
*PCI-E Interface with 3 Times Faster Data Transmission
*Powered by ATI THEATER HD 750
Bijgeleverde software is ARCsoft. Het werkt wel maar de instelmogelijkheden zijn zeer sumier en visueel is het geheel onprettig. De Chris software waar jij op attendeerde is veel uitgebreider. Daar kan ik wél contrast, helderheid en nog veel meer bij instellen. Maar ik krijg het signaal niet goed. Het signaal en een groen vlak splitsen zich in het beeld in tweeen. 50% signaal en 50% groen beeld. Dat had ik ook al bij andere software die ik heb uitgeprobeerd. Om andere compatibles in de Chris software uit te proberen moet ik iedere keer de software deinstalleren en weer opnieuw installeren om aan de installatie-settings te komen.
Ik heb toch ook weer eens de Pinnacle kaart geprobeerd. De kaart wordt weliswaar herkend en de drivers worden prima geinstalleerd. Maar zodra ik de software erop loslaat, heb ik kortstondig beeld maar verschijnen al snel allerlei problemen of hangt het systeem al weer snel vast. De Pinnacle kaart toont wel een beeldvullend signaal dus dat zou met Chris en de Asus kaart dan toch ook moeten?? Nu ik kan vergelijken moet ik toegeven dat de beeldkwaliteit van de ASUS beter is. Althans, het signaal is beter. Maar teveel contrast en donker beeld wat met de bijgeleverde software dus niet te beinvloeden valt. Wil ik een beeld wat het aanzien enigszins waard is, staat de pc monitor veel te helder.
Heb jij nog ideeen? Of misschien een andere kaart aanschaffen W7 compatible met betere software? Gr. Don

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: TV kaart analoog
« Reactie #3 Gepost op: 15 mei 2010, 14:57:03 »
Hoi Don,
 
Citaat
Je gelooft het wel?
Been there, done that.
 
Dat halve groene scherm doet mij denken aan een zieke codec of een driverconflict.
 
Ik zou het als volgt aanpakken: Alle tv gerelateerde software deïnstalleren, alle eventuelle toegevoegde codecs deïnstalleren, alle beeldconversie software deïnstalleren, WMC deïnstalleren. Pc uitzetten, kaart verwijderen, pc opnieuw starten.
 
Koppie koffie nemen, kijken of je de nieuwste beeldschermdirvers hebt voor je videokaart, en zo nee installeren.
 
Hierna kaart installeren, alleen de drivers die er bij zitten installeren. ChrisTv installeren.
 
Kijk eerst even op de site of de chip die op de Asus zit wel door ChrisTV wordt ondersteund.
Michel Uphoff
Homepage

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: TV kaart analoog
« Reactie #4 Gepost op: 15 mei 2010, 15:42:29 »
Hoi Michel,
 
Ik heb inmiddels anders besloten. Die Chris software beviel me prima. Het bezit allerlei features die is graag wil gebruiken en die ik op Arcsoft voor de Asus kaart mis. Ik ben terug gegaan naar de pc-shop en men heeft de kaart teruggenomen. Ze geven toe dat analoge TV kaarten niet hun specialiteit is (kan kloppen want ik denk dat jij en ik bij de laatsten der Mohicanen behoren;-) en ze hebben me de flappen ervoor teruggegeven.
Ik ga dus op Internet shoppen maar als jij een advies kan geven welke kaart te kopen (en dus 100% compatibel met de Chris software) hoor ik dat graag van je.
Alvast weer bedankt, Don

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: TV kaart analoog
« Reactie #5 Gepost op: 15 mei 2010, 17:09:11 »
Hoi Don,
 
Ik zal de komende dagen even ChrisTv op mijn W7 bak uitproberen, en kom dan op je vraag terug. OK?
Michel Uphoff
Homepage

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: TV kaart analoog
« Reactie #6 Gepost op: 15 mei 2010, 18:10:25 »
OK. Dan wachttttt ik af;-)  Ik heb inmiddels uitgebreid gegoogled en zie bijv. de Hauppauge Win TV HVR-100 PCI Intern als eventuele gegadigde.  Maar misschien dat jij en meneer Chris er anders over denken? Don

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: TV kaart analoog
« Reactie #7 Gepost op: 16 mei 2010, 23:45:20 »
Hoi Don,
 
ChrisTv werkt bij mij onder Windows 7 met een Pinnacle PCTV Hybrid Pro PCI 310i prima. Ben ik blij om, want nu kan ik tenminste dat gare Windows Media Center verwijderen.
 
Ik had wel even een paar probleempjes, dus als je installeert, doe het dan als volgt:
 
Kaart installeren (W7 voorziet in de drivers als ik het goed heb).
ChrisTv installeren (die toolbar uitvinken), en NIET direct starten (vinkje dus weg)
Start, programma's ChrisTv Configuration Wizard
Opname apparaat met een * ervoor verschijnt, klik op de knop "Configureer ......"
Kies "Tv kaart met analoge tv tuner", volgende
Kies "Pinnacle PcTv", volgende, volgende
Vinkje in "Herinitialiseer de Wdm drivers.... ", volgende en de wizard sluit (of je klikt op een knoppie).
 
Nu start je ChrisTv en het zenderzoeken begint. Bij het zoeken naar zenders laat je op frequentie scannen ipv kanalen (duurt lang en bij mij zaten de zenders op het einde, dus neem een bakkie).
Bij mij vond het programma 82 zenders, wat voor analoog een tikkie veel is. Er zitten dan ook een hoop dubbele tussen. Dus dat wordt nog even uitmesten.
Mocht je geluid hebben maar een egaal grijs leeg beeld: Contrast en helderheid opschroeven (dit heeft mij een uur gekost, omdat ik dacht dat er iets met de drivers mis was... <G>).
 
Nou, verder heeft ChrisTv meer instellingen dan een Boeing, dus plezier daarmee.
 
Wat betreft de Pinnacle 310i, dit is een hybride kaart. Hij heeft zowel een analoge als een digitale ingang. Handig voor toekomstig gebruik.
 
(Edit) Vergeten:
 
Gezien je meldingen in voorgaande berichten van vastlopende WMC en gespleten schermen blijf ik je adviseren eerst alle extra codec's tv-software e.d. (zie eerdere bericht) te deïnstalleren, zodat je met een schone video lei begint.
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2010, 00:03:35 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: TV kaart analoog
« Reactie #8 Gepost op: 17 mei 2010, 00:13:34 »
Hoi Michel,
Bedankt voor de test en leuk te lezen dat je er zelf ook beter van bent geworden:-)
De installatieprocedure van de Pinnacle kaart die jij beschrijft is zo goed als identiek aan de installatie van de Asus kaart.
Ik had bij het zoeken van zenders nog meer dubbele kanalen dan jij. Dat komt m.i. omdat bepaalde zenders soms 3 keer en meer worden vastgeklikt vanwege hun brede ruimte op de band. Het wordt dan inderdaad een half uurtje poetsen.
Asus was ook een hybride kaart. Wie weet dat ik het met het verwijderen van zaken die de kaart misschien in de weg hebben gezeten ook rond had gekregen. Maar ik had er geen vertrouwen meer in, heb hem nu eenmaal teruggebracht en ik ga het proberen met de Pinnacle kaart.
Mocht ik ook met de Pinnacle kaart problemen houden, gaat de recent gekochte Trust webcam het raam uit. Het is een ding die zijn video- en audiodriver maar moeilijk lieten installeren. Als dat ding conflicten veroorzaakt, is het afgelopen met Skypen want dat doe ik zelden of nooit.
OK, nu eerst die Pinnacle kaart kopen en installeren. I'll be back. Don

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: TV kaart analoog
« Reactie #9 Gepost op: 17 mei 2010, 17:19:44 »
Michel, de kaart is besteld. Was niet voorradig. Wordt midden tot eind van de week. Don

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: TV kaart analoog
« Reactie #10 Gepost op: 30 mei 2010, 22:18:24 »
Hoi Don,

En? :D

Ik had trouwens zelf een Hauppauge kaart, die deed het prima in een Windows 7 64-bits versie. Inmiddels heb ik die (oude) kaart vervangen door een Anysee, en dan wel om de digitaal mee te kijken. Dat werkt echt heel mooi. :)

Van een trage Windows Media Center heb ik trouwens zelf geen last, maar dat kan komen door de Intel Core i7 processor... :D

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Don

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 287
  • Geslacht: Man
    • Homepage Don Esteban
Re: TV kaart analoog
« Reactie #11 Gepost op: 31 mei 2010, 14:33:15 »
Hoi Ronald,
Tja, die TV kaart da's een heel verhaal geworden. Ik had dus de Asus kaart geretourneerd en bestelde de Pinnacle 310i di een paar dagen eerder arriveerde dan beloofd. Dit omdat er na zoeken toch nog een op de plank bleek te liggen bij de leverancier.
Ik heb eerst de orginele Pinnacle software geinstalleerd en dat werkte direct. Maar ook bij deze software zat geen beeldregeling. In principe was ik dus even ver als met de Asus kaart. Echter het TV scherm zag er prettiger uit dan bij de Asus Totalmedia 3,5 software die m.i. vooral bedoeld is voor gebruik van het digitale gedeelte van de kaart.
Ik wilde de oude Pinnacle kaart meenemen naar Spanje maar de zaak eens overdacht hebbende, zal dat niet gaan werken daar. In Spanje is men gestopt met het verzenden van analoog signaal t.b.v. dakantennes. Dat is nu ook digitaal en te ontvangen middels een TDT kastje wat wordt geplaatst tussen dakantenne en TV. Perfect beeld en veel meer zenders dan voorheen. Dus wil ik daar een aftakking naar mijn pc monitor maken, zal ik een digitale TV kaart nodig hebben. Ik heb die ASUS kaart dus maar weer opgehaald. Eigenlijk om mee naar Spanje te nemen. Maar wat blijkt nu. Die Asus is geen brede insteker meer maar past alleen in zo'n nieuwe kleine input op het moederbord en dat heeft de Spanje-pc dus niet. 
In tussentijd heb ik hem maar weer in de pc thuis getoken en heb nu dus 2 kaarten in het moederbord zitten. De ChrisTV lite en de Pinnacle software werken beiden op de Pinnacle kaart en de Asus kaart werkt op de Totalmedia software.
Ik kan nu tegelijkertijd kijken en opnemen van verschillende zenders omdat de Totalmedia software 2 verschillende TV kaarten ontdekte. Ik moet echter niet te veel meer experimenteren want bepaalde ongecontroleerde handelingen en de zaak loopt vast. Het wordt tijd dat we meer in de zon kunnen en minder prutsen achter de pc;-)

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: TV kaart analoog
« Reactie #12 Gepost op: 13 juni 2010, 22:50:44 »
Hoi Don,

Meer zon! Helemaal mee eens :D

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence