Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

357 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 11:38:52

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: spel geeft aan VRAM geheugen 16 mb?  (gelezen 10430 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline faster30
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
spel geeft aan VRAM geheugen 16 mb?
« Gepost op: 14 mei 2010, 13:40:20 »
ik kan sindskort de spel pro evolution soccer 10 niet meer spelen omdat die aangeeft dat er te weinig VRAM geheugen aanwezig is 16 mb :o  als je bij configuratiescherm kijkt geeft die wel aan Nivdea Geforce 8800 gts 320 mb :(  heb 2 links met fotos kan iemand me helpen de spel heeft het altijd gedaan en ineens doet die het niet meer maar mijn instellingen voor de scherm staan wel op 1280x1024 op 32 bit kleuren.
 
http://www1.xup.in/exec/ximg.php?fid=23210811
 
http://www1.xup.in/exec/ximg.php?fid=88079395

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: spel geeft aan VRAM geheugen 16 mb?
« Reactie #1 Gepost op: 14 mei 2010, 17:05:18 »
Dag Faster,
 
Welk besturingssysteem gebruik je?
 
Het probleem komt vaker voor (zeker onder Vista en Windows 7) en de oplossing is dan meestal de nieuwste beeldschermdrivers voor de videokaart te installeren..
 
Heb je pes 2010 eerder op dezelfde pc met hetzelfde besturingssysteem wel kunnen spelen?
Zo ja, kijk dan eens in het Bios naar de hoeveelheid geshared videogeheugen. Verhoog dat indien mogelijk.
Zo nee, wat heb je veranderd?
« Laatst bewerkt op: 14 mei 2010, 19:21:50 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage

Offline faster30
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
Re: spel geeft aan VRAM geheugen 16 mb?
« Reactie #2 Gepost op: 14 mei 2010, 20:47:05 »
Hay,
 
ik gebruik windows XP en heb in de bios gekeken maar kan nergens de hoeveelheid geshared videogeheugen veranderen,heb voor de rest niks veranderd alleen drivers geupdate maar als ik systeemherstel doe dan hou ik het zelfde probleem :(  heb viel me wel op dat toen ik op msn een video gesprek voerde de beeld ineens wazig werd en daarna weer goed (blokkerig beeld) is mijn video kaart soms aan zijn einde? maar mijn beeldscherm is wel scherp hoogste resolutie en 32 bit kleuren.