Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

433 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

25 april 2024, 23:56:22

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Monitor  (gelezen 16123 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Monitor
« Gepost op: 15 mei 2010, 11:05:46 »
Gisteren ontdekt dat dat geen goeie optie is om die verkeerde resolutie die Ubuntu heeft ingesteld van 5:4 op m´n 4:3 monitor op te rekken. Als ik een circel teken in een tekenprogramma is het een platgedrukte circel.Dus hoewel de randen van de vensters kloppen met m´n beeldscherm is toch de verhouding binnen de vensters niet goed.
Ga maar eens op het ubuntu forum vragen wat hier aan te doen is.
Misschien was m´n gecrashte beeldscherm wel te verhelpen geweest door Ubuntu op te starten zonder beeldscherm en dan weer opnieuw opstarten met beeldscherm.Dan had ie mogelijk opnieuw de standaardwaarden ingevoerd zodat ik weer beeld had.Ga het eens uittesten.


Paul

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Monitor
« Reactie #1 Gepost op: 15 mei 2010, 18:37:13 »
Probleem opgelost. Heb de resolutie op 1280 x 960 kunnen krijgen zonder problemen.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Monitor
« Reactie #2 Gepost op: 15 mei 2010, 20:12:47 »
Probleem opgelost. Heb de resolutie op 1280 x 960 kunnen krijgen zonder problemen.
Hoe heb je dat nu voor elkaar gekregen, Paul??
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Monitor
« Reactie #3 Gepost op: 15 mei 2010, 20:35:41 »
Hoi Just,


Ik denk dat die crash toen was ontstaan door een combinatie van een resolutie met een bepaalde verversingsfrequentie.omdat ubuntu dus niet de goeie monitor herkende.Bij de combinatie 1024 x 768 en 85 Hz crashte die dus ik dacht eerst maar eens de verversingsfrequentie te verlagen naar 60 Hz.Dat wordt meestal wel ondersteund.
Dat lukte bij 1280x1024 en toen heb ik gelijk maar een hoge resolutie (vanuit 60 Hz) genomen in 4:3 en die koos uit zichzelf 85 Hz en dat ging goed.Ook ander frequenties gingen goed.De beruchte combinatie heb ik maar niet geprobeerd :-)
Allemaal vanuit die utilty ´beeldschermen´.
Ga nu verder met installeren van programma´s,dat gaat mooi vanuit dat Ubuntu softwarecentrum.
Net Wine geinstalleerd,eens kijken of dat windowsprogramma ´monitor tester´ kan werken.


Groet,Paul
« Laatst bewerkt op: 15 mei 2010, 21:18:54 door Paul »

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Monitor
« Reactie #4 Gepost op: 15 mei 2010, 21:26:46 »
Ga nu verder met installeren van programma´s,dat gaat mooi vanuit dat Ubuntu softwarecentrum.
Net Wine geinstalleerd,eens kijken of dat windowsprogramma ´monitor tester´ kan werken.
Ik snap het!

Software installeren is inderdaad een gemakkelijke klus bij Ubuntu. Ik vind dat ideaal.
Succes met Wine!
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers