Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

211 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 12:24:28

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Wlan verbinding  (gelezen 11483 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Henk
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
Wlan verbinding
« Gepost op: 31 mei 2010, 11:33:23 »
de wlan verbinding van mijn labtop varieert erg in snelheid, van 0 tot 54Mbps. Het is meestal wel 54 maar tijdens het internetten loopt hij regelmatig terug naar 48, 24 of zelfs naar nul. Als je dan bezig bent met downloaden of met het maken van een verbinding met een website resulteert dat in een storing of weigering.
de verbinding is via een beveiligd draadloos netwerk WPA2.In de naaste omgeving zijn via dit netwerk nog ongeveer 8 gebruikers verbonden.
Is er een oplossing voor mijn probleem????

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Wlan verbinding
« Reactie #1 Gepost op: 31 mei 2010, 16:13:17 »
Dag Henk,
 
Citaat
Is er een oplossing voor mijn probleem
Wat zaken die je uit kan proberen om er achter te komen wat de mogelijke oorzaken zijn:
Ben je in de gelegenheid die andere 8 computer tijdelijk allemaal uit te schakelen? Zo ja, doe dat dan, en kijk of de snelheid nu ook zo sterk terugloopt. Als dat niet het geval is, kan het zijn dat een of meer van die andere computers de bandbreedte helemaal opbruiken.
 
Loopt de snelheid nu echter nog steeds terug, kijk dan of tijdelijk dichterbij het accespoint gaan zitten helpt.
 
Dat teruglopen in snelheid, doet zich dat bij alle websites voor? Als je bijvoorbeeld een website niet kan bereiken, kan je dan nog wel naar www.speedtest.net ? Lukt dat wel, test dan daar je internetsnelheid eens. Doet het probleem zich alleen bij enkele sites voor, dan zou ik het probleem buiten de deur zoeken, en het dus als niet oplosbaar beschouwen.
 
Als het probleem zich bij alle websites voordoet, én je zit dicht bij het accesspoint, én de andere computers staan uit, dan is er mogelijk in jouw pc wat aan de hand. Laat dat dan even weten.
« Laatst bewerkt op: 31 mei 2010, 17:24:03 door Michel Uphoff »
Michel Uphoff
Homepage

Offline Henk
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
Re: Wlan verbinding
« Reactie #2 Gepost op: 1 juni 2010, 15:15:49 »
Die andere 8 pc's zijn van buren die ook in "de lucht zijn". Ik weet helemaal niet of dat van belang is. Het komt in iedr geval voor bij willekeurige websites en op willekeurige tijdstippen.
 
 

Offline Michel Uphoff

  • Wizop
  • *****
  • Berichten: 1.816
  • Geslacht: Man
    • Tentoonstelling
Re: Wlan verbinding
« Reactie #3 Gepost op: 1 juni 2010, 18:37:54 »
Dag Henk,
 
>>  Ik weet helemaal niet of dat van belang is. <<
 
Nee, dat is het  niet. Tenminste, als je een goed wpa2 wachtwoord gebruikt, zodat de buren niet via jouw Wlan verbinding aan het surfen zijn. Ik werd op het verkeerde been gezet door jouw opmerking "via dit netwerk" het zijn dus andere netwerken die jij kan zien.
 
Je ben de de enig aangesloten pc op jouw Wlan router? Zo ja, heb je al een positie veel dichter bij die router geprobeerd?
Michel Uphoff
Homepage