Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

230 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 21:42:23

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Keyboard error  (gelezen 15419 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Keyboard error
« Gepost op: 7 november 2009, 21:13:54 »
Bericht 1 van 7

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:20-05-2007
 Aan:AllenMsgID:3384.1
 Onderwerp:Keyboard errorForum:ws-nlcomputer
Beste Forumleden,
Bij het opstarten van de computer (cold boot) komt het BIOS telkens met een Keyboard error op de proppen. Ik moet dan F1/Resume indrukken om door te gaan. Nu kun je die F1/Resume melding laten verdwijnen door een bepaalde instelling in het BIOS te veranderen, zodat er automatisch toch doorgestart wordt. Dat wil ik, in verband met mogelijke andere meldingen, echter niet en zou graag zien dat die Keyboard error verdwijnt.
Zou het misschien te maken kunnen hebben dat het keyboard op een USB-poort is aangesloten, terwijl het misschien beter is om hem op de PS/2-poort aan te sluiten?
FYI: Als de Keyboard error verschijnt dan moet ik dus F1 indrukken om door te gaan, en dat ook werkt gewoon. De F1-toets werkt dus wél! Ook bladeren door de opties in het BIOS werkt (in Windows ook overigens).
PS: Bij een warm boot heb ik geen last van deze melding.
BvD.

S t e f a n

    Overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
    http://tinyurl.com/yuojv[/]

 


Bericht 2 van 7

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:20-05-2007
 Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:3384.2
 Onderwerp:Keyboard errorForum:ws-nlcomputer
Hoi Stefan,
>> keyboard error <<
Heb je al gekeken of ondersteuning voor Legacy USB aan staat?  Mogelijk helpt dat.
Als het keyboard een bijgeleverd verloopstukje naar ps/2 heeft, dan kan je hem het beste op de Ps/2 ingang aansluiten. Die ingang is nergens anders bruikbaar voor, en het spaart je een Usb poortje uit.
Deze foutmelding hoort er niet te zijn. Kijk eens bij de bios update's van het mobo.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 3 van 7

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:20-05-2007
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3384.3
 Onderwerp:Keyboard errorForum:ws-nlcomputer
Naar die Legacy USB ga ik morgen even kijken.
Bij het toetsenbord zat geen USBtoPS/2-verloopstuk. Vandaar dat ik 'm ook in een USB-poort geprikt heb.
>> Update BIOS van mobo
Heb ik al gekeken. Er is wel een nieuwere versie beschikbaar, maar dat is echter een bèta-versie. Hier ga ik morgen ook nog even naar kijken of er inmiddels een officiële update beschikbaar is.

S t e f a n

    Overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
    http://tinyurl.com/yuojv[/]

 


Bericht 4 van 7

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:21-05-2007
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3384.4
 Onderwerp:Keyboard errorForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
In het BIOS stond Legacy USB op Auto. Heb ik nu op Enabled gezet, maar bij een cold boot krijg ik nog steeds die Keyboard error.
Ik vond echter in een hoekje nog een USBtoPS/2-verloopstukje, echter is deze eigenlijk voor een PS/2-muis bestemd (zo'n groene). Misschien kan ik deze gebruiken, alleen weet ik niet of een PS/2 keyboard en muis dezelfde pinbezetting hebben. Weet jij dat misschien?

S t e f a n

    Overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
    http://tinyurl.com/yuojv[/]

 


Bericht 5 van 7

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:22-05-2007
 Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:3384.5
 Onderwerp:Keyboard errorForum:ws-nlcomputer
Hoi Stefan,
>> ik niet of een PS/2 keyboard en muis dezelfde pinbezetting hebben. <<
Ja die verloopstukjes voor KB en Muis kan je door elkaar gebruiken. Maar het werkt alleen maar als de chip in het moederbord zo'n ps/2 annex Usb connector ondersteunt. Gewoon even proberen.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 6 van 7

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Stefan de Best (Sysop)Datum:27-05-2007
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3384.6
 Onderwerp:Keyboard errorForum:ws-nlcomputer
Hoi Michel,
Ik heb het toetsenbord nu aangesloten op de PS/2-connector d.m.v. het verloopstukje. Het werkt nu prima. Er is alleen nog iets raars aan de hand met het opstarten van de computer tijdens een cold boot.
Bij een cold boot krijg je namelijk nog steeds de keyboard error, hoewel er nu wél automatisch doorgestart wordt. Is Windows helemaal geladen en ik start de computer opnieuw (warm boot), dan zie je géén keyboard error.
PS: Ik heb het tot nu toe gehad over een "keyboard error", maar om nog preciezer te zijn gaat het om een Keyboard interface error.

S t e f a n

    Overzicht van 150 oude en minder bekende zwemslagen
    http://tinyurl.com/yuojv[/]

 


Bericht 7 van 7

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:27-05-2007
 Aan:Stefan de Best (Sysop)MsgID:3384.7
 Onderwerp:Keyboard errorForum:ws-nlcomputer
Hoi Stefan,
>> Keyboard interface error <<
Dat is wat anders. Hang er eens een ander keyboard aan. Het lijkt mij dat het een intern probleem in het keyboard zelf is (of een combinatie van dit keyboard met dit mobo).
Probeer ook eens: Geen muis, geen keyboard. Pc opstarten, en weer netjes (via een tikje op de power button afsluiten). Dan weer keyboard er op.
Verder: In de meeste bios'en kan je keyboard errors uitzetten.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage