Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

289 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 april 2024, 22:11:55

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: kan Email adres CompuServe niet openen  (gelezen 29513 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline hazewinkela
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 15
  • Geslacht: Vrouw
kan Email adres CompuServe niet openen
« Gepost op: 3 juni 2010, 14:56:57 »
beste mensen
ik heb jarenlang een CompuServe aansluting gehad.
via CompuServe had ik een emailadres  .....@ cs.com .
voor het bekijken van de mail hoefde ik niet speciaal een wachtwoord te gebruiken. met het opstarten van de verbinding met Compuserve werd automatisch ook de toegang tot de mailbox geopend.
dit is nog steeds zo! ik kan de mail nog steeds bekijken via de oude CS verbinding.
het probleem is dat ik het wachtwoord van de verbinding AL LANG niet meer weet. het is kennelijk ooit eens versleuteld in een automatisch programma.
als ik nu naar de site van CS ga (www.cs.com) en ik vul mijn emailadres in en "wachtwoord vergeten" dan krijg ik "We are unable to verify your identity or you are ineligible for Online Password Reset"
iemand een idee hoe ik dit oplos? zodat ik dus ook los van mijn computer op een andere plek mijn mail kan bekijken? Ledenservice van CS kon mij niet helpen.
alvast hartelijk bedankt voor een reaktie!
alice


 

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #1 Gepost op: 3 juni 2010, 21:19:11 »
Hallo Alice,

Heb je ooit de browser Mozilla FireFox of Google Chrome gebruikt en daarbij je Compuserve login gegevens ingevuld om bijvoorbeeld je mailbox te bekijken?
Zoja, kijk dan eens bij de opties van die browser. Daar kun je achterhalen wat je wachtwoord is.


groeten, Peter

Offline hazewinkela
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 15
  • Geslacht: Vrouw
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #2 Gepost op: 4 juni 2010, 11:21:01 »
hallo peter
nee, beide heb ik nog nooit gebruikt. lijkt me in dit stadium dus niet echt een oplossing....
groet,alice

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #3 Gepost op: 4 juni 2010, 13:11:40 »
Alice,

Jammer, het wachtwoord is alleen online te wijzigen maar dat moet je het originele wachtwoord weten.

Misschien dat iemand anders hier nog een tip heeft.
En anders navragen via dit forum: http://community.compuserve.com/n/pfx/forum.aspx?webtag=ws-csinfodesk


groeten, Peter

Offline jam10
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Vrouw
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #4 Gepost op: 11 juni 2010, 11:07:56 »
Hallo,
 
Ik zit met hetzelfde probleem als Hazewinkel. Ik heb de servicedesk in NL en in Bel telefonisch proberen te bereiken. Dit lukt niet meer. Ook heb ik een brief gestuurd naar het adres maar deze kreeg ik retour met de mededeling; vertrokken/onbewoond. Voor mij is het erg belangrijk dat ik bij mijn email accounts van Compuserve kom.
De link die je hebt toegestuurd brengt geen oplossing. Enig idee hoe ik Compuserve nu nog kan bereiken zodat ik de inhoud van mijn email account kan opvragen (zonodig op cd gebrand)?
 
groet,
 
M

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #5 Gepost op: 11 juni 2010, 19:46:00 »
Hallo M,

Telfort heeft alle klanten overgenomen dus ook de klantgegevens, zie HIER.
Het klinkt misschien gek, maar je kan het oude mailadres van Compuserve eens proberen:
ledenservice@cs.com


groeten, Peter

Offline Guido Slenter
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 21
  • Geslacht: Man
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #6 Gepost op: 11 juni 2010, 21:15:04 »
Hallo,
 
CompuServe Nederland bestaat niet meer.  :(
De CompuServe helpdesk is sinds 1-3-2010 gesloten.
De CompuServe website (www.compuserve.nl) is op 9-4-2010 opgeheven.
Het E-mailadres ledenservice@cs.com is men vergeten op te heffen en daarom doe ik vrijwillig E-mails beantwoorden die op dit adres binnenkomen. Telfort kan GEEN wachtwoorden wijzigen van CompuServe leden.
Helaas kan ik ook geen wachtwoorden (meer) wijzigen.
Wil je een nieuw wachtwoord, dan moet je contact opnemen met CompuServe in Amerika.
Het Amerikaanse telefoonnummer is: 0018008488990
Meer informatie vind je via deze link:
http://webcenters.netscape.compuserve.com/wrap/linker.jsp?boomtitle=CompuServe+Support+Centers&turl=http://member.compuserve.com/membercenter/support
 
Groeten, Guido  ;D

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #7 Gepost op: 11 juni 2010, 21:46:28 »
Hoi Guido,

Bedankt voor deze uitgebreide informatie.  :)
Ik vindt het wel raar dat ze klantgegevens overnemen en niet de wachtwoorden. Zijn die soms eigendom van AOL ?

Peter

Offline Guido Slenter
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 21
  • Geslacht: Man
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #8 Gepost op: 11 juni 2010, 21:54:41 »
Hoi Peter,
 
CompuServe/AOL is een Amerikaans bedrijf.
Account gegevens en wachtwoorden zijn eigendom van AOL en ze dragen dit soort gegevens nooit over aan een ander bedrijf. Alle CompuServe klanten (ADSL en inbel) hebben bij de overstap naar Telfort een nieuwe E-mailadres gekregen.
Stel je pietjepuk@cs.com, dan wordt dit bij Telfort pietjepuk-c@telfort.nl
 
Groeten, Guido  :)
 
 

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #9 Gepost op: 12 juni 2010, 00:11:00 »
Citaat
Account gegevens en wachtwoorden zijn eigendom van AOL en ze dragen dit  soort gegevens nooit over aan een ander bedrijf.
:tsja: Account gegevens zoals naam, adres, bankrekeningnummer om het abbo-geld te innen en emailadres zijn m.i. wel degelijk overgenomen door Telfort en dus overgedragen door AOL, eigenaar van Compuserve. Dat de wachtwoorden daar dan niet bij zitten gaat er bij mij niet in.

In een mail van KlantenService Compuserve staat o.a:
Citaat
Hiermee willen wij u informeren dat vanaf 1 december 2009 uw CompuServe 2000 internetabonnement overgedragen zal worden naar Telfort
en
Citaat
Let op: wij zorgen voor een zorgeloze voortzetting van uw internetverbinding. U hoeft niets te ondernemen!

En in een mail van KlantenService Telfort staat o.a:
Citaat
E-mailadres
Uw CompuServe e-mailadres en wachtwoord blijven  beschikbaar voor het lezen van uw e-mail. U kunt e-mail op dit adres tot 1 maart  2010 binnenhalen in uw CompuServe e-mailprogramma. Na die tijd gaat dat alleen  nog via webmail: csmail.compuserve.com

Nou wil ik jou daar niet op aanvallen. Dat je je nog inzet om mails via ledenservice@cs.com te beantwoorden kan ik alleen maar enorm waarderen. :applaus:

De ex-Compuserve klant valt nu zo'n beetje tussen de wal en het schip.


groeten, Peter

Offline jam10
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Vrouw
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #10 Gepost op: 12 juni 2010, 17:25:02 »
Bedankt Guido,
De link met adressen en telefoonnummers had ik inderdaad gevonden maar geen gehoor voor Belgie en Nederland en ook mijn post naar deze adressen heb ik teruggekregen.
Maandag ga ik je telefoonnummer in de USA proberen. Ik laat je weten of dit lukt. Voorheen werd het wachtwoord "sleutel" gebruikt maar ook dit werkt niet meer.
 
groet,
 
M
 

Offline hazewinkela
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 15
  • Geslacht: Vrouw
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #11 Gepost op: 13 juni 2010, 12:46:45 »
beste lezers  misschien ontgaat mij iets.
zoals jullie duidelijk is kan ik nog steeds wél in mijn oude cs inbox via de bestaande computerverbinding (het versleutelde wachtwoord).
ik dacht niet onlogisch te zijn door gewoon via cs.com een nieuw wachtwoord aan te vragen. dat zou dan in principe naar mijn oude emailadres gestuurd worden, waar ik nog steeds bij kan.
als ik nu naar de site van CS ga (www.cs.com) en ik vul mijn emailadres in en "wachtwoord vergeten" dan krijg ik "We are unable to verify your identity or you are ineligible for Online Password Reset"
betekent dit dan dat ik in het geheel niet met mijn emailadres bekend ben bij CS?
overigens ben ik benieuwd wat "M" wijzer wordt van zijn kontakt met CS!
alice

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #12 Gepost op: 13 juni 2010, 13:11:48 »
Hoi Alice,

Probeer het eens via
http://webmail.compuserve.com
http://webmail.aol.com
https://my.screenname.aol.com/_cqr/login/login.psp

Daar kan ik inloggen op de webmail en wachtwoord laten aanpassen.


Peter

Offline Leon

  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 180
  • Geslacht: Man
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #13 Gepost op: 13 juni 2010, 14:22:58 »
Hoi,

Vroegha kon je online via het trefwoord "wachtwoord" in de cliënt software het wachtwoord wijzigen.

Of dat nu nog werkt?
En of je daar het oude (vergeten) wachtwoord nog een keer moet invullen?
Groeten, Leon
Life is like a roller coaster. It's always a different thrill each day.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #14 Gepost op: 13 juni 2010, 15:22:48 »
Hoi Leon,

Citaat
Of dat nu nog werkt?
En of je daar het oude (vergeten) wachtwoord nog   een keer moet invullen?
Net ff getest en dat werkt nog. Je hebt wel je oude wachtwoord nodig, zie bijlage


Peter