Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

209 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

20 april 2024, 10:56:50

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: kan Email adres CompuServe niet openen  (gelezen 29539 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Guido Slenter
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 21
  • Geslacht: Man
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #15 Gepost op: 13 juni 2010, 22:12:31 »
Hoi Peter,
 
Ik heb eind januari 2010 nog telefonisch contact gehad met een leidinggevende van de helpdesk van Telfort.
Hij bevestigde mij dat de medewerkers van Telfort geen wachtwoorden kunnen wijzigen van CompuServe leden.
Telfort heeft inderdaad alle betalingsgevens, adressen, enz gekregen van CompuServe/AOL.
Een belangrijke reden waarom Telfort geen CompuServe wachtwoorden kunnen wijzigen, is dat zij de CompuServe software niet kunnen/willen/mogen gebruiken. Wij gebruikte de CompuServe software (6.0 NL) en loggende dan in de CompuServe server via een securID. Via "CRIS" (een soort webbrowser) konden wij gegevens van onze klanten opzoeken en wijzigen.
 
De CompuServe software werkt nogsteeds voor CompuServe leden en je kunt je wachtwoord wijzigen in de CompuServe software mits je je oude wachtwoord nog weet.
 
En het Peter het is helaas waar, de Nederlandse CompuServe leden vallen tussen wal en schip.
 
Groeten, Guido
 
 

Offline hazewinkela
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 15
  • Geslacht: Vrouw
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #16 Gepost op: 14 juni 2010, 12:57:51 »
beste peter/ guido
het niet hebben van het 'oude' wachtwoord was één van de problemen. ooit het oude wachtwoord één keer gebruikt, daarna nooit meer.... (verbinding werd immers automatisch tot stand gebracht ).
alle CS.com sites heb ik geprobeerd. en het leidt allemaal tot hetzelfde: niets. "we are unable  etc...." .
misschien kan "M" in zijn contact met CS nog iets bereiken.
raar blijft het allemaal wel!
alice

Offline jam10
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Vrouw
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #17 Gepost op: 14 juni 2010, 16:16:46 »
Beste lezer,
 
Net compuserve in de USA gebeld met het nummer van Guido en een heel aardige dame, Jenny van Compuserve, aan de lijn gehad maar deze kan mij, naar mijn herhaaldelijk aandringen, niet helpen.
Ze gaf daarbij aan dat zij GEEN @cs.nl  accounts hebben en of ik wel een betalende Compuserve klant was...
Ik heb haar het probleem nogmaals voorgelegd met de vraag waar ik dan wel terecht kon. Hier kon ze mij ook geen antwoord op geven (het lijkt ook wel weer een Thaise of anderzinds Aziatische callcenter te zijn...). Voordat zij mijn bloed naar het kookpunt kon krijgen heb ik haar maar vriendelijk bedankt. Aan mijn engels kan het niet liggen want dat spreek ik toch wel aardig goed.
Tja, heeft er iemand hier nog een idee? Ik zou erg dankbaar zijn omdat het gaat om voice-berichten die in deze mailbox staan van mijn net overleden vader. Deze wil ik graag voor later bewaren als ik er ooit nog bij kom,
 
M (v)

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #18 Gepost op: 14 juni 2010, 20:13:34 »
Hoi Alice,

Je wordt automatisch aangemeld als je de Compuserve browser opstart?
Doe dan eens hetvolgende:
Start de Compuserve browser, ik neem aan dat je versie 6.02 NL hebt.
Zodra je verbonden bent, klik op menu Toegang - Voorkeuren
Klik op Wachtwoorden.
Er verschijnt nu een venster met je schermnaam en wachtwoord.

Lukt het nu wel?


Peter

Offline jam10
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Vrouw
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #19 Gepost op: 14 juni 2010, 21:00:47 »
Hallo Peter,
 
Waarschijnlijk bedoel je mij en niet Alice met je vorige bericht. Had ik Compuserve niet van mijn computer verwijderd dan had ik dit inderdaad kunnen proberen. Ik had Compuserve sinds 2006 en de (oude) software om het weer opnieuw te installeren, je begrijpt het al, heb ik niet meer. Het enige wat ik wil, is weten wie nu de oude compuserve accounts beheerd zodat ze mijn wachtwoord kunnen resetten maar zoals het nu loopt ben ik bang dat dat bij niemand meer ligt (of beter gezegd bij Telfort maar die willen er geen manuren in stoppen). Ik kan mij ook niet voorstellen dat ik de enige ben, naast Alice, met dit probleem of had Compuserve zo weinig klanten in NL?
Ik ben zelfs bereid ervoor te betalen als ik maar weet wie ik moet benaderen...
 
groet,

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #20 Gepost op: 14 juni 2010, 21:19:28 »
Hoi jam10,

Citaat
Waarschijnlijk bedoel je mij en niet Alice met je vorige bericht.
Ik bedoelde toch echt Alice.

Citaat
Het enige wat ik wil, is weten wie nu de oude compuserve accounts   beheerd zodat ze mijn wachtwoord kunnen resetten
Blijkbaar AOL/Compuserve.
De oude software kun je nog wel downloaden, maar of je daarmee je wachtwoord kun achterhalen weet ik niet.
Als je ooit met Google Chrome of Mozilla Firefox je Compuserve account hebt geopend, kijk dan in de wachtwoordenlijst van deze browsers.
Misschien hebben ze bij de Compuserve Help Community nog tips.


groeten, Peter


Offline jam10
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Vrouw
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #21 Gepost op: 14 juni 2010, 21:49:16 »
Hallo Peter,
 
Dat maakt niet uit want Alice en ik lopen (net als vele anderen denk ik) tegen hetzelfde probleem aan. Ik waardeer het enorm dat je mij en haar probeert te helpen.
Het begint echter aardig op een kip en het ei probleem te lijken...
De link die jij mij nu doorsstuurt zou ik graag willen gebruiken om eindelijk contact te krijgen bij iemand van compuserve die ook inderdaad nog weet wat er met de @cs.nl accounts is gebeurd en hoe die passwords te resetten maar helaas heb ik daarvoor mijn wachtwoord nodig en die weet ik niet meer want die hoefde ik maar 1 keer te gebruiken toen ik Compuserve Installeerde. Alle wegen die ik tot dusver heb bewandeld leiden tot niets!
Als ik een naam en/of email adres weet van iemand die nog werkzaam is binnen compuserve kan ik misschien verder...
 
groet,

Offline hazewinkela
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 15
  • Geslacht: Vrouw
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #22 Gepost op: 16 juni 2010, 11:33:06 »
beste mensen
-Jam10 heeft inderdaad een identieke situatie. ooit één keer een wachtwoord ingesteld, daarna nooit meer gebruikt.
-Peter, bedankt voor het meedenken!. als ik naar "wachtwoorden" ga, krijg ik een pop-up met 2 blauwe knoppen. één voor 'wachtwoord wijzigen" en -uiteraard- één voor 'annuleren'. als ik dan ga naar 'wachtwoord wijzigen' krijg ik.... inderdaad "Oud wachtwoord:      ", daarna 'nieuw wachtwoord' etc.
kip/ei.
ook bij "voorkeuren" is onder account beheer 'wachtwoorden'. als je dat opent krijg je je 'schermnaam' en wachtwoord te zien. het wachtwoord in de vorm van *******.
alice

Offline hazewinkela
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 15
  • Geslacht: Vrouw
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #23 Gepost op: 16 juni 2010, 11:34:23 »
M b t het telefoongesprek van "'M" : wij hebben géén cs.NL mailadres (tenminste ik niet),
maar gewoon een cs.COM mailadres.
alice

Offline Guido Slenter
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 21
  • Geslacht: Man
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #24 Gepost op: 16 juni 2010, 12:06:57 »
Als je contact opneemt met CompuServe Amerika, dan is belangrijk dat je aangeeft dat je een @cs.com E-mailadres hebt.
Toen ik nog werkte op de CompuServe helpdesk, heb ik wel eens Amerikaanse CompuServe 2000 gebruikers aan de lijn gehad die bv een nieuw wachtwoord wilde hebben.
Wij konden op de helpdesk deze Amerikaanse accounts wel open, maar niets wijzigen. (terug verwezen  naar Amerika)
Omdat CompuServe 2000 uit Amerika komt, moet het voor een Amerikaanse helpdesk medewerker mogelijk zijn Nederlandse CompuServe 2000 accounts te openen.
Misschien mag/kan niet elke medewerker iets wijzigen, maar een supervisor kan dat wel.  ;)
 
Succes!
 
Groeten, Guido

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #25 Gepost op: 16 juni 2010, 19:51:51 »
Hoi Alice,

Citaat
ook bij "voorkeuren" is onder account beheer 'wachtwoorden'. als je dat   opent krijg je je 'schermnaam' en wachtwoord te zien. het wachtwoord in   de vorm van *******.
Mooi. Met onderstaande methode kan je die sterretjes omtoveren naar het werkelijke wachtwoord:
Download het bestand astlog.zip
Pak het uit in een aparte map, bijv. c:\astlog\
Start daar astlog.exe
Er verschijnt nu een venster "Asterisk Logger"
Verander daar niets.
Start nu de Compuserve Browser. (bij jouw logt ie automatisch in)
Ga naar menu Toegang - Voorkeuren
Klik op Wachtwoorden
Als het goed is, zie je nu je werkelijke wachtwoord en niet de sterretjes.
Schrijf dit ergens op!! ;)
astlog.exe kun je daarna afsluiten.


Peter



Offline hazewinkela
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 15
  • Geslacht: Vrouw
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #26 Gepost op: 20 juni 2010, 21:23:23 »
peter
geprobeerd, maar mn virusscanner gaf groot alarm bij het uitpakken. ben toen maar gestopt.... dus geen optie zo lijkt het
groet,alice

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #27 Gepost op: 20 juni 2010, 21:51:35 »
Hoi Alice,

Citaat
geprobeerd, maar mn virusscanner gaf groot alarm bij het uitpakken. ben   toen maar gestopt.... dus geen optie zo lijkt het
Geen paniek, dat kan. het programma doet namelijk iets om wachtwoorden zichtbaar te maken. Sommige virussen kunnen dat ook doen om ze stiekem te stelen. Jij wilt dit nu zelf gebruiken, maar dat weet je antivirus programma niet. Net nog even getest en zonder problemen gedownload.
Welk antivirus programma gebruik je precies?

Schakel je antivirus-programma tijdelijk uit of negeer de melding.
Download het programma nogmaals en volg de stappen die ik eerder gaf.
Als je je wachtwoord hebt opgeschreven, sluit dan alle programma's eerst af.
Herstart vervolgens je antivirus programma of herstart de computer

Lukt het nu wel?


Peter

Offline jam10
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Vrouw
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #28 Gepost op: 21 juni 2010, 19:19:58 »
Hi Alice,
 
Ik heb mij al een tijdje niet gemeld maar wacht met spanning af...

Offline hazewinkela
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 15
  • Geslacht: Vrouw
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #29 Gepost op: 21 juni 2010, 19:57:12 »
hoi "M"
ik ben een digibeet.
en heb er dus geen enkel bezwaar tegen als jij het idee van Peter gaat uitproberen  :)
 
alice