Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

364 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 14:54:00

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: kan Email adres CompuServe niet openen  (gelezen 28300 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #30 Gepost op: 21 juni 2010, 22:37:58 »
Hoi Alice en jam10,

Citaat
ik ben een digibeet.
Hier werkt het prima met Windows98SE en WindowsXP.
Als er iets niet duidelijk is, gewoon vragen.


Peter


Offline jam10
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Vrouw
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #31 Gepost op: 21 juni 2010, 23:10:09 »
Hallo Alice,
 
Volgens mij ben jij al een heel eind gekomen. Helaas heb ik Compuserve al van mijn pc gehaald. Zo gauw ik tijd heb wil ik er zeker aan beginnen en eerst CS weer vanaf internet installeren in de hoop dat het wachtwoord dan nog ergens staat op mijn pc...
Als je nog iets anders weet...
 
nb ik heb een .nl account van Compuserve.
 
 

Offline hazewinkela
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 15
  • Geslacht: Vrouw
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #32 Gepost op: 3 augustus 2010, 20:21:59 »
beste peter en anderen
heb na terugkomst van vakantie het oude probleem maar weer eens opgepakt. de angst voor de virussen overwonnen -en dus een protesterend virusprogramma negerend- en peter's advies van 16 juni jl opgevolgd. het programmaatje -astlog- laat inderdaad zien wat het opgeslagen wachtwoord is (nou, dat was er niet een van mij..... géén idee hoe dat wachtwoord is 'ontstaan'....).
met het gevonden wachtwoord ingelogd op Compuserve (2000) en..... HET WERKTE!!
eind goed al goed!
ik had/heb overigens wel een cs.COM emailadres. ik weet niet of dit nog verschil uitmaakt voor anderen.
hoe dan ook, iedereen die mee heeft gedacht en mee heeft geholpen, HARTELIJK dank hiervoor!
a.hazewinkel
 
 

Offline Guido Slenter
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 21
  • Geslacht: Man
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #33 Gepost op: 3 augustus 2010, 21:22:11 »
Beste Hazewinkela,
 
Ik ben blij dat jouw probleem nu is opgelost.  :)
Nu is het belangrijk het wachtwoord ergens te noteren of goed te onthouden.
 
Groeten, Guido

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #34 Gepost op: 3 augustus 2010, 21:56:34 »
Hoi Alice,

Citaat
met het gevonden wachtwoord ingelogd op Compuserve (2000) en..... HET WERKTE!!
Dat is mooi. Bedankt voor de feedback.
Zijn we allemaal weer wat slimmer geworden.
Vergeet niet het antivirusprogramma weer in te schakelen  ;) .


groeten, Peter

Offline jam10
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Vrouw
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #35 Gepost op: 5 augustus 2010, 20:51:51 »
Hallo Alice,
 
Fijn te horen dat je weer bij je mailbox kunt. Nu ik nog. Ik probeer het nu via een andere weg nl die van een officiele brief naar Compuserve Luxemburg en wacht nu op een reactie.
De optie om Compuserve 2000 van het internet te halen, weer te installeren en dan het riedeltje wat jij hebt uitgevoerd ook te proberen om zo achter het wachtwoord te komen, blijft gelukkig nog iets dat ik achter de hand kan houden. Het wachtwoord dat jij hebt gezien zou niet toevallig een standaard initieel wachtwoord kunnen zijn? In dat laatste geval zou ik het ook graag willen weten om bij mijn mailbox te kunnen.
Ik heb ondertussen mijn abonnement bij Telfort (die Compuserve hebben overgenomen) per direct opgezegd.
 

Offline hazewinkela
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 15
  • Geslacht: Vrouw
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #36 Gepost op: 6 augustus 2010, 20:44:51 »
hallo Jam10
zoals je uit het verloop van deze zaak hebt kunnen afleiden, had ik Compuserve 6.0 nog steeds op de computer zitten. dat was ook de enige mogelijkheid voor mij om bij mijn Cs-email te komen. overigens was dit wel een cs.com emailadres en niet een cs.nl.
met de truc van Peter werd het wachtwoord zichtbaar en kon ik op CS2000 (bij Cs.com) inloggen. het wachtwoord kwam mij onbekend voor, maar het is ook zoveel jaren terug ooit es één keer ingevoerd, zodat het ook best van mijzelf kan komen.
mijn Telfort aansluiting (internet+telefoon) werkt goed. de kosten zijn hetzelfde. dus hier -voorlopig- geen reden om het op te zeggen.
het lijkt zelfs of de verbinding iets sneller is. de 20mb die Cs beloofde heb ik nooit gehaald. zelfs niet in de richting. bij 4 a 5 mb gemiddeld bleef het wel. ik heb altijd de indruk gehad dat die 20 mb een verkoopverhaal is geweest, omdat ik daarvoor een 4 mb aansluiting had die nauwelijks langzamer was. maar misschien kan Guido, met zijn Cs kennis, daar imeer over zeggen.
 

Offline jam10
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 9
  • Geslacht: Vrouw
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #37 Gepost op: 7 augustus 2010, 16:54:18 »
Het is GELUKT!. Ik ben erin. Vraag mij niet het nog een keer te proberen... Ik kan weer bij de voicemailberichten van mijn vader.
Iedereen die mee heeft willen denken; Heel hartelijk bedankt!
 
JAM

Offline RTS
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #38 Gepost op: 16 maart 2011, 12:08:21 »
Hallo Jam,


Ik hoop dat je mij ook nog kunt helpen want ik zit met hetzelfde probleem van mijn ouders.
Het oude wachtwoord schijnt totaal niet meer te werken en ik krijg dezelfde melding die Alice ook gehad heeft. Overigens, wij hebben wel een cs.com adres, dus geen .nl adres.


Hoe heb je dit nu voor elkaar gekregen?


Graag verneem ik van je.

Offline Guido Slenter
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 21
  • Geslacht: Man
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #39 Gepost op: 16 maart 2011, 12:18:59 »
 
Beste RTS,
 
Onderstaande methode wordt uitgelegd (met dank aan Peter) op pagina 2 van dit topic:
De methode om de wachtwoord "sterretjes" omtoveren naar het werkelijke wachtwoord:
Download het bestand astlog.zip
Pak het uit in een aparte map, bijv. c:\astlog\
Start daar astlog.exe
Er verschijnt nu een venster "Asterisk Logger"
Verander daar niets.
Start nu de Compuserve Browser. (bij jouw logt ie automatisch in)
Ga naar menu Toegang - Voorkeuren
Klik op Wachtwoorden
Als het goed is, zie je nu je werkelijke wachtwoord en niet de sterretjes.
Schrijf dit ergens op!! ;)
astlog.exe kun je daarna afsluiten.

Groeten, Guido  :)

Offline RTS
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #40 Gepost op: 16 maart 2011, 13:38:49 »
Hallo Guido,


Ik heb dit inderdaad wel gelezen hoor maar ik heb begrepen dat je daarvoor CompuServe software nodig bent / was?


Of heb ik dit helemaal verkeerd?


Mijn ouders hadden vroeger namelijk internet via CS, dus ook een mail adres daarvan en e.e.a. nu dus overgenomen door Telfort.


Het oude cs email adres stond bij hun nog gewoon in Outlook Express maar sinds een paar dagen is die aan het verifiëren en loopt dan vast omdat het wachtwoord / inlognaam niet goed zou zijn. Die is door ons nooit veranderd, en we krijgen dezelfde melding wanneer wij op de voorgaande links klikken om email te kunnen lezen van cs.com


Ze draaien nog met een oudere XP met alleen wat office programma's, meer niet.


Dat systeem van jou Guido, zou dat wel werken?


Graag verneem ik van je.




Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #41 Gepost op: 16 maart 2011, 21:07:23 »
Beste RTS,

Het trukje met astlog werkt ook met Outlook Express:
Start astlog.exe
Er verschijnt nu een venster "Asterisk Logger"
Verander daar niets.
Start nu Outllook Express
Ga naar menu Extra - Accounts...
Tab Email
Selecteer een email-account en klik op Eigenschappen
Tab Servers
Als het goed is, zie je nu bij wachtwoord je werkelijke wachtwoord en niet de bolletjes.
Schrijf dit ergens op!! ;)
astlog.exe kun je daarna afsluiten.


groeten, Peter

Offline gezina
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Vrouw
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #42 Gepost op: 24 juni 2011, 22:18:12 »
   
  • Verwijder bericht
  • Citeer bericht
Compuserve mailbox niet meer te openen en Telfort Verstuurd: vr 24 jun 2011, 21:58
Van: Top
Naar: Top 
 Mijn probleem is dat noch de tot nu toe funktionerende mailbox van Compuserve , nu niet meer te vinden en noch via AOL te openen is met het wachtwoord. Ook lukt het nergens het wachtwoord te resetten.Gegevens onbekend ???? Ik kan belangrijke post niet ontvangen en ook aan dat e-mailadres gelinkte diensten, factureringen, etc, niet meer lezen of gebruiken of beantwoorden, rampzalig !

Nu de tekst op de Website van Telfort :

Veelgestelde vragen over E-mail.
Blijft mijn e-mailadres behouden?
Uw huidige e-mailadressen kunt u blijven gebruiken via http://csmail.compuserve.com en in het e-mailprogramma op uw computer hoeft u vooralsnog niets aan te passen.( Dit lees ik dus Lees ik op de website van Telfort. En ook op twee in het verleden ontvangen brieven.)
Na het omzetten van uw abonnement naar Telfort krijgt u de mogelijkheid een nieuw Telfort e-mailadres aan te maken. U ontvangt hierover binnenkort meer informatie.Krijg ik een ander e-mailadres?
dan lees ik als antwoord: u kunt uw CompuServe e-mailadres gewoon behouden. Daarnaast krijgt u er een nieuw Telfort e-mailadres bij.Moet ik iets aanpassen om straks gewoon mijn e-mail te blijven gebruiken?
U hoeft geen instellingen aan te passen in uw e-mailprogramma.Kan ik op dit moment nog een nieuw CompuServe e-mailadres aanmaken?
Nee, het is niet meer mogelijk om nieuwe CompuServe e-mailadressen aan te maken.Blijven mijn huidige e-mails bewaard?
Ja, alle online opgeslagen e-mails in uw CompuServe mailbox blijven bewaard.Antwoord niet gevonden?
Stel uw vraag per e-mail ???? Waar kan ik deze vraag stellen, ik kan geen E-mailadres van Telfort vinden, alleen voorgekauwde standaard vragen en antwoorden.
Bel de klantenservice, heb ik meermaals gedaan en men wijst alleen richting Compuserve, en schrijven naar, ...waarnaartoe, AOL, Amerika, of bellen.

Telfort komt zijn mooie beloftes niet na, als ze deze zaak niet oplost !

Waar kan ik een oplossing vinden voor dit Kafkariaans verhaal. Naar het consumentenprogramma KASSA of toch

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #43 Gepost op: 24 juni 2011, 23:26:20 »
Welkom gezina,

Citaat
Waar kan ik een oplossing vinden voor dit Kafkariaans verhaal.
Het is inderdaad een heel vervelende situatie. We gaan een poging doen om je te helpen.
Eerst een paar vragen. Je bericht is een beetje lastig te lezen/volgen:
a) Gebruik je nog de oude Compuserve browser (CS2000)?
b) Welke Internet browser gebruik je of heb je gebruikt om op de Compuserve webmail in te loggen


Groeten, Peter

Offline 11je
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Vrouw
Re: kan Email adres CompuServe niet openen
« Reactie #44 Gepost op: 15 juli 2011, 18:15:17 »
Hoi Alice,
 
ik heb hier precies hetzelfde. Alleen ik wist mijn oude wachtwoord nog wel, maar ook daarmee kan ik niet meer in de webmailsite komen. Dus dacht ik, ik wijzig mijn wachtwoord, maar dan kan niet meer, precies zoals bij jou (dezelfde meldingen). Ik vermoed dat aol ons er uit gegooid heeft omdat wij al meer dan een jaar niet meer op de webmailsite zijn geweest.
 
Omdat mijn computer gecrash is, wilde ik op de computer van mijn partner (die ook een cs.com account heeft dat nog werkt) bij outlook express een nieuw e-mailaccount maken. Alles is precies goed ingevuld, maar hij weigert contact. Het lijkt erop dat aol mij niet meer accepteerd. Vreemd, want voordat mijn computer gecrasht was werkte de account nog prima. Heeft aol mij eruit gegooid?
 
Helma