Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

353 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

29 maart 2024, 08:04:47

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: HP digital imaging monitor  (gelezen 19536 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Stef
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 32
  • Geslacht: Man
HP digital imaging monitor
« Gepost op: 4 juni 2010, 16:49:43 »
Hallo allen,
 
Mijn vraag is waar kan het aan liggen dat het icoontje (programma) HP digital imaging monitor sinds een goede anderhalve week steeds zo langzaam opstart terwijl de rest zoals gebruikelijk normaal opstart.
 
Hij geeft steeds aan dat hij bezig is met het initialiseren van de hp digitial monitor......
 
Heb al virus gescand, ad-aware gescand, ccleaner de boel laten opruimen....... maar zoals ik al zei alleen die hp monitor irriteert mij.... oh ja, ik gebruik Vista
 
Wie oh wie heeft een oplossing  ;)
 
 
« Laatst bewerkt op: 4 juni 2010, 17:04:19 door Stef »

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: HP digital imaging monitor
« Reactie #1 Gepost op: 4 juni 2010, 22:02:00 »
Hallo Stef,

Als eerste deze items fixen met Hijackthis:
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
(overbodige microsoft items)

O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
(onnodig HP software update tooltje)

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
(onnodige tooltjes van NVidea, je videokaart)

Deze items kun je uitschakelen in het tabblad "Opstarten" met MSCONFIG:
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NeroCheck.exe


Geen idee wat je probleem met "HP Digital Imaging Monitor" precies is.
Wat je wel kan proberen is de service van AdAware aan te passen zodat niet meer automatisch met windows start.
Ga naar Start - Uitvoeren
typ in het invoerveld SERVICES.MSC en klik op OK
blader naar de service "Lavasoft Ad-Aware Service"
Rechtsklik erop en kies Eigenschappen
Klik op Stoppen
Selecteer bij opstarttype: Handmatig
Klik op Toepassen
Sluit het venster en herstart je computer.


Doe eens een online scan met ESET OnlineScanner


groeten, Peter

Offline Stef
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 32
  • Geslacht: Man
Re: HP digital imaging monitor
« Reactie #2 Gepost op: 5 juni 2010, 10:57:14 »
Hallo Peter,
 
Allereerst bedankt voor de reactie, om te beginnen moet ik het volgende zeggen, ik dacht vanochtend laat ik even kijken naar eventuele reacties hier op het forum dus ik zet de pc aan en whoilá alles wordt opgestart zoals ik het gewend ben, incl. dus de HP digital imaging monitor, ik hartstikke blij en ben vervolgens dus hier terecht gekomen, heb alle aangeraden punten ook uitgevoerd en bij de herstart van de computer start hij (de hp digital imaging monitor) nu weer langzaam op?????
 
Ik snap er niks van, ik begrijp niet waarom hij de ene keer gewoon snel-normaal opstart en vervolgens bij de 2de keer weer zolang bezig is met initialiseren?
 
In een ver verleden heb ik zo'n zelfde probleem ook eens gehad na een nieuwe software update die binnen de hp digital monitor werd opgehaald en toen heb ik systeemherstel gebruikt om er weer vanaf te komen maar dat is nu ook zo'n punt, ik heb deze keer helemaal geen updates ermee gedaan en voordat iemand zegt misschien op de achtergrond, ook niet want ik weet dat dit handmatig moet gebeuren.
 
Oh en Peter ik heb alleen die Eset online scan niet gedaan omdat ik een goede up-to-date virusscanner gebruik waarmee ik ook al enkele malen de boel heb gescand.
 
Ik hoop dat er toch nog iemand is die misschien meer weet betreffende dit probleem  :(

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: HP digital imaging monitor
« Reactie #3 Gepost op: 5 juni 2010, 13:25:34 »
Citaat
ik heb alleen die Eset online scan niet gedaan omdat ik een goede up-to-date virusscanner gebruik waarmee ik ook al enkele malen de boel heb gescand.
Een scan met een totaal andere scanner dan die je normaal gebruikt is toch aan te raden. Geen enkele scanner vindt alle beestjes.
 
Als dat HP digital imaging monitor programma traag is, sluit het dan af en start het na 2 minuten nog eens. Blijft het dan traag of alleen de eerste keer?

Heb je wel eens de harde schijf gecontrolleerd op fouten en defragmentatie uitgevoerd? Mogelijk is er een map of bestand wat dat HP programma gebruikt verminkt.
 
 
  groeten, Peter
 

Offline Stef
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 32
  • Geslacht: Man
Re: HP digital imaging monitor
« Reactie #4 Gepost op: 5 juni 2010, 16:16:25 »
Heb je wel eens de harde schijf gecontrolleerd op fouten en defragmentatie uitgevoerd? Mogelijk is er een map of bestand wat dat HP programma gebruikt verminkt.
 

Ja ook al allemaal gedaan hiervoor........ zal hem nog eens scannen

Offline Stef
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 32
  • Geslacht: Man
Re: HP digital imaging monitor
« Reactie #5 Gepost op: 5 juni 2010, 16:22:32 »
Als dat HP digital imaging monitor programma traag is, sluit het dan af en start het na 2 minuten nog eens. Blijft het dan traag of alleen de eerste keer?

Ok, net gedaan en bij het opnieuw opstarten gaat hij gelijk goed oftewel normaal zoals ik gewend ben qua snelheid en hoeft ie helemaal niet lang te initialiseren, erg vreemd

Offline Stef
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 32
  • Geslacht: Man
Re: HP digital imaging monitor
« Reactie #6 Gepost op: 5 juni 2010, 16:42:46 »
Even wat anders, zou het schadelijk zijn om de HP digital imaging monitor uit te schakelen en alleen te starten indien ik wil printen etc.?
 
Uiteraard heb ik natuurlijk gewoon liever de oude situatie waarbij hij net zoals altijd constant normaal opstart

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: HP digital imaging monitor
« Reactie #7 Gepost op: 5 juni 2010, 16:49:42 »
Hoi Stef,

Er zijn blijkbaar meer problemen en verschillende oplossingen met dat HP digital imaging monitor. zie HIER.
Wat voor HP apparaat heb je precies?

Maak eventueel een logfile met AutoRuns:
Autoruns.exe geeft een lijst van programma's die op je pc gestart worden.
Nadat het programma gestart is, klik op menu "Options".
Plaats een vinkje bij "Hide Microsoft and Windows Entries".
Plaats geen vinkje bij "Include Empty Locations"
Klik op menu File - Refresh

Er wordt nu een lijst samengesteld van alle automatisch gestarte programma's, uitgezonderd die van Microsoft en Windows.
Klik op menu File - Save
Bij "Opslaan als type", selekteer "Text (*.txt)"
Klik op Opslaan
Post de logfile in een nieuw bericht.


groeten, Peter

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: HP digital imaging monitor
« Reactie #8 Gepost op: 5 juni 2010, 16:51:24 »
Citaat
Even wat anders, zou het schadelijk zijn om de HP digital imaging   monitor uit te schakelen en alleen te starten indien ik wil printen   etc.?
Nee, dat is geen probleem. Kun je uitschakelen met MSCONFIG of anders met HijackThis.


Peter

Offline Stef
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 32
  • Geslacht: Man
Re: HP digital imaging monitor
« Reactie #9 Gepost op: 5 juni 2010, 17:06:20 »
HP Photosmart C4280

Offline Stef
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 32
  • Geslacht: Man
Re: HP digital imaging monitor
« Reactie #10 Gepost op: 6 juni 2010, 15:29:48 »
Hallo Peter, sorry voor de late reactie, had geen tijd eerder, hierbij het logfile van autoruns

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: HP digital imaging monitor
« Reactie #11 Gepost op: 6 juni 2010, 16:33:32 »
Hoi Stef,

Citaat
Sorry voor de late reactie...
Geen probleem hoor.


Ik zie nog geen problemen, alleen wat overbodige items.

Deze mag je uitvinken met AutoRuns:
in de groep: "HKLM\System\CurrentControlSet\Services"
"IpInIp"    "IP in IP Tunnel Driver"    ""    "File not found: system32\DRIVERS\ipinip.sys"
"NwlnkFlt"    "IPX Traffic Filter Driver"    ""    "File not found: system32\DRIVERS\nwlnkflt.sys"
"NwlnkFwd"    "IPX Traffic Forwarder Driver"    ""    "File not found: system32\DRIVERS\nwlnkfwd.sys"
(denk niet dat je dit nodig hebt, de mapnaam is iig onvolledig)

Had je dat HP digital imaging monitor in MSCONFIG nog uitgeschakeld?
Hier wordt ie nog gestart, mag je uitvinken:
in de groep:  "C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup"
"HP Digital Imaging Monitor.lnk"    "HP Digital Imaging Monitor"    "Hewlett-Packard Co."    "c:\program files\hp\digital imaging\bin\hpqtra08.exe"

Had je deze al niet uitgevinkt met Hijackthis?
in de groep: "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run"
"HP Software Update"    "Hewlett-Packard Product Assistant"    "Hewlett-Packard Co."    "c:\program files\hp\hp software update\hpwuschd2.exe"
"NvCplDaemon"    "NVIDIA Display Properties Extension"    "NVIDIA Corporation"    "c:\windows\system32\nvcpl.dll"
"NvMediaCenter"    "NVIDIA Media Center Library"    "NVIDIA Corporation"    "c:\windows\system32\nvmctray.dll"
deze mag je ook uitvinken, is ikoontje op de taakbalk van je geluidskaart
"RtHDVCpl"    "HD Audio Control Panel"    "Realtek Semiconductor"    "c:\windows\rthdvcpl.exe"


Peter

Offline Stef
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 32
  • Geslacht: Man
Re: HP digital imaging monitor
« Reactie #12 Gepost op: 6 juni 2010, 16:46:21 »
Citaat
Had je dat HP digital imaging monitor in MSCONFIG nog uitgeschakeld?

Had dit autorun log gemaakt voordat ik met MSconfig de HP digital imaging monitor had uitgeschakeld vandaar
 
Citaat

 in de groep: "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run"
"HP Software Update"    "Hewlett-Packard Product Assistant"    "Hewlett-Packard Co."    "c:\program files\hp\hp software update\hpwuschd2.exe"


Over het hoofd gezien zeker, heb deze alsnog middels Hijackthis gefixt....
 
Dus je kan verder niks vinden wat hiermee te maken heeft? Ik heb zelf ook die topic met dit probleem gelezen wat je in je vorige post had geplaatst maar die mensen komen ook niet met 1 duidende oplossing voor dit probleem.
Nogmaals de rest werkt gelukkig naar behoren maar het irriteert gewoon dat de ene keer hij normaal de hp digital ... opstart met de rest van de programma's en de volgende keren weer niet terwijl ik er de afgelopen 1,5 jaar niet 1 keer problemen mee heb gehad...
 
 

Offline Stef
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 32
  • Geslacht: Man
Re: HP digital imaging monitor
« Reactie #13 Gepost op: 6 juni 2010, 16:56:48 »
Citaat
in de groep: "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run"
"HP Software Update"    "Hewlett-Packard Product Assistant"    "Hewlett-Packard Co."    "c:\program files\hp\hp software update\hpwuschd2.exe"

Ok dit is gek, bij het opnieuw opstarten van de pc check ik met hijackthis bovenstaande en staat die regel er weer bij terwijl ik hem toch duidelijk heb aangevinkt en gefixt?
Zal ik deze met MSconfig moeten afvinken voor een blijvend effect inplaats van met hijackthis die schijnbaar geen resultaat boekt met deze hpwuschd2.exe?

Offline Stef
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 32
  • Geslacht: Man
Re: HP digital imaging monitor
« Reactie #14 Gepost op: 6 juni 2010, 17:08:06 »
Citaat
Zal ik deze met MSconfig moeten afvinken voor een blijvend effect inplaats van met hijackthis die schijnbaar geen resultaat boekt met deze hpwuschd2.exe?

Inderdaad, ook met MSconfig uitgeschakeld en nu ook niet meer in de lijst van hijackthis