Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

152 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

24 april 2024, 22:23:44

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: HP digital imaging monitor  (gelezen 19581 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: HP digital imaging monitor
« Reactie #15 Gepost op: 6 juni 2010, 17:47:37 »
Citaat
Nogmaals de rest werkt gelukkig naar behoren maar het irriteert gewoon dat de ene keer hij normaal de hp digital ... opstart ...
Kan ik me voorstellen.
Maar zoals je gelezen hebt kan een probleem verschillende oorzaken hebben en is er vaak geen algemene oplossing.

Wat doet dat HP digital imaging monitor precies?


Peter

Offline Stef
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 32
  • Geslacht: Man
Re: HP digital imaging monitor
« Reactie #16 Gepost op: 6 juni 2010, 20:47:52 »
Citaat
Wat doet dat HP digital imaging monitor precies?

Het biedt toegang tot het HP solution centre wat er op neer komt dat je vanuit daar kunt scannen, kopiëren, etc. en diverse randactiviteiten kunt zien zoals het inktniveau en dergelijke instellingen kunt vinden. Ondermeer wanneer je de printer aanzet laat de hp digital imaging monitor het contact weten en print status.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: HP digital imaging monitor
« Reactie #17 Gepost op: 6 juni 2010, 21:30:48 »
Citaat
Ondermeer wanneer je de printer aanzet laat de hp digital imaging   monitor het contact weten en print status.
Controleer eens de USB verbinding aan beide kanten. Trek de USB kabel eruit, kijk of je iets vreemds ziet, zoals kromme lipjes, pinnetjes en dergelijke. Vervang eventueel de USB kabel tijdelijk door een andere of gebruik een andere USB poort op je computer.
Geeft dat nog verbetering?


Peter

Offline Stef
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 32
  • Geslacht: Man
Re: HP digital imaging monitor
« Reactie #18 Gepost op: 7 juni 2010, 16:53:12 »
Controleer eens de USB verbinding aan beide kanten. Trek de USB kabel eruit, kijk of je iets vreemds ziet, zoals kromme lipjes, pinnetjes en dergelijke. Vervang eventueel de USB kabel tijdelijk door een andere of gebruik een andere USB poort op je computer.
Geeft dat nog verbetering?


Peter

Nee niks vreemds en ik moet erbij zeggen dat ik de printer alleen aanzet op de momenten dat ik hem nodig heb dus 9 van de 10 keer niet, en de hp monitor etc. die geeft op zo'n moment een teken in de systeembalk dat er contact is tussen de printer en computer

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: HP digital imaging monitor
« Reactie #19 Gepost op: 7 juni 2010, 19:24:37 »
Citaat
Nee niks vreemds...
Dan weet ik het ook niet. Je zou een her-installatie kunnen overwegen, misschien dat de installatie-software een herstel-optie heeft.
Maak wel eerst een backup van eventuele mappen met foto's e.d.

Misschien dat een meelezer nog tips heeft.


Peter

Offline Stef
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 32
  • Geslacht: Man
Re: HP digital imaging monitor
« Reactie #20 Gepost op: 7 juni 2010, 21:06:17 »
Misschien dat een meelezer nog tips heeft.

Dat hoop ik ook, maar iets anders waar ik over zat te denken, binnen de hp digital monitor zijn op dit moment 2 updates beschikbaar, waaronder de eerste die ik sinds tijden steeds negeer omdat deze hetzelfde probleem veroorzaakte als ik nu heb. Zou het misschien kunnen dat na deze 2 updates hij misschien weer op z'n normale track komt? Ja het blijft natuurlijk allemaal gissen maar je moet wat  :'(

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: HP digital imaging monitor
« Reactie #21 Gepost op: 7 juni 2010, 21:40:02 »
Citaat
Zou het misschien kunnen dat na deze 2 updates hij misschien weer op z'n   normale track komt?
Dan moet je toch iets meer informatie geven. Staat er niets bij die updates, wat er gefixet is oid.
Maak eens een screenshot van die update-meldingen en post die hier.


Peter
« Laatst bewerkt op: 7 juni 2010, 21:47:16 door Peter »

Offline Stef
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 32
  • Geslacht: Man
Re: HP digital imaging monitor
« Reactie #22 Gepost op: 9 juni 2010, 15:57:33 »
Maak eens een screenshot van die update-meldingen en post die hier.


Het gaat om zaken als het herkennen van Thaise taal en beter kunnen printen vanuit hotmail etc.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: HP digital imaging monitor
« Reactie #23 Gepost op: 9 juni 2010, 19:26:28 »
Hoi Stef,

Citaat
Het gaat om zaken als het herkennen van Thaise taal en beter kunnen   printen vanuit hotmail etc.
Dat klinkt niet als een bugfix. Maar, niet geschoten is altijd mis.
Heb je de originele installatie-CD van HP nog?
Zoja, installeer eerst eens die updates.
Baadt dat niet, de-installeer HP DIM (=Digital Imaging Monitor).
Herstart je computer en installeer opnieuw vanaf de originele CD.

Scheelt dat?


Peter


Offline Stef
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 32
  • Geslacht: Man
Re: HP digital imaging monitor
« Reactie #24 Gepost op: 9 juni 2010, 20:07:48 »
Hoi Stef,
Dat klinkt niet als een bugfix. Maar, niet geschoten is altijd mis.
Heb je de originele installatie-CD van HP nog?
Zoja, installeer eerst eens die updates.
Baadt dat niet, de-installeer HP DIM (=Digital Imaging Monitor).
Herstart je computer en installeer opnieuw vanaf de originele CD.

Zal het deze week even proberen wanneer ik meer tijd heb aangezien ik er even rustig voor wil zitten, volgens mij is het geen kwestie van de HP DIM even er af gooien en opnieuw installeren want die zit in het hele pretpakket van HP geïnstalleerd dus dan moet ik alles opnieuw...

Offline Stef
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 32
  • Geslacht: Man
Re: HP digital imaging monitor
« Reactie #25 Gepost op: 10 juni 2010, 16:27:18 »
Heb nu de beide updates geïnstalleerd en helaas geen verbetering ten opzichte van de opstarttijd van de HP DIM, neemt zo'n 3 minuten in beslag voordat hij klaar is met intialiseren, heb hem met msconfig er weer uit gegooid want dat werkt natuurlijk niet.... heb eens geprobeerd om zonder de HP DIM te printen en windows had hem zelf zo geïnstalleerd en printen gaat verder prima dus qua functionaliteit zit ik goed alleen ik blijf het een apart verhaal vinden waarom hij zo opeens na anderhalf jaar prima te hebben gedaan nu deze kuur vertoont.....

Btw, dank je wel Peter voor het steeds reageren op mijn replies, ben jij de trouwens de enige die advies geeft hier of zijn er ook anderen want lijkt wel of jij alleen de kar hier moet trekken.....

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: HP digital imaging monitor
« Reactie #26 Gepost op: 10 juni 2010, 21:03:57 »
Citaat
ik blijf het een apart verhaal vinden waarom hij zo opeens na anderhalf   jaar prima te hebben gedaan nu deze kuur vertoont.....
Tja, helaas is dat moeilijk vast te stellen. Misschien is er in de printer iets niet meer goed, misschien heeft de installatie van een ander programma iets verminkt.


Citaat
ben jij de trouwens de enige die advies geeft hier of zijn er ook   anderen want lijkt wel of jij alleen de kar hier moet trekken.....
Nee hoor, het ligt eraan wat de vraag is. Er zijn inmiddels al meer dan 500 geregistreerde gebruikers die allemaal vragen mogen stellen en reacties plaatsen.


groeten, Peter