Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

231 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 10:19:40

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Virtueel geheugen  (gelezen 9374 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Virtueel geheugen
« Gepost op: 7 november 2009, 21:18:07 »
Bericht 1 van 26

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:arana01Datum:21-06-2007
 Aan:AllenMsgID:3428.1
 Onderwerp:virtueel geheugenForum:ws-nlcomputer
Hallo,
Ik krijg de laatste tijd af en toe een melding over dat mijn virtueel geheugen te weinig is en dat windows bezig is met het halen van wat extra geheugen  en dat ik help kan raadplegen. Maar in help kan ik niets vinden over het virtueel geheugen. Wie kan me vertellen waardoor dit komt en wat ik er aan kan doen om het te verhelpen BVD


Bericht 2 van 26

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Hans Le Roy/WUGNETDatum:22-06-2007
 Aan:arana01MsgID:3428.2
 Onderwerp:virtueel geheugenForum:ws-nlcomputer
Hallo,
Je kan de grootte van het wisselbestand (pagefile) instellen zoals beschreven in
Foutbericht “Het systeem heeft bijna geen virtueel geheugen meer” wanneer u een Office 2003-programma probeert te starten
http://support.microsoft.com/kb/826513/nl
Vriendelijke groeten,
Hans


Bericht 3 van 26

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:arana01Datum:22-06-2007
 Aan:Hans Le Roy/WUGNETMsgID:3428.3
 Onderwerp:virtueel geheugenForum:ws-nlcomputer
Hans,
Bedankt heb het ingesteld en hoop dat het nu ok is, want de comp geeft normaal al het bericht niet speciaal als ik een office programma probeer te starten. Zijn er nog regels aan verbonden aan het maximum of minimum of kan je zo wat intoetsen?
 


Bericht 4 van 26

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Hans Le Roy/WUGNETDatum:24-06-2007
 Aan:arana01MsgID:3428.4
 Onderwerp:virtueel geheugenForum:ws-nlcomputer
Dag,
>de comp geeft normaal al het bericht niet speciaal als ik een office programma probeer te starten
Sorry, daar versta ik absoluut geen jota van. Wat gebeurt nu wel (of niet) in welke context??
Neen, je kan niet gelijk wat intikken. Normaal moet de default de beste waarde zijn.
Groetjes,
Hans


Bericht 5 van 26

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:24-06-2007
 Aan:arana01MsgID:3428.5
 Onderwerp:virtueel geheugenForum:ws-nlcomputer
>> want de comp geeft normaal al het bericht  <<
Je bedoelt dat de computer direct na het opstarten, en voor je zelf wat doet, met het bericht komt dat het virtuele geheugen te krap is? Bedoel je dit niet, wees dan heel duidelijk in de beschrijving van het probleem.
Is dit het probleem wél, wat staat er nu ingesteld bij het virtueel geheugen?
Kontroleer als volgt: start > instellingen > configuratiescherm, dubbelklik op systeem.
Klik op de tab "geavanceerd", klik op de knop "Instellingen" in het bovenste vakje ("Prestaties"), klik weer op de tab "Geavanceerd", en kijk wat in het onderste vakje vermeld wordt onder de regel: "Totale wisselbestandsgrootte voor alle stations:"
Eventueel pas je het zelf aan (probeer eens 512 MB als minimum en maximum) door op de knop "Wijzigen" te klikken.
Staat er al 512 MB of meer, doe dan eens het volgende:
Druk op Ctrl-Shift-Escape (eerst Control, ingedrukt houden, dan Shift, ingedrukt houden en dan Escape). Taakbeheer start nu als het goed is (oefen even als het niet direct lukt). Klik op de tab "Processen". Onderin het venster zie je nu een regel staan met:
Processen: xxx  Cpu-gebruik: xx% Geheugengebruik: xxx/xxxxMB
Welke waarden staan daar bij jou (tik zekerheidshalve de hele regel en alle getallen netjes over).

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 6 van 26

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:arana01Datum:24-06-2007
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3428.6
 Onderwerp:virtueel geheugenForum:ws-nlcomputer
Hoi,
Nee het is dus niet elke keer nadat de comp is opgestart en ik iets voor me zelf doe. Af en toe kwam het bericht over dat virtueel geheugen te voorschijn. De laatse tijd werd het echter steeds vaker dat het bericht naar boven kwam. Heb toen dat bericht op dit forum gezet en Hans reageerde daarop heb toen die link gevolgd die hij had gegeven en daarna dus de waarden van het virtueel geheugen veranderd in instelling voor prestaties. De waarden die daar stonden waaren ong begingroote 382 en maximale grootte ong 768, heb deze veranderd in begingrootte 500 en maximale 968. Heb sindsdien trouwens nog geen melding weer gehad ( is nu een dag of 3 geleden normaal had ik dan al wel weer melding gehad) Totale wisselbestand is  minimaal 2 mb voor alle stations
Heb dus nu bij taakbeheer gekeken en dit zijn de waarden die erstaan: processen:59        Cpu-gebruik verschilt elke keer van procenten   geheugengebruik :467044/752860kb (het getal voor de / veranderd steeds)
Hoop dat ik het nu wel allemaal duidelijk heb vermeld en je er nu wel iets van snapt en me er mee kan helpen thx


Bericht 7 van 26

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:25-06-2007
 Aan:AllenMsgID:3428.7
 Onderwerp:virtueel geheugenForum:ws-nlcomputer
>> processen:59 Cpu-gebruik verschilt elke keer van procenten geheugengebruik :467044/752860kb (het getal voor de / veranderd steeds) <<
Uit het aanvankelijke virtuele geheugen leid ik af, dat je slechts 256 MB ram aan boord hebt, maar dat kan ik mis hebben. Normaal wijst Windows 1,5 x het ram geheugen als minumum virtueel geheugen toe en 382/1,5 is ongeveer 256 MB. Dat is niet veel.
Het aantal draaiende processen is heel erg hoog (15-30 is 'normaal' als de computer net is opgestart), en het geheugengebruik, 467 MB heel hoog, véél hoger dan de aanwezige 256 MB ram die ik inschat.
De conclusie is dan ook dat je enorm veel hebt ronddraaien op deze computer, en dat zou moeten leiden tot een behoorlijk trage computer, lange opstarttijd en regelmatig meldingen van te weinig geheugen.
Kijk eerst eens of je niet wat overbodige software kan deïnstalleren. Als je wil dat wij je helpen met de boel wat uit te ruimen hebben we meer informatie nodig, lees dan door.
Attached een programma dat alle actieve processen in jouw computer in beeld brengt, en er een overzichtje van kan maken.
Doe het volgende:
    Sla het programma op in een lege map, onthoud welke. Herstart nu de computer, doe er gedurende een minuut of 10 niets mee. Start het programma. Klik op Process (bovenin), kies "Select All". Klik nu op de floppy linksboven. Kies een map om de lijst in op te slaan.  Vul bij bestandsnaam een naam in, bijvoorbeeld "Processen"  Kies bij "Opslaan als type" "tab delimited file". Klik op "Opslaan". [/list]Hang de lijst als bijlage aan een bericht.

    Michel Uphoff (NLcomputer)
    Homepage

    Bijlagen :

    CProcess.exe
    35KB


    Bericht 8 van 26

    NL Computer Forum ~ Computer hardware
     Van:arana01Datum:25-06-2007
     Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3428.8
     Onderwerp:virtueel geheugenForum:ws-nlcomputer
    Heb ondertussen al wat overbodige software gedeinstalleerd. Probeerde je programma te downloaden maar dit lukt me niet. Krijg steeds de melding je huidige beveiligingsinstellingen staan niet toe dat dit programma wordt gedownload. Ben al druk bezig geweest met het veranderen van de beveiligingsinstellingen zodat ik het wel kon downloaden maar dit lukt me niet. Suggesties?
    Het klopt verder wel dat er dus 256mb op zit, zat er al een tijd over te denken om dit te verhogen, verhelpt dit het probleem dan ook van die meldingen over het virtueel geheugen? Heb er nu trouwens nog steeds geen meer gehad terwijl ik anders toch wel om de dag die melding had zo ongeveer


    Bericht 9 van 26

    NL Computer Forum ~ Computer hardware
     Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:25-06-2007
     Aan:arana01MsgID:3428.9
     Onderwerp:virtueel geheugenForum:ws-nlcomputer
    >> huidige beveiligingsinstellingen staan niet toe dat dit programma wordt gedownload <<
    Voeg http://community.compuserve.com toe aan de vertrouwde sites van Internet Explorer (Extra, Internet opties, Tabblad: Beveiliging, Icoon: Vertrouwde websites, Knop Websites, plak hier die url in.).
    Haal het vinkje uit "Server verificatie (https:).... " weg.
    >> Het klopt verder wel dat er dus 256mb op zit, zat er al een tijd over te denken om dit te verhogen, verhelpt dit het probleem dan ook van die meldingen over het virtueel geheugen? <<
    Het zal zeker helpen als je het RAM geheugen ophoogt, want de pc zal ook duidelijk sneller worden. Nu je het virtueel wat hebt uitgebreid is de melding weg, maar kijk niet raar op als die over een tijdje terug komt, want je hebt gewoon vreselijk veel ronddraaien op die computer. De ervaring leert ons, dat daar meestal heel veel totaal onzinnige, overbodige en soms zelfs gevaarlijke onzin tussen zit.
    Dus het beste doe je het een én het ander: Geheugen bijplaatsen en de boel eens flink uitmesten. Daarbij kan die log van het opgestuurde programmaatje heel behulpzaam zijn.


    Michel Uphoff (NLcomputer)
    Homepage


    Gewijzigd 25/06/2007 18:12 CET door Michel Uphoff (Sysop)


    Bericht 10 van 26

    NL Computer Forum ~ Computer hardware
     Van:arana01Datum:26-06-2007
     Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3428.10
     Onderwerp:virtueel geheugenForum:ws-nlcomputer
    Maar die krijg ik dus niet gedownload omdat de huidige beveiligingseisen het niet toe laten. Heb al geprobeerd te veranderen maar tot nu toe geen succes. Suggesties?


    Bericht 11 van 26

    NL Computer Forum ~ Computer hardware
     Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:27-06-2007
     Aan:arana01MsgID:3428.11
     Onderwerp:virtueel geheugenForum:ws-nlcomputer
    Je hebt de opgegeven URL in de veilige sites gezet? Zo nee, dan moet echt. Anders kan je van deze forums niet downloaden met XP. Heb je het wel gedaan, voeg er dan nog een aan toe. Volledigheidshalve schrijf ik het even uit. Precies zo doen:
    - Start de Internet Explorer.
    - Open het menu Extra en ga naar Internet opties (= helemaal onderaan).
    - Navigeer naar het tabblad Beveiliging
    - Klik op Vertrouwde sites en klik op de knop Sites.
    - In de bovenste witregel vul je nu in:
    http://community.compuserve.com
    - Klik op Toevoegen.
    - Voeg op dezelfde wijze
    http://forums.compuserve.com toe.
    - Klik op OK.
    - Klik op OK.

    Hierna Internet explorer afsluiten en opnieuw starten. Nu zou downloaden echt moeten lukken, tenzij je nog mij onbekende beveiligingssoftware actief hebt, die de boel blokkeert.

    Michel Uphoff (NLcomputer)
    Homepage



    Bericht 12 van 26

    NL Computer Forum ~ Computer hardware
     Van:arana01Datum:03-07-2007
     Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3428.12
     Onderwerp:virtueel geheugenForum:ws-nlcomputer
    Heb al 2 maal een antwoord gegeven op bericht nr 11 maar het is nog steeds niet geplaatst. Heb het programma gedownload etc etc. Dat is dus allemaal goed gegaan maar het meesturen aan een bericht om te plaatsen gaat dus niet. Krijg een melding dat het goedgekeurd moet worden, maar later zie ik dus dat het nog steeds niet geplaatst is wat doe ik verkeerd?


    Bericht 13 van 26

    NL Computer Forum ~ Computer hardware
     Van:arana01Datum:27-06-2007
     Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3428.13
     Onderwerp:virtueel geheugenForum:ws-nlcomputer
    Bedankt het is nu wel gelukt idd. De map verstuur ik erbij als bijlage
    Bijlagen :

    processen.txt
    13KB


    Bericht 14 van 26

    NL Computer Forum ~ Computer hardware
     Van:Just VechtDatum:03-07-2007
     Aan:arana01MsgID:3428.14
     Onderwerp:virtueel geheugenForum:ws-nlcomputer
    Hallo,

    >> Krijg een melding dat het goedgekeurd moet worden <<

    Ja, sorry hoor! Dat goedkeuren hoort één van ons sysops te doen. Nou wordt er wel heel weinig als bijlage bijgevoegd, maar dan nog. Ik heb hem gauw vrijgegeven en nogmaals mijn excuses, hoor

    groetjes,

    Just Vecht
    Probeer Linux!


    Bericht 15 van 26

    NL Computer Forum ~ Computer hardware
     Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:03-07-2007
     Aan:arana01MsgID:3428.15
     Onderwerp:virtueel geheugenForum:ws-nlcomputer
    >> Krijg een melding dat het goedgekeurd moet worden <<
    Ik ga hier intern even aan de bel rammelen, komt het vast snel goed.

    Michel Uphoff (NLcomputer)
    Homepage



    Bericht 16 van 26

    NL Computer Forum ~ Computer hardware
     Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:03-07-2007
     Aan:arana01MsgID:3428.16
     Onderwerp:virtueel geheugenForum:ws-nlcomputer
    Hoi Anja (?)
    Het is wel duidelijk waarom die pc overbelast is. Je hebt een flink aantal notoire bronnenvreters actief in die computer.
    Om maar te beginnen met de grootste: McAfee. Hoewel dit best een goede virusscanner is, heeft hij (naast dat er betere zijn) een enórm nadeel: Hij vréét geheugen en processorkracht. Ik weet niet of je er nog lang mee moet doen, maar als het einde van de betalingstermijn toch in zicht is, raad ik je aan al die McAfee ellende te de-installeren, en een veel kleinere, snellere en ook betere te gaan gebruiken: Nod32. Eerst McAfee er af en dan pas Nod32 installeren. Een gratis 30 dagen volledig werkende versie kan je ophalen bij www.nod32.nl/download
    Om je een beeld te geven: Jouw McAfee software gebruikt minimaal 35 en maximaal 160 megabyte aan ram (je hebt 256 megabyte aan boord..).
    Dan de rest van het gespuis:
      Googletoolbar notifier. Niet echt nodig, die toolbar werkt toch wel. Kies start, uitvoeren, msconfig (enter), ga naar het tabblad opstarten en vink die notifier uit. IpodService en Itunes. Als je een Ipod hebt, kom je niet helemaal om deze rottige en bronnenvretende software heen. (Hoewel er op Internet alternatieven te vinden zijn die minder honger naar geheugen en cpu kracht hebben). Is dit ding alleen maar geïnstalleerd door Quicktime, de-installeer alle quicktime software dan netjes, en gebruik bijvoorbeeld QuickTime alternative zodat je toch QT filmpjes en -geluid kan hebben. Even Quicktime alternative in Google intikken, en je vindt dit gratis programma in een oogwenk, EERST Itunes en Quicktime de-installeren voor je het alternatief gaat installeren. Jushed.exe is de automatische updater voor Sun Java. Niet nodig. Je kan die Java VM zelf wel zo eens in de paar jaar updaten als je dat al wilt. Uitvinken in MsConfig. Mixer.exe. Hoogstwaarschijnlijk een uitbreiding van de Windows volumeregeling. Kan je uitvinken in msconfig, want de volumeregeling kan je ook gewoon starten door op het luidsprekertje te klikken. Skype. Handig, maar is het nodig dat dit ding altijd en eeuwig in het geheugen staat? Alleen als je het om de haverklap gebruikt is dat het geval. Zo nee, start skype en zoek de optie "automatisch opstarten" op en zet die uit. In het vervolg klik je zelf even op Skype om het te starten als je dat wenst. Yahoo messenger. Ook hier geldt: Als je dit ding om de haverklap gebruikt zo laten staan, anders de automatische start uitzetten en het ding met de hand starten als je het gaat gebruiken. Ik neem aan dat er in deze mesenger ergens een optie "Automatisch starten" is die je kan uitzetten.[/list]Kortom, jouw computer kan een stuk sneller en beter werken, maar is gewoon overbelast door bovengenoemde monsters, waarvan McAfee véruit de ergste is. Als je bovenstaande tips hebt opgevolgd (en de computer tussendoor steeds netjes opnieuw hebt opgestart), doe dan eens het volgende: Start weer msconfig (zie boven), en kijk bij het tabblad opstarten voor welke onderdelen er nu nog een vinkje staat. Plaats die namen even in een bericht (wees precies met de spelling).
      Moch je om de een of andere reden spijt krijgen dat je iets hebt uitgezet, dan kan je door het vinkje in msconfig terug te plaatsen en te herstarten de zaak weer eenvoudig omkeren.
      Hoe heb je verbinding met internet? Via een inbelmodem, of via de kabel of adsl? Zit je in de laatste twee gevallen achter een router?

      Michel Uphoff (NLcomputer)
      Homepage


      Gewijzigd 3/07/2007 17:36 CET door Michel Uphoff (Sysop)


      Bericht 17 van 26

      NL Computer Forum ~ Computer hardware
       Van:arana01Datum:04-07-2007
       Aan:Just VechtMsgID:3428.17
       Onderwerp:virtueel geheugenForum:ws-nlcomputer
      No problem kan gebeuren, toch bedankt dat hij er nu door is


      Bericht 18 van 26

      NL Computer Forum ~ Computer hardware
       Van:arana01Datum:04-07-2007
       Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3428.18
       Onderwerp:virtueel geheugenForum:ws-nlcomputer
      Dit wordt nu de 3e poging om mijn antwoord door te sturen hoop dat het nu wel lukt. Heb dus de meeste stappen uitegevoerd behalve nog de mac afee en de itunes die heb ik idd nodig voor mijn ipod. Had vroeger zone alarm en antivir xp en die namen idd niet zo lang de tijd om op te starten als mac afee. Hieronder nog de lijst voor het opstartscherm
        RUNDLL32 anvshell LVCOMS NeroCheck NeroCheck hphmon06 hpztsb11 MSKDetct mcmnhdlr mcvsshld oasclnt mcagent mcupdate MpfTray mscifapp MskAgent qttask ctmon wsdoctor CompuServe 6.0-w Microsoft Office Verder nog wel een vakje met een vinkje erin maar geen item erbij alleen de locatie HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVer
      Heb verder een adsl verbinding van compuserve met telefonie en een wireless multi-pc-ethernet modem van hun erbij, Mijn com is verbonden via ethernet de laptop is wireless met beveiliging
       


      Bericht 19 van 26

      NL Computer Forum ~ Computer hardware
       Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:04-07-2007
       Aan:arana01MsgID:3428.19
       Onderwerp:virtueel geheugenForum:ws-nlcomputer
        anvshell < vinkje weghalen in msconfig, dit ding is niet nodig NeroCheck  < vinkje weghalen in msconfig, dit ding is niet nodig NeroCheck  < vinkje weghalen in msconfig, dit ding is niet nodig hphmon06 < als je de SD card lezer van jouw HP niet gebruikt, mag dit ding uitgevinkt worden. Staat bekend als troublemaker. wsdoctor < geen idee. Ik zou het uitvinken, mogelijk is het een beestje of adware. Microsoft Office  < Office "snel starter" dat het jouw pc onnodig traag maakt vertelt Microsogt er niet bij.. Vinkje weghalen en MsOffice blijft gewoon werken zoals altijd
      Op twee na is de rest in de lange rij programma's allemaal van dat vermaledijde McAfee. Je zal zien dat de computer als je deze "security suite" verwijdert plotseling een heel stuk sneller is. Natuurlijk moet je er dan wel een alternatief voor in de plaats zetten, zoals het genoemde Nod32.

      Michel Uphoff (NLcomputer)
      Homepage



      Bericht 20 van 26

      NL Computer Forum ~ Computer hardware
       Van:arana01Datum:05-07-2007
       Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3428.20
       Onderwerp:virtueel geheugenForum:ws-nlcomputer
      Michel,
      Hartstikke bedankt voor je hulp heb nu de vakjes uitgevinkt, en ga nog op zoek naar een nieuwe virusscanner etc. Bedankt voor alle moeite
      Anja


      Bericht 21 van 26

      NL Computer Forum ~ Computer hardware
       Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:05-07-2007
       Aan:arana01MsgID:3428.21
       Onderwerp:virtueel geheugenForum:ws-nlcomputer
      Hoi Anja,
      Laat je ons nog even weten hoe het afgelopen is, en of de computer nu lekkerder draait?

      Michel Uphoff (NLcomputer)
      Homepage



      Bericht 22 van 26

      NL Computer Forum ~ Computer hardware
       Van:arana01Datum:05-07-2007
       Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3428.22
       Onderwerp:virtueel geheugenForum:ws-nlcomputer
      Computer draait nu idd wat beter, zal kijken of de meldingen over het virtueel geheugen nu uitblijven en ga nog op zoek naar een andere virusscanner, Dan horen jullie nog weer hoe of wat. Bedankt


      Bericht 23 van 26

      NL Computer Forum ~ Computer hardware
       Van:arana01Datum:11-07-2007
       Aan:AllenMsgID:3428.23
       Onderwerp:virtueel geheugenForum:ws-nlcomputer
      Hallo Allemaal,
      Heb dus net een melding gekregen over het virtueel geheugen , dit sinds het 1e bericht (21 juni) dus een wk of 3 nu. Heb nog steeds geen andere virusscanner dus zal daar gauw naar op zoek gaan en kijken of het dan uitblijft. Wilde jullie het even laten weten
      Groet Anja


      Bericht 24 van 26

      NL Computer Forum ~ Computer hardware
       Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:11-07-2007
       Aan:arana01MsgID:3428.24
       Onderwerp:virtueel geheugenForum:ws-nlcomputer
      Hoi Anja,
      >> dus zal daar gauw naar op zoek gaan  <<
      Leuk dat je ons even op de hoogte brengt.
      Kijk even bij www.nod32.nl/download Daar kan je een 30 dagen volledig werkende versie van Nod32 ophalen. Bevalt deze scanner (en ik kan mij bijna niet voorstellen dat dat niet zo is), dan kan je over een paar weken via dezelfde site eenvoudig de koopversie betalen en ophalen.
      Eerst nod32 ophalen, dan alle McAfee bakbeesten deïnstalleren, dan de pc herstarten, kontroleren of McAfee inderdaad volledig is gaan hemelen, en dan nod32 installeren.

      Michel Uphoff (NLcomputer)
      Homepage



      Bericht 25 van 26

      NL Computer Forum ~ Computer hardware
       Van:arana01Datum:11-07-2007
       Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3428.25
       Onderwerp:virtueel geheugenForum:ws-nlcomputer
      Hi Michel,
      thx voor de info denk dat ik idd die probeer versie ga downloaden en kijken hoe het dan gaat. Hou je op de hoogte
      Groet Anja


      Bericht 26 van 26

      NL Computer Forum ~ Computer hardware
       Van:arana01Datum:20-07-2007
       Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3428.26
       Onderwerp:virtueel geheugenForum:ws-nlcomputer
      Hoi Michel,
      Het geheugen van de computer is inmiddels verdubbeld (2x256 nu, kennis van ons had er nog een over die erbij paste)  Mac Afee zit er nog steeds op, dus nu weer afwachten of we wel of geen melding meer krijgen zodat we weten of dit de oplossing is of dat we toch een andere virusscanner moeten halen. Houd je nog weer op te hoogte
      Groet  Anja