Hallo,
In de topic
Ubuntu 10.04 vroeg ik mij af om Ubuntu v9 te updaten/upgraden naar 10.04 maar helaas, dat ging niet met de nieuwe Live CD van Ubuntu. Nou had ik geen belangrijke informatie onder versie 9.xx staan dus besloot om een schone installatie uit te voeren. Dus via de installatie de Ubuntu v9 partities verwijderd en de nieuwe partities aangemaakt en de installatie volledig uitgevoerd. Maar toen begon de problemen
In de oude situatie was Grub de bootloader en daarmee kon ik Ubuntu en de Windows bootloader met Windows XP Pro test en Windows XP Pro standaard opstarten, ging allemaal prima. Maar na de installatie van Ubuntu 10.04 kon ik Ubuntu en de XP bootloader starten inclusief de test versie maar mijn standaard XP partitie was niet meer te booten. De bekende "HALL.DLL niet gevonden/aanwezig" foutmelding verscheen. Dit was niet de bedoeling dus met de XP installatie CD de laptop opgestart en geprobeerd om met bootcfg en bootfix het probleem te herstellen. Helaas... kon XP niet starten. de MBR hersteld maar daarmee kon ik Ubuntu niet meer starten maar ook nog steeds mijn XP standaard ook niet. De laptop weer in XP test opgestart en de Ubuntu partities verwijderd.
Daarna EASEUS partitiemanager gestart, deze gaf dit weer:

vreemd, mijn hele standaard XP standaard partitie is verdwenen. Dus met schijfbeheer (computerbeheer) geprobeerd en deze gaf dit weer:

gelukkig deze was nog aanwezig. Met schijfbeheer een nieuwe partitie aangemaakt, voordeel is dat boot.ini dan opnieuw ingericht en geschreven wordt. Weer opnieuw opstarten en ja hoor, kon beide XP partities booten.. pfffff
Ik ben nu Mandriva aan het installeren en daar gaat het volgende bericht over.........