Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

225 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 13:27:17

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Tip: heel goedkoop mobiel internet in heel Europa!  (gelezen 21551 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Tip: heel goedkoop mobiel internet in heel Europa!
« Gepost op: 20 juni 2010, 21:38:29 »
Hallo allemaal,

Voor € 0,99 per dag, maximaal 50 MB dataverkeer per dag, in heel Europa? Het klinkt te mooi om waar te zijn, maar het kan toch. Met dank aan Vodafone Ierland en 'Marius HRL' die het allemaal voor ons heeft uitgezocht en getest. Zie dit bericht voor alle details:

http://www.camperforum.nl//viewtopic.php?t=8419681

Schandalig eigenlijk dat hetzelfde Vodafone, maar dan de Nederlandse tak, je voor mobiel internet in het buitenland € 10 per week voor een schamele 25 MB laat betalen (en extra MB's kosten € 1 per MB)...  :-\   

Even rekenen...
Via Vodafone Ierland: 7 dagen x 50 MB = € 6,93
Via Vodafone Nederland: (7 dagen x 50 MB) -/- 25 MB inbegrepen bij de € 10 = 325 MB; dus € 10 + € 325 = € 335.

Dat is 48 keer zo duur!  ???

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline adrian22
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
Re: Tip: heel goedkoop mobiel internet in heel Europa!
« Reactie #1 Gepost op: 28 januari 2011, 10:05:23 »
Om incidenteel mobiel in NL te internetten heb ik een KPN prepaid dongel gekocht. Actieprijs 39,99 met 15euro tegoed.
In de Q&A van KPN staat dat je in het buitenland een sim kaart van een buitenlandse operator kunt gebruiken.
Daarom een Ierse Vodafone simkaart gekocht.
De dongel, een Huawei E1780, werkt niet met de verbindingssoftware van Mobile Partner software, maar met een door KPN geconfigureerde versie van Birdstep Technology.
KPN en HI simkaarten werken direkt zonder configuratie wijzigingen.
Voor de Vodafone simkaart moet een aparte verbinding geconfigureerd worden.
De terminologie van het profiel is anders dan in de instructie op het HCC en camperforum, daarom koste het wat moeite om de juiste configuratie voor een verbinding te maken.
Korte toelichting voor het inrichten van het Vodafone profiel in de KPN mobiel internet software:
Ga naar Instellingen, geavanceerde instellingen,verbindingen,toevoegen verbinding:
naam van de:  Vodafone Ierland Live
Ga naar eigenschappen
tabblad 2G/3G/HSPA
naam toegangspunt: live.vodafone.com
tabblad beveiliging
verbuikersnaam: Vodafone
wachtwoord: Vodafone
OK
Voeg toe in profiel
sleepnaar links en UP

20mb had ik in NL snel verstookt. Dat gaat harder dan de calculators doen vermoeden. Het Vodafone aanbod is beter dan de Franse tarieven. Nu nog afwachen of ik in Fankrijk voldoende couverture heb. Een smartphone krijgt daar een internet pagina binnen, dus ik heb goede hoop.

groet Adrian

 

Offline adrian22
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 2
  • Geslacht: Man
Re: Tip: heel goedkoop mobiel internet in heel Europa!
« Reactie #2 Gepost op: 29 januari 2011, 10:46:48 »
Via dit forum kwam ik achter de tip om met een sim kaart van Vodafone Ierland goedkoop te kunnen internetten in het buitenland.
Om de sim kaart van Vodafone werkend te krijgen op een 3G stick van KPN koste wat uitzoek werk.
Het is gelukt, daarom wat feedback:

Om incidenteel mobiel in NL te internetten heb ik een KPN prepaid dongel gekocht. Actieprijs 39,99 met 15euro tegoed.
In de Q&A van KPN staat dat je in het buitenland een sim kaart van een buitenlandse operator kunt gebruiken.
Daarom een Ierse Vodafone simkaart gekocht.
De dongel, een Huawei E1780, werkt niet met de verbindingssoftware van Mobile Partner software zoals beschreven op het HCC forum, maar met een door KPN geconfigureerde versie van Birdstep Technology.
KPN en HI simkaarten werken direct zonder configuratie wijzigingen.
Voor de Vodafone simkaart moet een aparte verbinding geconfigureerd worden.
De gebruikte terminologie en menu structuur voor het profiel van een verbinding is in beide verbindingssoftware programma's verschillend.
Hier volgt een korte toelichting voor het inrichten van het Vodafone profiel in de KPN mobiel internet software:

Open het programma van KPN voor mobiel internet.
Ga naar Instellingen, geavanceerde instellingen,verbindingen,toevoegen verbinding:
naam van de:  Vodafone Ierland Live
Ga naar eigenschappen
tabblad 2G/3G/HSPA
naam toegangspunt: live.vodafone.com
tabblad beveiliging
verbuikersnaam: Vodafone
wachtwoord: Vodafone
OK
Voeg toe in profiel
sleep naar links en UP

20mb had ik in NL snel verstookt. Dat gaat harder dan de calculators doen vermoeden. Het Vodafone aanbod is beter dan de Franse tarieven. Nu nog afwachen of ik in Fankrijk voldoende couverture heb. Een smartphone krijgt daar een internet pagina binnen, dus ik heb goede hoop.

groet Adrian

Offline zzp1
  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 98
  • Geslacht: Man
Re: Tip: heel goedkoop mobiel internet in heel Europa!
« Reactie #3 Gepost op: 30 januari 2011, 12:18:57 »
Als bootbezitter is dit voor mij een uiterst interessant verhaal. Ik ben nog niet zo ver dat ik het nodig heb, maar het kan er zo maar van komen dat ik definitief op mijn boot ga wonen en dan is het voorhanden hebben van een internationaal bruikbaar en goedkoop internetsysteem erg belangrijk. Als is het alleen maar voor e-mail.
De draadloze verbinding is dan weer een ander verhaal.

De mobiele dekking is in Frankrijk lang niet overal aanwezig. Er zijn (nog altijd) grote witte vlekken. Orange heeft wel kaartjes waar de niet gedekte (witte) gebieden staan aangegeven. Die vindt je hooguit nog in de Alpen, Pyreneeën en Cevennen. En dun bevolkte streken.
Hangt ook van je roamer af.

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Tip: heel goedkoop mobiel internet in heel Europa!
« Reactie #4 Gepost op: 25 april 2011, 10:01:37 »
In deze thread vind je ook nog wat informatie:
http://www.nlcomputerforum.nl/index.php/topic,1044.0.html

:)
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline zzp1
  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 98
  • Geslacht: Man
Re: Tip: heel goedkoop mobiel internet in heel Europa!
« Reactie #5 Gepost op: 25 april 2011, 12:37:53 »
Als ik straks (voorgoed) op m'n boot woon is dit een gouden tip.