Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

200 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 18:22:22

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: De GIMP Plugin Registry voor het betere badpak werk en nog meer ...  (gelezen 18044 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Goedemiddag,

Voor GIMP bestaat er een prachtige Plugin Registry op http://registry.gimp.org/. Niet alleen vind je daar een enorme voorraad plugins, maar je ziet daar ook het commentaar en de reactie van de makers. Je kan dus van te voren wat meer te weten komen of de gekozen plugin wel goed is.

Nog afgezien van de plugin zelf loop je daar ook tegen handige technieken en tips aan. Zo ging ik gisteren aan de gang met de Blue Sky & Clouds plugin. Daarmee kan je een foto met een kale of overstraald lucht voorzien van een tropisch blauw luchtje, desgewenst met mooie wolken. Een goede achtergrond maakt een foto af. Waarom dacht je anders dat al die badpak juffrouwen allemaal op het strand gefotografeerd worden?

Met behulp van die plugin en de puike beschrijving heb ik nu een perfecte wolkenlucht in een foto geplakt. Wat nog veel belangrijker is is dat ik nu ook snap hoe dat met laagmaskers werkt. Daarmee hou je stukken van een foto in de betreffende laag tegen.

Dus mocht ik nu ooit een badpak juffrouw moeten fotograferen, dan ga ik eerst een mooie foto maken van één of ander strand. Daarna zet ik dat badpak thuis wel voor een achtergronddoek, zoek de belichting zo uit dat het badpak er subliem uitkomt en dan plak ik genoemd badpak wel op dat strand. Want waar bij een echte fotograaf de dame in het badpak geduldig zich in tienduizend houdingen draait voor de plaat van de eeuw zijn bij mij de dames wat minder enthousiast. Dat komt natuurlijk omdat ik ook niet zoveel betaal. Of liever, ik betaal niks.

Heb je hem? Snapt je nu ook waarom die glossy tijdschriften allemaal van die geweldige voorkantjes hebben en jij dat met je mooie kleine cameraatje zelfs niet bij benadering voor elkaar krijgt?

Vermoedelijk zal er hier nu wel een onverlaat komen, die de aandacht van de badpakken wil afhalen en op de juffrouwen wenst te richten. Maar het gaat natuurlijk om de techniek en GIMP. Dus aan mijn lijf geen polonaise, GIMP en niets anders!!

Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: De GIMP Plugin Registry voor het betere badpak werk en nog meer ...
« Reactie #1 Gepost op: 20 juli 2010, 21:30:48 »
Hoi Just,

Citaat
Vermoedelijk zal er hier nu wel een onverlaat komen, die de aandacht van de badpakken wil afhalen en op de juffrouwen wenst te richten

Goed idee! Ik heb meteen een geheime badpakken berichtensectie geopend. Heb je 'm al gevonden? :D

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence