Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

203 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 13:50:04

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Met schaar en lijmpot - nou digitaal natuurlijk!  (gelezen 11944 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Met schaar en lijmpot - nou digitaal natuurlijk!
« Gepost op: 24 juli 2010, 11:36:40 »
Goedemorgen,

Even een klein berichtje. Ik ga zo een onderdeeltje halen voor mijn motorfiets en daarna zwemmen met mijn zoon. Dan komt er verder niet zoveel van, vrees ik.

Met schaar en lijmpot. Dat was de oude kreet voor het betere geknutsel, niet? In dat verlengde was ik ooit in het trapgat bezig met contactafdrukken van mijn foto's. Voor een vergroter had ik geen geld en geen plek. Nu ben ik dolgelukkig met mijn laptop en de gratis software in mijn geliefde Linux. Dat "gratis" wordt mogelijk gemaakt door de gemeenschapsgedachte achter "Open Source". En juist daarom zien jullie hier die berichten van me over de dingen die ik doe. Dat is mijn terugbetaling aan de gemeenschap.

Zo ben ik nu bezig met het zelf maken van de afslag (het ronde plaatje met een pictogram wat bij de sport past) en het plaatje op een prijsje van mijn motorclub. Er worden nogal wat prijsjes liggen. Die gebruiken we opnieuw. Als we zelf leuke plaatjes en een eigen afslag kunnen maken met de (digitale) schaar en lijmpot, dan zijn we nog weer stappen verder. Dan kunnen we afslagen maken voor bijvoorbeeld een pechprijs en allerlei andere speciale gevallen!

De conclusie is er al: het kan! Het is alleen nog een kwestie van de techniek beter in de vingers krijgen.

het kost wat moeite, maar dan heb je ook wat ... .


Kijk maar eens:



[wordt vervolgd]
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2010, 11:44:25 door Just Vecht »
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Met schaar en lijmpot - nou digitaal natuurlijk!
« Reactie #1 Gepost op: 24 juli 2010, 17:46:25 »
Update:

Het zwembad was een uur eerder dicht. Dat was nou jammer. Ik ben maar eens gaan kijken bij de skihelling in Bergschenhoek. Daar kan je tuben, had ik gelezen. Dat leek me wel wat. 6 euro voor een half uur klonk ook prima.

Kijk hier: http://www.outdoorski.nl/actueel/tuben.htm

Voor de klim omhoog is er een soort skilift, maar je moet nog stevig meedraven met die vermomde vrachtwagenband achter je aan. Ik moest even goed uitpuffen als toeschouwer.

De tweede klim voor mijn zoon was ook wel de laatste. Hij had het zo wel gehad. Dus ik dan maar naar beneden. Ik wilde dat ook wel eens meemaken op die band.

Oh, donders! Wat is dat een sensatie ... . Wild tollend kwam ik met een rot vaart beneden en ik zag me al in de sloot eindigen. Dat werd het niet. De band knalde om, ik vloog eruit en stil lag de boel. Het is nogal heftig, maar ook bereleuk.

Als je deze vakantie even niks meer te doen weet en je bent in Zuid Holland, dan is dit beslist een tip. Voor de eerste keer is een halfuur ook wel genoeg. Een uur lang omhoog met die skilift lijkt me nogal wat.

Wat je hier al niet kan vinden op dit Forum!
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers