Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

212 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 11:51:17

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: VPN verbinding maken  (gelezen 19193 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Klasens

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
    • Klasens, Uw Groenteman
VPN verbinding maken
« Gepost op: 26 juli 2010, 15:39:11 »
Hoi,
 
Ik wil graag een vpn verbinding maken tussen mijn zakelijke computer en thuis computer. Teamvieuwe gebruik ik al maar ook die vpn verbinding krijg ik niet van de grond. Teamvieuwer is wel een iedeale oplossing maar wil graag een vaste verbinding met thuis hebben zodat ik continu de printers en bestanden kan delen.
 
Op de zaak draai ik onder windows XP en thuis op Vista.
 
Wie kan mij hier stapsgewijs doorheen helpen.
 
Roy
 

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: VPN verbinding maken
« Reactie #1 Gepost op: 27 juli 2010, 21:01:17 »
Beste Roy,

Allereerst: van harte welkom op het NL Computer Forum!

Een collega-Sysop die je zeker kan helpen, is er volgende week weer. Maar ik kan alvast een poging wagen: welke kant op moet deze verbinding gaan lopen? Ik bedoel daarmee: wil je op je werk je computer(s) en printers thuis kunnen gebruiken, of wil je thuis je computer(s) en printers op je werk kunnen gebruiken?

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Klasens

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
    • Klasens, Uw Groenteman
Re: VPN verbinding maken
« Reactie #2 Gepost op: 27 juli 2010, 21:15:35 »
Hoi Ronald,
Alvast bedankt dat je me wilt helpen en het liefst wil ik 2 kanten op met de verbinding. Oftewel een netwerk maken met mijn computers thuis.

Als dit niet mogelijk is dan wil ik thuis de computer en printer van de zaak gebruiken.

Offline TdJ

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 218
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf
Re: VPN verbinding maken
« Reactie #3 Gepost op: 28 juli 2010, 20:39:44 »
Roy,
 
Als ik het goed begrijp wil je tussen twee netwerken (eentje thuis en eentje op kantoor) een VPN maken waardoor waarbij je vanaf een willekeurige PC bijvoorbeeld een willekeurige printer kunt gebruiken. In dat geval is het belangrijk wat er als kabelmodem cq. adslmodem en eventuele routers daarvoor wordt gebruikt. Afhankelijk daarvan zou je mogelijk tussen die twee een VPN kunnen configureren. Een andere optie is, als dat beide modems/routers als VPN server kunnen functioneren, dat je vanaf een willekeurige PC 'inbelt' naar de VPN aan de andere kant. Dat laatste gebruik ik zelf om vanaf thuis op het netwerk op kantoor te kunnen werken, in dat geval staat er aan de andere kant een Vigor router die VPN server speelt.
 
Dus als je kunt aangeven welk modem/router je hebt aan beide kanten heb staan dan kunnen we mogelijk een stap verder komen wat de mogelijkheden zijn. IK neem voorlopig even aan dat de PC's windows systemen zijn, of in elk geval iets dat met een TCP/IP verbinding naar een server en/of printer gaat?
 
TdJ

Offline Klasens

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
    • Klasens, Uw Groenteman
Re: VPN verbinding maken
« Reactie #4 Gepost op: 29 juli 2010, 08:14:57 »
Als dit deze 2 netwerken kan koppelen dan zou dat heel mooi zijn. De situatie op beidde netwerken ziet er alsvolgt uit:
 
Thuis:
3 computers, 2 onders windows en 1 onder vista. + een externe HD op het netwerk.
1 printer aangesloten op de computer
Glasvezel internet van KPN. Thomson Gateway TG789vn
Router WBR-3406TX Wireless Broadband NAT Router. Levelone
 
Zaak:
1 computer + printer windows XP
Adsl van KPN
Router Thomson ST780. SpeedTouch
 
Hoe moet ik trouwens deze verbinding zien? Kan ik dan alleen maar de bestanden delen en printers etc. Of neem ik het complete bureaublad over?
 
Roy

Offline TdJ

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 218
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf
Re: VPN verbinding maken
« Reactie #5 Gepost op: 30 juli 2010, 01:24:10 »
Roy,
 
Hmm, als ik het zo snel zie kan deze apparatuur zelf geen VPN opzetten of als VPN server dienen en alleen VPN verkeer doorgeven. Misschien dat een van de collega sysops nog een briljante ingeving heeft, maar volgens mij gaat het met deze spullen zonder toevoegingen niet lukken.
 
Citaat

 Hoe moet ik trouwens deze verbinding zien? Kan ik dan alleen maar de bestanden delen en printers etc. Of neem ik het complete bureaublad over?


Een VPN is alsof je pc "gewoon" in het netwerk zit, dus bestanden en printers delen. Maar je kunt bijv. met RDP of (Ultra)VNC ook een andere PC overnemen als daarvoor de benodigde configuratie is ingesteld cq. geinstalleerd, net zoals je dat over het "gewone" netwerk kunt doen.
 
Misschien is een VPN wel niet noodzakelijk als je bijvoorbeeld met RDP of (Ultra)VNC een PC wilt "overnemen" kan dat ook met een gewonen verbindingh, dan moeten daarvoro wel wat poorten in de modems worden opengezet, als je niet weet hoe dat moet kan dat wat betreft beveiliging wel eens ongewenste resultaten geven, pas dus op.
 
Groeten,
 
Tony

Offline Klasens

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
    • Klasens, Uw Groenteman
Re: VPN verbinding maken
« Reactie #6 Gepost op: 30 juli 2010, 09:25:42 »
Een VPN verbinding vind ik wel wenselijk. Bepaalde bestanden van mijn zaak zijn prive en die staan dus thuis op de PC. Het zou dus makkelijk zijn hier via VPN bij te kunnen en natuurlijk wat ik via de zaak thuis uitgeprint wil hebben direct mogelijk is.
 
Gebruik nu de gratis versie van Teamviewer wat ook hel goed werkt. Hierin zit ook wel de mogelijkheid van een VPN verbinding maar als ik deze inschakel kan ik nog steeds geen bestanden delen. Weet jij het één en ander van Teamviewer om via dit programma een VPN verbinding te krijgen? Als het zo lukt dan is het toch ook goed?
 
Greetz Roy

Offline TdJ

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 218
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf
Re: VPN verbinding maken
« Reactie #7 Gepost op: 1 augustus 2010, 13:35:39 »
 
Teamviewer gebruik ik zelf niet, maar meestals UltraVNC waarop Teamviewer is gebaseerd. Hierin zit wel iets van filetransfer als ik het goed heb, dus als je een PC heb overgenomen kun je wel bestanden onverzetten, printertoegang zit er dacht ik niet in, misschien dat iemand anders hier meer ervaring heeft met Teamviewer?
 
TdJ

Offline Klasens

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Man
    • Klasens, Uw Groenteman
Re: VPN verbinding maken
« Reactie #8 Gepost op: 30 augustus 2010, 15:57:09 »
Kan iemand mij nog helpen? Zou wel heeeeel fijn zijn.  :)
 
Misschien iemand ervaring om een VPN verbinding te maken met Teamviewer? :-\
 
Tnx
 
Hoi,
 
Ik wil graag een vpn verbinding maken tussen mijn zakelijke computer en thuis computer. Teamvieuwe gebruik ik al maar ook die vpn verbinding krijg ik niet van de grond. Teamvieuwer is wel een iedeale oplossing maar wil graag een vaste verbinding met thuis hebben zodat ik continu de printers en bestanden kan delen.
 
Op de zaak draai ik onder windows XP en thuis op Vista.
 
Wie kan mij hier stapsgewijs doorheen helpen.
 
Roy

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: VPN verbinding maken
« Reactie #9 Gepost op: 25 april 2011, 10:56:45 »
Hallo Roy,

Ben je inmiddels nog wat verder gekomen met het maken van zo'n VPN verbinding? In TeamViewer zit wel een mogelijkheid, heb ik gezien; ik heb 'm alleen zelf nog nooit gebruikt.

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence