Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

178 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

24 april 2024, 14:32:38

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: PDF Import Extensie voor OpenOffice  (gelezen 15918 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
PDF Import Extensie voor OpenOffice
« Gepost op: 10 augustus 2010, 00:43:00 »
Goedenavond!

Heerlijk dat RSS en Twitter. Kijk nu wat ik weer voor moois ontdek. Een extensie voor Open Office om pdf's te importeren en bewerken.

Hier is het Engelstalige bericht: http://www.linuxjournal.com/content/openofficeorg-sun-pdf-import-extension?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+linuxjournalcom+%28Linux+Journal+-+The+Original+Magazine+of+the+Linux+Community%29

't Is toch niet waar, hè. Daar koopt mijn werkgever Adobe Acrobat Pro voor voor vele honderden euro's.

Nou hoef ik privé er niet zoveel mee, maar beter iets dan niets. Bovendien zat die extensie zomaar vanzelf in de software bibliotheek van mijn Ubuntu Linux systeem.

Open Office is cross platform. Dus werkt dit ook op Windows en MacOsX.

en nu naar bed!


Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Leonard
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 19
  • Geslacht: Man
Re: PDF Import Extensie voor OpenOffice
« Reactie #1 Gepost op: 6 oktober 2010, 11:09:00 »
 
Mij lijkt het wel wat (ik heb windows 7, ben net met de voorgeïnstalleerde probeerversie van Windows Office gestopt en begonnen met Open Office), maar onproblematisch lijkt het nog niet. Om te beginnen het verhaal als ik bij jouw link kijk, en wanneer ik daar dan op de GET IT-knop druk staan er wel erg veel verhalen van mensen bij wie het niet lukt. Ik denk dat ik even wacht.. Ik kan immers bestanden maken in de tekstverwerker en dan exporteren als PDF, en ze teruglezen met de Acrobatreader? Of mis ik nu de clou.
 
Groet van Leonard

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: PDF Import Extensie voor OpenOffice
« Reactie #2 Gepost op: 6 oktober 2010, 11:54:39 »
Hallo Leonard,

Je hebt gelijk. Zo'n pdf lees je gewoon terug met Acrobat Reader.

Je hebt echter weleens van die momenten, dat je wat in een pdf wilt veranderen. Een tikfoutje in een naam bijvoorbeeld. Als je dan het bronbestand niet (meer) hebt is deze extensie ideaal. Ook kan het een pdf inlezen in OOo. Dan kan je de tekst in de tekstverwerker bewerken. Ook dat is soms hoogst handig.

In Acrobat Reader kan je een pdf alleen lezen. Voorheen moest je voor meer mogelijkheden Acrobat Full version kopen van een bedrag rond de 1500 euro. Daar kan je verschrikkelijk veel mee. Ik gebruik het zelf op het werk. Met deze extensie kom je voor privé gebruik echter al ver genoeg - voor nop en niks!

Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers