Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

213 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 20:20:34

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Ongemerkt browser updates installeren, wel of niet?  (gelezen 10394 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Ongemerkt browser updates installeren, wel of niet?
« Gepost op: 10 augustus 2010, 22:15:59 »
Beste Forumleden,

Dit bericht op ZdNet kwam ik tegen en vind ik interessant: http://www.zdnet.nl/news/119213/firefox-wil-ongemerkt-patchen

Het gaat over de intentie om in Firefox versie 4 kleine, doch kritische updates automatisch te installeren. Dus zónder tussenkomst van de gebruiker! Zo'n update uitstellen kan dan niet meer...

Voordeel kan zijn, dat gebruikers niet meer worden lastig gevallen, en dat belangrijke updates extra snel worden verspreid. Maar met name de meer gevorderde gebruikers zullen het helemaal niets vinden, vermoed ik; die houden dit soort zaken liever zelf in de hand.

Of is dat eigenlijk maar gezeur... immers, waarom zou je een kritische update überhaupt willen uitstellen? En: een gebruiker een wat meer bescheiden computerkennis heeft, zal eigenlijk niet weten wat hij/zij (te snel) wegklikt, toch?  :-[

Wat vind jij hier nou van?  :angel:

Groeten,

Ronald
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Ongemerkt browser updates installeren, wel of niet?
« Reactie #1 Gepost op: 10 augustus 2010, 22:34:05 »
Hoi Ronald,

Ik kwam dit ook tegen op http://webwereld.nl
Automatische updates, zonder tussenkomst of uitleg aan de gebruiker blijft een dilemma. De standaard gebruiker zal het een worst zijn; het moet gewoon werken. Een wat meer techneut zal er een bloedhekel aan hebben; "het is mijn pc dus ik bepaal wat erop gebeurt".
Zolang deze optie, net als bij Windows, instelbaar is, heb ik er geen moeite mee.

De updates voor FireFox kwamen hier redelijk automatisch binnen met de melding ala "Er is een update beschikbaar." Helaas is dat recent om de een of andere reden totaal misgelopen en moest het weer handmatig gedaan worden.
( zit nu weer op v3.6.8 )


Peter

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Ongemerkt browser updates installeren, wel of niet?
« Reactie #2 Gepost op: 10 augustus 2010, 22:48:15 »
Hallo Ronald,

Ik wil weten wanneer er een update plaatsvindt en meer hoeft niet persé. Ik moet het wel kunnen uitzetten.

Er zijn in de geschiedenis (ook heel recent nog) updates geweest, die nogal wat schade hebben aangericht of problemen hebben verzorgd. Dat wil je dan toch wel kunnen oplossen. Stap 1 is weten wat er gebeurde met die machine voorafgaande het naar voren komen van het probleem.
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers