Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

219 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 16:41:25

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Offline  (gelezen 7095 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Offline
« Gepost op: 17 augustus 2010, 18:19:17 »
Ik heb drie pc's staan, twee met XP en de ander met Vista. Bij de pc's met XP krijg ik de melding dat internet of email offline is als ik even van deze mogelijkheden geen gebruik maak. Bij VBista krijg ik deze niet. Met de getoonde wizard kan ik, waar ik mee bezig was, weer activeren. Ik kom er maar niet achter waar en welke instelling(en) ik kan activeren cq de-activeren om ongehinderd online te blijven. Wie heeft een oplossing voor mij? Bij voorbaat dank. Boyo

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Offline
« Reactie #1 Gepost op: 17 augustus 2010, 23:39:13 »
Hallo Boyo,

Heb je soms bij de eigenschappen van de netwerkkaart een vinkje geplaatst bij:
"De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen".
Haal dat dan weg.

Werkt het nu wel goed?


groeten, Peter

Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Re: Offline
« Reactie #2 Gepost op: 18 augustus 2010, 00:16:31 »
Dank Peter voor je snelle reactie. Ik sta net op het punt om de pc's te sluiten omdat het al wat laat is geworden en morgen moet ik weer vroeg op en heb veel te doen. Zodra ik tijd heb ga ik het onderzoeken en laat ik het weten wat mijn bevindingen zijn. M.vr.gr. Boyo.

Offline Boyo
  • Forumfan
  • ***
  • Berichten: 119
  • Geslacht: Man
Re: Offline
« Reactie #3 Gepost op: 18 augustus 2010, 17:44:28 »
Hallo Peter,
Ik heb inmiddels naar het energiebeheer van de netwerkkaart gekeken wat wel of niet aangevinkt staat. Even dit ter informatie, op de pc's staan een engelse en een nederlandse versie van XP. Op de Engelse versie stond onder power management  "Allow the computer to turn off this device to save power" aangevinkt en is gedeactiveerd. Bij de Nederlandse stond een vinkje onder de submap  van energiebeheer "de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" ook deze is weggehaald. Beide pc's zijn herstart en staan in de nieuwe situatie een uur aan zonder de melding dat email cq internet offline is. Uit nieuwsgierigheid heb ik de pc met Vista bekeken alhoewel ik hier geen melding krijg. Ook hier stond het vinkje op dezelfde positie als de Nederlandse versie van XP en is verwijderd. Al met al de acties werken. Nogmaals dank en wellicht tot een andere keer. M.vr.gr. Boyo

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Offline
« Reactie #4 Gepost op: 18 augustus 2010, 19:49:59 »
Citaat
Nogmaals dank en wellicht tot een andere keer.
Mooi dat het opgelost is en bedankt voor de feedback.


Peter