Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

238 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 12:37:25

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Lenco L3866 + audacity + windows 7 probleem  (gelezen 14537 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline wimke08
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Lenco L3866 + audacity + windows 7 probleem
« Gepost op: 24 augustus 2010, 08:48:37 »
Help! Ik heb een Lenco L-3866USB platenspeler + audacity software (bètaversie 1.3.12) en een HP Pavilion dv6 (2100 serie) laptop.
Via de handleidingen heb ik op verschillende manieren geprobeerd een en ander te installeren. Dit lukt echter niet. Ik kan bijvoorbeeld de stereo mixer niet kiezen als daarom gevraagd wordt, de in / out, microfoon, geluidskaart is compleet onbegrijpelijk voor mij en nu is zelfs alle geluid van de laptop weg!!! De websites van de firma’s bieden geen oplossing en ook middels googlen kom ik niet verder.
Dus... ik heb alles aan de kant gezet en systeemherstel uitgevoerd om tenminste weer geluid op de laptop te krijgen.
Weet iemand (liefst duidelijk en stap voor stap) raad?

Bij voorbaat dank,
Wim Heythuysen

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Lenco L3866 + audacity + windows 7 probleem
« Reactie #1 Gepost op: 24 augustus 2010, 11:57:36 »
Hallo Wim,


Ik begrijp het niet helemaal, je doet waarschijnlijk de plug vanuit je platenspeler in de line-in van je geluidskaart.
 
En dan verschijnt er een popup voor die stereomixer of is dat iets wat later in audacity wordt gevraagd bij opstarten...Als dat in audacity gebeurt zou ik eerst de standaardversie eens proberen of die dat probleem ook heeft...


Groet,Paul

Offline wimke08
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Re: Lenco L3866 + audacity + windows 7 probleem
« Reactie #2 Gepost op: 24 augustus 2010, 15:52:17 »
Dag Paul,
 
 
Ik stop de USB kabel van de platenspeler in de laptop en wacht dan tot deze herkend wordt. Dan plaats ik de installatie cd van audacity maar dat functioneerde niet dus update van audacity genomen (speciaal voor windows 7) plus aangepaste handleiding.
Een en ander gevold, plaat opgelegd maar... geen geluid hoorbaar terwijl er een voorversterker in de platenspeler zit. Enfin, toch een opname gemaakt en die klinkt verschrikkelijk slecht. Vervolgens heb ik geen geluid meer op mijn laptop en dus met systeemherstel alles weer terug gezet. Helaas dus niet zo makkelijk om elpees te digitaliseren.
 
 
M.v.g.
Wimke

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Lenco L3866 + audacity + windows 7 probleem
« Reactie #3 Gepost op: 24 augustus 2010, 16:19:55 »
Hallo Wim,
Dat je geen geluid hoort dat kan wel komen doordat er ergens in windows geluidsmixer of volumeregeling dingen op mute staan.Die moet je dan even ontvinken.Ikzelf heb geen windows 7 maar je zou daar eens kunnen kijken:
http://www.pa1m.nl/n1mm-files/QuickStartGuide/Quick_032.jpg


Groet,Paul

Offline wimke08
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Re: Lenco L3866 + audacity + windows 7 probleem
« Reactie #4 Gepost op: 24 augustus 2010, 18:52:02 »
Hoi Paul,


Heb ik bekeken maar er staat niets op mute (helaas).


M.v.g.
Wimke

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Lenco L3866 + audacity + windows 7 probleem
« Reactie #5 Gepost op: 24 augustus 2010, 19:53:38 »
Hallo Wimke,

Ik neem aan alle software en drivers meegeleverd zijn. Die zouden dus moeten werken.

Je gebruikt ook een beta versie van Audacity.
Stel je vraag eens op de supportsite van Audacity.


groeten, Peter

Offline wimke08
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 4
  • Geslacht: Man
Re: Lenco L3866 + audacity + windows 7 probleem
« Reactie #6 Gepost op: 25 augustus 2010, 08:57:41 »
Hallo Peter,
 
 
Dat zal ik doen.
 
 
M.v.g.
Wim

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Lenco L3866 + audacity + windows 7 probleem
« Reactie #7 Gepost op: 25 augustus 2010, 11:53:24 »
Hallo Wim,
 
Ik ken Audacity vrij goed. Alleen gebruik ik het onder Linux, niet onder Windows.
 
In zijn algemeenheid is de selectie van bronnen (microfoons vooral) ietwat moeizaam is mijn ervaring. Nou is dat bij Linux altijd wel iets aparts. Ik heb ook met Skype soms een probleem.
 
Het idee dat er ergens iets tien-dialoog-vensters diep op dempen staat is zo gek nog niet. Je moet goed oppassen naar welk dialoogvenster je zit te kijken. Dat vind ik in Linux beter geregeld, maar tobben blijft het.
 
Dan heb jij een beta gebruikt. Dat is de goede beta, want iets anders is er niet voor Windows 7. Dat is niet anders bij dit soort software. Het is Open Source (Of zeg maar simpelweg "Linux") en valt daarmee buiten het samenwerkingsverband van commerciele bedrijven. Want Open Source wil geen geld en de commercie juist wel. Als resultaat loopt de ontwikkeling van Audacity achter op de normale software.
 
Ik heb geen idee van alternatieve programma's. Dat lijkt me toch een goede optie. Het is eigenlijk niet zo netjes van Lenco om dit soort software (en nog beta ook) mee te leveren. Het kost ze niks, dat zal wel de drijfveer zijn. Een uitstapje naar de Lenco site om te kijken of daar wat beters te vinden is lijkt me verstandig.
 
Lenco aanspreken op dit punt is ook een goed idee. Ik heb wel meegemaakt dat men  met een alternatief op de proppen kwam. Schroom niet om van onze discussie hier melding te maken als je dat wilt.
 
Een andere oplossingsrichting kan zijn het opnemen van het geluid van de Lenco via andere software te realiseren. Als je dan vervolgens de tracks wil bewerken importeer je de wav file (of wat je dan ook hebt) in Audacity voor het wegwerken van klikjes en meer van dat soort acties. Ik heb dat weleens gedaan en het werkte erg lekker in Audacity, vond ik.
 
Succes ermee! En hou ons op de hoogte als je wilt. Wij, en de meelezers hier, leren ervan en daar gaat het maar om. Samen zijn we sterk.
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Lenco L3866 + audacity + windows 7 probleem
« Reactie #8 Gepost op: 25 augustus 2010, 12:39:38 »
Hallo,


Een ander programma is wavepad,wel van dat nogal irritante nch maar toch werkt die erg goed,ook voor windows 7 zo te zien:
http://www.nch.com.au/wavepad/index.html


Kijk bij- get it free en download the free version.


Groet,Paul

Offline Paul

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 551
  • Geslacht: Man
Re: Lenco L3866 + audacity + windows 7 probleem
« Reactie #9 Gepost op: 25 augustus 2010, 12:54:39 »
Hoi Just,


--Het idee dat er ergens iets tien-dialoog-vensters diep op dempen staat is zo gek nog niet---


Inderdaad,ik heb wel eens zoiets gehad met m´n microfoon,die kreeg ik maar niet op normale geluidssterkte.
Toen heel erg diep in de extra´s van de originele fabrikant-driversoftware *(van m´n geluidskaart) kwam ik in een menu een vinkje tegen met microfoonversterker dempen.Dat zetten ze standaard laag om te voorkomen dat als je die microfoon aanzet de boel gaat rondzingen met je speakers.Dat had ik dus prompt toen ik dat vinkje weghaalde...


Groet,Paul
* Als je gewoon windows je geluidskaart laat herkennen en installeren heb je die opties niet en kom je er nooit.

« Laatst bewerkt op: 25 augustus 2010, 13:13:10 door Paul »

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Lenco L3866 + audacity + windows 7 probleem
« Reactie #10 Gepost op: 25 augustus 2010, 20:40:52 »
Hallo Paul,

Ja, dat zijn van die puzzels die je liever nooit tegenkomt.

bbbrrrr!
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers