Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

240 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 april 2024, 11:15:55

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Internet valt weg  (gelezen 11116 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline dejharen

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Vrouw
Internet valt weg
« Gepost op: 13 september 2010, 12:12:26 »
Ik heb het volgende probleem:


Ik heb een laptop ( inmiddels 4 jaar oud) met vista erop. Altijd al draadloos internet gebruikt en nooit problemen gehad. Een aantal maanden geleden begon opeens mijn internet weg te vallen.  Wanneer ik op een pagina bezig was en door wou klikken merkte ik dat deze heel langzaam werd en vervolgens niet kon laden ( dit duurt inmiddels soms een paar minuten voordat laden wel weer mogelijk is) . Soms valt msn dan opeens ook weg, en meldt zich dan vanzelf weer opnieuw aan. Inmiddels gebeurd dit bijna elke  10 a 15 minuten en is het dus zeer vervelend geworden om gebruik te maken van internet op mijn laptop.
Wat ik dan ook weer erg vreemd is dat er rechts onderin ( bij het plaatje van internet verbinding) ook niets gebeurd. er komt daar geen melding van dat er geen verbinding is ( het bolletje voor de schermpjes gaat dus niet weg) en signaalsterkte geeft ook aan van uitstekend tot zeer goed.
Ik heb al op internet rond gekeken of er meer mensen dit probleem hadden, maar nog niet echt een antwoord kunnen vinden bij de meeste wordt er namelijk ook aangegeven onderin dat internet weg valt.


Verder heb ik nog een computer staan die aangesloten is op het internet via een kabel, daar is dit probleem niet aanwezig.


Als bijlage heb ik een printscreen van hoe regelmatige de internet pagina's eruit komen te zien nadat er weer verbinding is. Dit kan soms ook ruim een half uur duren voordat de pagina weer "normaal "geladen wordt

« Laatst bewerkt op: 13 september 2010, 20:49:50 door Ronald »

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Internet valt weg
« Reactie #1 Gepost op: 13 september 2010, 16:00:06 »
Hallo Dejharen,

Ik weet niet of je dit al een keer gedaan hebt, maar je kunt het probleem proberen op te lossen door de router, waarmee je laptop een wifi verbinding heeft, te resetten. Je kunt dit doen door eerst het cache/tijdelijke internet bestanden map leeg te maken. Heb je Internet Explorer dan onder Extra naar Internet-opties > Tab Algemeen > tijdelijke bestanden verwijderen. Daarna de laptop af sluiten, de stroom/ stekker van de router uit het stopcontact halen, minimaal een minuut wachten, daarna de stroom/stekker weer in het stopcontact en wachten tot deze volledig opgestart is. Nu weer de laptop opstarten en hopelijk gaat het nu beter.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline dejharen

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Vrouw
Re: Internet valt weg
« Reactie #2 Gepost op: 14 september 2010, 10:42:04 »
Beste ruud,
Bedankt voor de tip, ik heb het gister gelijk geprobeerd maar helaas heeft het niet geholpen. al na ruim 5 minuten lagen de pagina's er al weer uit :(

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Internet valt weg
« Reactie #3 Gepost op: 14 september 2010, 11:25:58 »
Hoi dejharen,

Als het internet zo traag is, kun je dan wel gewoon met je computer werken, bijvoorbeeld met een tekstverwerker of bladeren met de verkenner?

Zitten er nog andere draadloze netwerken in je buurt?

Als je met de trage internetverbinding bij je router gaat staan, wordt het dan sneller?

Welke virusscanner gebruik je, is ie bijgewerkt en heb je al eens een volledige systeemscan gedaan?
Schakel eventueel eens je virusscanner tijdelijk uit als internetten weer zo traag gaat.


groeten, Peter

Offline dejharen

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Vrouw
Re: Internet valt weg
« Reactie #4 Gepost op: 14 september 2010, 12:00:18 »
Voor de rest werkt alles gewoon op mijn laptop nergens anders problemen mee,
er zitten wel draadloze netwerken ( teminste die die kan vinden), maar met een heel zwak signaal.
hij wordt niet sneller als ik bij de router zit, hij valt dan zelfs nog steeds weg. Het is namelijk niet zo dat hij altijd langzaam is alleen als internet weg gaat vallen wordt het laden van pagina's heel langzaam en als ik dan f5 druk kan de pagina niet gevonden worden ( maakt niet uit welke site)
Ik heb AVG en die doet elke dag een volledige scan en kan ooit wat vinden.
 
Hoi dejharen,

Als het internet zo traag is, kun je dan wel gewoon met je computer werken, bijvoorbeeld met een tekstverwerker of bladeren met de verkenner?

Zitten er nog andere draadloze netwerken in je buurt?

Als je met de trage internetverbinding bij je router gaat staan, wordt het dan sneller?

Welke virusscanner gebruik je, is ie bijgewerkt en heb je al eens een volledige systeemscan gedaan?
Schakel eventueel eens je virusscanner tijdelijk uit als internetten weer zo traag gaat.


groeten, Peter

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Internet valt weg
« Reactie #5 Gepost op: 14 september 2010, 12:51:31 »
Hallo jdeharen,

Mogelijk is er iets mis met het draadloze gedeelte in je laptop of de driver ervan.
Probeer het internetten eens via een netwerkkabel.
Gaat dat wel steeds goed?


groeten, Peter


Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Internet valt weg
« Reactie #6 Gepost op: 14 september 2010, 12:52:31 »
Een test die je kunt doen als de verbinding lijkt te zijn weggevallen: kijk eens of je http://94.75.216.183/ nog wel kunt openen. Je zou dan op de startpagina van dit Forum moeten komen.

Als dát nog wél lukt, heb je last van een zogenaamd DNS-probleem. Het omzetten van "nlcomputerforum.nl" naar "94.75.216.183" werkt dan niet meer.
Als het daarentegen niet lukt, is de internetverbinding echt helemaal weg. De router anders instellen, resetten of laten vervangen (zo'n ding kan ook domweg stuk zijn!) ligt dan voor de hand. Testen met een andere laptop en/of je laptop direct op de router aansluiten met een kabel is ook nog te overwegen.

Succes! :)
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline dejharen

  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Vrouw
Re: Internet valt weg
« Reactie #7 Gepost op: 15 september 2010, 12:10:38 »
Ik heb mijn laptop eens aangesloten met kabel dit werkte wel gewoon constant.
Via een tip van een vriend van mij ben ik erachter gekomen dat er inderdaad een time out ontstaat ( hij valt dus toch wel) bij het draadloos internet.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Internet valt weg
« Reactie #8 Gepost op: 15 september 2010, 13:58:17 »
Hoi dejharen,

Met een andere, draadloze, laptop of een draadloos netwerkkaartje (via usb) kun je nu uitzoeken of het in je laptop zit of in je router.


groeten, Peter