Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

217 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 14:28:33

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: asghost.exe...hp laptop.  (gelezen 14673 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ben
  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 61
  • Geslacht: Man
asghost.exe...hp laptop.
« Gepost op: 29 augustus 2010, 11:23:44 »
hallo,


kan iemand mij vertellen wat asghost.exe is en of ik het kan herstellen/verwijderen/definitief uitzetten ?


zit namelijk zo, had op diverse andere fora mijn probleem met silverlightplayer voor gelegd, maar niemand kon mij uiteindelijk de oplossing bieden.
dit was mijn vraag zo als ik hem voor gelegd had;

hallo,

ik heb in eens problemen met tv kijken op mijn laptop,

zodra ik het scherm maximaliseer tijdens het tv kijken ),

dan crasht de browser meteen, hij doet het zelfde zowel in opera, firefox en IE.

als je bv naar http://www.nederland24.nl/#GES gaat, dan zie je onder het beeld de tekst staan "Dit is de Silverlight videoplayer. Onze themakanalen zijn ook beschikbaar in de standaard omroepplayer".

als ik naar de "standaard omroepplayer" kijk is er niets aan de hand, als ik naar de silverlightplayer kijk en wil dan het scherm maximaliseren dan crasht de boel.

hier nog een latere bevinding van mij zelf;


wanneer ik naar silverlightplayer ga kijken en ga naar fullscreen, dan lijkt de zooi weer vast te lopen maar dat is niet helemaal zo,
als ik 3 of 4 minuten wacht dan begint langzaam het beeld te bewegen en doet ie het uiteindelijk goed.
ga ik dan het beeld weer verkleinen en daarna weer na fullscreen, dan begint het gedoe weer van voor af aan.
-------------------------------------------------------------------------------------------------

nu ben ik er uit eindelijk zelf achter gekomen dat als ik asghost.exe uitschakel in taakbeheer, dat het probleem opgelost is.
na een hoop gegoogle zie ik dat asghost.exe met de vingerafdruk-lezer van hp te maken heeft en ook nog volgens mij (weet niet zeker) met "HP ProtectTools Security Manager" in het geheel. (en dat wil ik niet kwijt).

heb de vingerafdruk-lezer uitgeschakeld in de bios, maar dat lost het probleem niet op. (asghost.exe blijft terug komen in taakbeheer als ik mij opnieuw aanmeld/opstart).

zag ook bij google dat asghost.exe een redelijk bekend probleem is bij de hp-laptop.



groet ben.

Offline ben
  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 61
  • Geslacht: Man
Re: asghost.exe...hp laptop.
« Reactie #1 Gepost op: 8 september 2010, 00:50:26 »
zeker een erg lastig onderwerp, niemand een idee ?

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: asghost.exe...hp laptop.
« Reactie #2 Gepost op: 8 september 2010, 09:19:02 »


Hallo Ben,


We houden berichten zonder antwoord in de gaten, Ben. Dan posten we een speciale reactie met het logo hierboven. Zover was het alleen nog niet in jouw geval


Ik heb even een zoektocht gedaan en dit vond ik:

Ik heb een HP laptop met zo'n vingergeval ook nog (op het werk). Maar daar draait geen AsGhost.exe op. Het probleem is inderdaad op Google te vinden. Nou de oplossing nog ... .

Ik lees elders op een HP forum:
"I'm sure everyone found the software alright, but if not, go to support.hp.com and search your model.  You can find the Embedded Security for HP ProtectTools under the Software - Security downloads.  Thanks for pointing me in the right direction guys!"

Dat klinkt goed. Kijk maar of je een update kan vinden voor jouw machine voor dat Embedded Security enz. geval. Maak wel eerst een backup van die PC, zou ik zeggen!

Succes!

Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: asghost.exe...hp laptop.
« Reactie #3 Gepost op: 8 september 2010, 16:14:54 »
Hallo Ben,

Als ik het goed begrijp wil je voorkomen dat het bestand asghost.exe wordt gestart. Dit kan natuurlijk en het ligt er wel aan hoe dit bestand gestart wordt. Kies vanuit het startmenu > Uitvoeren en typ dan msconfig in en klik OK. In het scherm 'Hulpprogramma...' kies je de tab Opstarten. Onder de kolom Opdracht vind je de programma's die gestart worden. Kijk of daar asghost.exe bij staat vermeld en haal dan het vinkje weg voor die regel. Daarna het venster afsluiten met 'toepassen' en de PC opnieuw starten. Na het opnieuw starten krijg je nog een melding dat er iets gewijzigd is, deze bevestig je dat dit scherm niet meer getoond hoeft te worden.

Is bovenstaande niet van toepassing, dan vanuit het startscherm > Uitvoeren en typ services.msc in en OK. Nu zie je een lijst met programma's/services die gestart zijn. Kijk de lijst na en zoek naar HP .... host of iets dergelijks. Ik weet niet hoe deze service heet maar misschien kom je erachter. Je zet deze uit door op de service dubbel te klikken en de knop Stoppen te klikken. Is dat de service die je zoekt, je browser crasht niet meer, dan kun je de opstarttype wijzigen in Uitgeschakeld.

Aanvulling: het kan zijn dat de HP software tijdens het opstarten controleert of er een service niet start. Achter je rug zet deze software deze service dus weer aan en zo blijf je aan de gang. Ik hoop het niet maar met HP weet je het nooit. Succes!
« Laatst bewerkt op: 8 september 2010, 16:20:29 door RuudDeWit »
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline peterdewit
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Re: asghost.exe...hp laptop.
« Reactie #4 Gepost op: 12 maart 2011, 22:24:45 »
Graag hoor ik van Ben of zijn problemen zijn opgelost met het advies van Ruud de Wit.
Mijn HP met Vista Business geeft om de haverklap een blauw scherm, mogelijk dat dat exe gedoe er mee te maken heeft. Mijn HPlaptop met XP geeft nooit een blauw scherm.
Overigens werken de automatische updates niet. Bij Vista gebeurt het nooit en bij de XP versie krijg ik het bericht - al 2 jr - dat er geen updates zijn, dat deugt ook niet.
 

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: asghost.exe...hp laptop.
« Reactie #5 Gepost op: 12 maart 2011, 22:32:09 »
Welkom peterdewit,

Citaat
Overigens werken de automatische updates niet. Bij Vista gebeurt het nooit en bij de XP versie krijg ik het bericht - al 2 jr - dat er geen updates zijn, dat deugt ook niet.
Bedoel je automatische updates voor Windows of voor HP produkten?


groeten, Peter

Offline peterdewit
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Re: asghost.exe...hp laptop.
« Reactie #6 Gepost op: 12 maart 2011, 22:36:08 »
Hallo Peter,
Dat is een snelle reactie!. Ik bedoel de HP update. Windows update loopt voor beide varianten als een naaimachientje.
 

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: asghost.exe...hp laptop.
« Reactie #7 Gepost op: 12 maart 2011, 22:53:42 »
Hoi peterdewit,


Op mijn Xp computer heb ik ook nooit updates via HP Update ontvangen.
HP Update kan je zo uitschakelen:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01041996&lc=nl&dlc=nl&cc=nl

groeten, Peter

Offline peterdewit
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 3
  • Geslacht: Man
Re: asghost.exe...hp laptop.
« Reactie #8 Gepost op: 12 maart 2011, 23:03:39 »
Hallo Peter,
Hartelijk dank voor je tip en je ervaring met hp-updates.