Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

203 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 22:54:29

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Printerkop Kill & Attack  (gelezen 25144 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Printerkop Kill & Attack
« Gepost op: 7 november 2009, 21:42:25 »
Bericht 1 van 12

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Just VechtDatum:03-12-2007
 Aan:AllenMsgID:3653.1
 Onderwerp:Printerkop Kill & AttackForum:ws-nlcomputer
Goedenavond! ,

De kogel is door de kerk. Onze trouwe Epson Stylus Color 600 is opzij gezet voor een nieuwe Canon Pixma 210 "AllinOne". De Epson printte niet of nauwelijks meer, maar dit was geen actie van Sint. Er was namelijk een dringend  kleurenklusje voor deze printer anders had ik de Goedheiligman wel voor het karretje kunnen spannen natuurlijk.
Niet dat ik die Epson nou wegmik. Echnie. Die ga ik volgens de nodige verhalen (1, 2) op Internet eens even onderwerpen aan een zo goed mogelijk uitgevoerde Kill & Attack op de printerkoppen.
Ik heb zojuist de cartridges verwijderd en de vier aansluitingen van de koppen op de cartridges een paar stevige druppels isopropanol alcohol toegediend. Daarna de cartridges teruggezet en de koppenreiniging een paar maal uitgevoerd en inderdaad zit er een stuk meer fut in. Perfect is het echter nog zeker niet.

Nu maar eens een nachtje laten weken. Dat schijnt één van de geheimen te zijn. Laat maar even lekker inweken.
Dat is het mooie van deze situatie. Print hij nooit meer, ach jammer dan. Print hij wel weer? Kijk, dan heb ik weer wat geleerd en bovendien heb ik dan ook nog een reserve-printer.
Verder staat hier ook nog een wat oudere Canon Pixma 150 - van een buurman gekregen - te zielepieten. Ook met ingedroogde koppen. Dus na die Epson werp ik me op de Canon. Want als ik die aan de gang zou krijgen is dat hoogst leerzaam weer voor de tijd dat die nu nog nieuwe 210 er de brui aan zou geven.
En ik hou jullie op de hoogte natuurlijk!

groeten,

Just Vecht
mijn Blog en meer




Bericht 2 van 12

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:pauluDatum:05-12-2007
 Aan:Just VechtMsgID:3653.2
 Onderwerp:Printerkop Kill & AttackForum:ws-nlcomputer
Hoi Just,
Die Canon 210 had ik ook gezien bij de Kijkshop,leuk ding lijkt me.
Hoe zit dan nu met dat schoonmaakspul,hoe kom je daar aan?
Ik heb hier pas nog een Canon BJC250 gekregen en ik zie geeneens waar de nozzles zitten,lijkt me dat het in de cartridge zit maar het is allemaal plastic en het loopt ook nog eens schuin...vreemd.Maar misschien toch wel handig die schoonmaaktruc als ik die cartridge zou willen laten hervullen....
Je moet om kleur te printen van cartridge wisselen dus erg handig is dat niet....
En ik heb nog zo'n prettige oude hp deskjet600 en een nieuwere Canon S300.
Groet,paul


Bericht 3 van 12

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Just VechtDatum:05-12-2007
 Aan:pauluMsgID:3653.3
 Onderwerp:Printerkop Kill & AttackForum:ws-nlcomputer
Hallo Paul,

>> Hoe zit dan nu met dat schoonmaakspul,hoe kom je daar aan? <<

Dat isopropanol blijkt inderdaad een tikkeltje lastig te krijgen. Een zoektocht met Google levert echter toch ook wel wat mogelijkheden. Zo schijnt de ruitensproeierantivries van de Gamma isopropanol te zijn. En sommige drogisten hebben het. Na een stevige zoektocht thuis vond ik nog een flesje in mijn sleutelschuur.
De koppen zitten onder de cartridge in de wagen die over de breedte van het papier loopt tijdens het printen. Ik haalde bij de Epson de cartridges eruit en deed een druppel in de aansluiting van de cartridge op de wagen. Dan uiteraard de cartridge weer op zijn plek.
Ik had verwacht dat de printer het vanavond meteen weer vlekkeloos doet. Gisteravond was het nog maar een kleinigheidje, net niet 100%. Maar nee. Of zou de troep nou pas loskomen? Even maar een een goed aantal keer koppen reinigen dan ...

groetjes,

Just Vecht
mijn Blog en meer



Bericht 4 van 12

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:pauluDatum:08-12-2007
 Aan:Just VechtMsgID:3653.4
 Onderwerp:Printerkop Kill & AttackForum:ws-nlcomputer
Hoi Just,
Ik zie dat dat goedje ook in de bekende kontaktspray zit,kontakt 60.En die heb ik nog wel.( http://www.crcind.com/wwwcrc/msds/AB27000-1.htm )
Had die eigenlijk toen gekocht om de kontakten van m'n relais in m'n versterker schoon te maken maar dat ging toch niet zo vlot.Ik doe dat nu wat agressiever met koperpoets.
Groet,Paul


Bericht 5 van 12

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Just VechtDatum:08-12-2007
 Aan:pauluMsgID:3653.5
 Onderwerp:Printerkop Kill & AttackForum:ws-nlcomputer
Hoi Paul,

>> Ik zie dat dat goedje ook in de bekende kontaktspray zit <<

Dat weten we dan ook weer!
De Epson is trouwens na de nodige pogingen afgedankt. Na een eerste herleving stopte zwart vrijwel helemaal en de kleuren bleven hiaten vertonen. Het was ook geen vast patroon. Dat schoot dus niet op.
Nou eens kijken in hoeverre ik die Canon Pixma 150 weer aan de gang kan krijgen.Dat met die koperpoets is zo gek nog niet, maar dat goedje is een tikje aggresief als ik het wel heb. Dan lijkt me even naboenen - met bijvoorbeeld die contactspray - wel verstandig.

Zo, en nu ga ik eerst even verder knutselen aan mijn digitale kerstkaart.
groetjes,

Just Vecht
mijn Blog en meer



Bericht 6 van 12

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:08-12-2007
 Aan:Just VechtMsgID:3653.6
 Onderwerp:Printerkop Kill & AttackForum:ws-nlcomputer
Hoi Just,
>> Nou eens kijken in hoeverre ik die Canon Pixma 150 weer aan de gang kan krijgen. <<
Een paar jaar geleden toen ik en mijn klanten nog met inkttankjes werkten (nu heeft de kleuren laserprinter de boel overgenomen), gebruikte ik een goedkope ultrasoon reiniger van Conrad met gewoon gedestilleerd water en een vingerhoedje EM80. Werkte als een speer, meestal was de printkop of -cartridge na een halve minuut volstrekt schoon.
Ik heb het reinigertje niet meer, maar het ding kostte iets van 25 euro, de een halve liter Emag EM80 een tientje (doe je jaren mee). Dus dat had ik er zó uit.

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 7 van 12

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:pauluDatum:08-12-2007
 Aan:Just VechtMsgID:3653.7
 Onderwerp:Printerkop Kill & AttackForum:ws-nlcomputer
Hoi Just,
Ja,dat naboenen doe ik wel met water,dat is trouwens op zich ook een erg goed oplosmiddel in deze denk ik.
In een nieuwsbrief stond dat Helena ecards aardig wat kerstkaarten had verzameld,misschien dat je daar nog verder inspiratie kunt opdoen.....
Er is een sektie boven de 18...
Groet,Paul


Bericht 8 van 12

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Just VechtDatum:08-12-2007
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3653.8
 Onderwerp:Printerkop Kill & AttackForum:ws-nlcomputer
Hallo Michel,

>> goedkope ultrasoon reiniger <<

Ik herinner me die dingen uit Japan. Daar staan ze voor een brillenwinkel op de stoep en kan je zelf je bril in droppen. Leuke dingen! Maar de prijs is zo te zien verdubbeld. Vraagje: die cartridges schoonmaken zie ik helemaal zitten. Je gooit ze gewoon in het kuipje. Maar hoe doe/deed je het dan met de koppen?
groetjes,

Just Vecht
mijn Blog en meer



Bericht 9 van 12

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Just VechtDatum:08-12-2007
 Aan:pauluMsgID:3653.9
 Onderwerp:Printerkop Kill & AttackForum:ws-nlcomputer
Hallo Paul,

>> Helena ecards aardig wat kerstkaarten had verzameld <<

Ik maak ze altijd zelf, maar ik ben eens wezen kijken daar bij http://www.helena-ecards.nl/ Lijkt me zeker het proberen waard. Trouwens, good old Tante Pos heeft ook zoiets op https://www.tntpostkaartenservice.nl/

groetjes,

Just Vecht
mijn Blog en meer



Bericht 10 van 12

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:08-12-2007
 Aan:Just VechtMsgID:3653.10
 Onderwerp:Printerkop Kill & AttackForum:ws-nlcomputer
Hoi Just,
>> Maar hoe doe/deed je het dan met de koppen? <<
Hing van merk/type/ouderdom af. Enkele koppen waren vrij eenvoudig te demonteren (ik dacht dat dat Canons waren). Ik kan mij herinneren dat ik enkele Epsons volledig moest demonteren.
Bij Conrad kan je nog ultrasoon reinigers kopen voor pakweg 30 euro, Bestelnummer 860001 - 89.
Dat ukkie wat ik had (leek wel wat op een flessenwarmer, maar in plaats van een zuigfles ging er een glazen bekertje in) heb ik niet meer teruggezien.
Een aardige beschrijving van het ontstoppen van een Epson printkop kan je HIER vinden. Ze doen het hier overigens met een injectiespuit en een slangetje.
Alleen bij HP cartridges gebruikte ik gedestilleerd water, die Epson's en Canon's deed ik met alcohol.
Maar het is allemaal info van meer dan 3 jaar terug, en inktspuiters zie ik hier niet meer (is haast een wegwerpartikel geworden, en een klant gaat niet 90 euro betalen voor een demontage-ontstopping-montage-test).

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage



Bericht 11 van 12

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Just VechtDatum:08-12-2007
 Aan:Michel Uphoff (Sysop)MsgID:3653.11
 Onderwerp:Printerkop Kill & AttackForum:ws-nlcomputer
Hallo Michel,

>> Bestelnummer 860001 - 89 <<

Ik heb hem!. Bedankt voor de verdere informatie! Ik experiment verder.

groetjes,

Just Vecht
mijn Linux Blog



Bericht 12 van 12

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:pauluDatum:20-01-2008
 Aan:Just VechtMsgID:3653.12
 Onderwerp:Printerkop Kill & AttackForum:ws-nlcomputer
Hoi Just,
Bij de Blokker hebben ze nu een juwelenreiniger voor 5 euro in de koopjeskelder,op batterijen.....Staat nergens dat het ultrasoon is maar ik vermoed dat het wel zo is...http://fotos.marktplaats.nl/kopen/2/20//9hGJBVJ7LKgZesZ3tHpOA==.jpg
Maar eens kijken of het werkt,op marktplaats wil iemand er voor 1 euro vanaf.......:-)
Groet,Paul


Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: Printerkop Kill & Attack
« Reactie #1 Gepost op: 14 juli 2014, 20:30:26 »
Het topic is al oud, maar voor de volledigheid ga ik gewoon door in dit onderwerp. Die Canon MP-150 printer draait hier nog steeds. Ik heb weleens een nieuwe cartridge moeten kopen, maar het navullen gaat steeds beter.

Het laatste wat ik opstak was een verhaal waarin opgedroogde patronen in een bakje heet water werden gezet. Dat klinkt erg logisch, maar dan kan je verwachten dat water ook de tanks inloopt. Je kan er ook nog voor kiezen heet water van boven in de tankjes te gieten. Maar wat wel aardig was was de tip om daarna die tanks met de injectienaald leeg te zuigen voor het navullen.

Ik heb trouwens ooit een ultrasoon apparaat gekocht, maar die gebruik ik haast nooit voor de patronen, wel om alle brillen weer netjes te krijgen. Fijn ding!

De afgelopen week was ik nogal druk en het bijvullen slofte dik een week. Dat moet je nu net niet doen. Dus de nieuwe techniek gebruikt en dat werkte prima. Patronen doen het weer helemaal vlekkeloos. Ik heb nog een setje liggen bij mijn reserveprinter. Die zijn beslist erg uitgedroogd. Die zal ik ook eens met de heet water methode te grazen nemen.

Tenslotte heb ik me een riante hoeveelheid bijvulinkt aangeschaft via www.pevema.eu. Een webwinkel. Geen verzendkosten boven een bepaald bedrag. Nette afhandeling en vlot thuisbezorgd. Ik heb geen aandelen :), maar mocht je wat zoeken, mijn eerste ervaring was prima.

Groet,

Just Vecht
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers