Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

32 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

19 maart 2024, 08:58:42

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Windows Update  (gelezen 17498 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Windows Update
« Gepost op: 7 september 2010, 17:55:07 »
Hoi,
Ik gebruik WindowsXP Professional en heb een automatische update ontvangen die elke dag terugkeert en de installatie nooit afrondt. Hoe krijg ik dat weg?
 
 

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.677
  • Geslacht: Man
Re: Windows Update
« Reactie #1 Gepost op: 7 september 2010, 21:17:23 »
Hoi Jan,

Citaat
heb een automatische update ontvangen die elke dag terugkeert en de installatie nooit afrondt.
Kun je meer informatie geven. We kunnen je pc niet zien.
Welke update is dat, naam en KB nummer graag.
Eventueel met een screenshot.


groeten, Peter

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Windows Update
« Reactie #2 Gepost op: 9 september 2010, 18:14:40 »
Hoi Peter,
Ik had niets bijgesloten omdat de update uitgevoerd werd bij het afsluiten van de computer en je daarvóór niets kunt opvragen. Daarom heb ik Windows Update afzonderlijk gedraaid en daarbij bleek de update te bestaan uit de volgende onderdelen: KB983583, KB982524, KB979909 en KB982168.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.677
  • Geslacht: Man
Re: Windows Update
« Reactie #3 Gepost op: 9 september 2010, 21:15:42 »
Hoi Jan,

Dit zijn allemaal .NET Framework updates. Waarschijnlijk is er iets mis met 1 of meerdere componenten.
De-installeer via Software netjes ALLE .NET onderdelen en herstart je computer.

Download en installeer daarna deze onderdelen opnieuw:
Eerst deze:
http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?familyid=AB99342F-5D1A-413D-8319-81DA479AB0D7
Dan deze:
http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyId=262D25E3-F589-4842-8157-034D1E7CF3A3
En als laatste deze:
http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=a8f5654f-088e-40b2-bbdb-a83353618b38


Lukt het nu wel?


Peter


Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Windows Update
« Reactie #4 Gepost op: 11 september 2010, 20:40:50 »
Hoi Peter,
Ik heb inmiddels Microsoft .NET Framework grotendeels verwijderd. Alleen Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1 kan niet verwijderd worden. Er wordt verwezen naar http://go.microsoft.com/fwlink/?linkID=91126. Die zegt dat je de hele handel in een bepaalde volgorde verwijderen moet, maar daar was ik al achter gekomen. De eerste groep die ik verwijderen wilde weigerde dat met als verklaring dat die groep afhankelijk was van andere. Door eerst andere te verwijderen lukte 3.0 wel. Versie 3.5 kan echter niet uninstalled worden. Als je wilt verwijderen gaat hij installeren en vraagt dan om CD1. Dus met .NET Framwork 3.5 Service Pack 1 blijf ik zitten. Hoe nu????

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.677
  • Geslacht: Man
Re: Windows Update
« Reactie #5 Gepost op: 11 september 2010, 21:46:01 »
Jan,

Citaat
Versie 3.5 kan echter niet uninstalled worden. Als je wilt verwijderen gaat hij installeren en vraagt dan om CD1.
Staat er niet meer informatie bij mbt CD1 ?
Download de installer voor .NET Framework3.5 SP1

en start deze. hopelijk wordt daarmee de installatie hersteld.


groeten, Peter

Offline jvdpeet †
  • Senior lid
  • ****
  • Berichten: 365
  • Geslacht: Man
Re: Windows Update
« Reactie #6 Gepost op: 12 september 2010, 11:52:53 »
Hoi Peter,
.NET framework 3.5 ServicePack 1 opnieuw geïnstalleerd. Na voltooing van deze installatie werd het advies gegeven nog andere downloads te installeren. Dat heb ik gedaan en na kijken in het Configuratiescherm bleken de eerder verwijderde onderdelen ook weer geïnstalleerd te zijn. Na afsluiten om opnieuw op te starten bleek dat de optie van het installeren van de eerdere Update (die welke elke dag terugkeerde) er niet meer in stond. Ik ben die dus nu kwijt en je eerdere links met updates zijn dus kennelijk niet meer nodig.
In ieder geval bedankt voor je deskundige hulp.