Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

212 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 12:23:42

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: wlan  (gelezen 8363 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline yowi12
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
wlan
« Gepost op: 8 september 2010, 20:55:48 »
Beste mensen van het computerforum!

Ik heb een probleem.
ik heb vorige week een nieuwe latop gekocht. heel leuk allemaal alleen als ik internet opstart valt overal in mijn hele huis internet uit. (ook kabel).
hierdoor moet ik mijn router opnieuw opstarten en dat is erg vervelend. als mijn vader internet via zijn latop blijft het internet wel intact.
kan mijn router het niet aan? of is er iets verkeerds met mijn latop?

met vriendelijke groet,

Yowi van der Hoorn

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: wlan
« Reactie #1 Gepost op: 8 september 2010, 21:12:13 »
Welkom yowi,

Hoe maak je verbinding met het internet? via een netwerkkabel of draadloos?
Als het via een netwerkkabel is, probeer dan eens eerst of de netwerkkabel ook werkt bij een andere computer of sluit een werkende computer eens aan op het netwerkaansluitpunt waar jouw computer staat. Werkt jouw computer wel goed vanaf een ander netwerkaansluitpunt in huis?

Neem het netwerksnoer uit de computer en controleer of de 8 pinnetjes in de netwerk-aansluiting goed zitten (allemaal mooi op een rij zodat ze geen kortsluiting maken).


groeten, Peter

Offline yowi12
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
Re: wlan
« Reactie #2 Gepost op: 8 september 2010, 21:54:25 »
mijn latop werkt via draadloos internet.

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: wlan
« Reactie #3 Gepost op: 8 september 2010, 22:20:12 »
Hallo yowi,

Vreemd.
Heb je hem laten testen in de winkel? Als die in de buurt is zou ik dat doen. Het is tenslotte een nieuwe en dit is geen normaal gedrag.

Je laptop 'ziet' dus wel je draadloze netwerk?

Windows 7?
Wat voor laptop is het? merk en type
Wat voor router heb je? merk en type


groeten, Peter
 

Offline yowi12
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
Re: wlan
« Reactie #4 Gepost op: 8 september 2010, 22:50:14 »
hij kan Draadloosnetwerk wel zien. ik kan ook verbinding maken alleen de eerste keer valt alles uit overal thuis. Ik heb de laptop gekocht voor school en op school heb ik nooit problemen.
Zou het dan kunnen komen door mijn router? dat hij niet sterk genoeg is?

Windows 7 home premium 64bit

dit is mijn laptop http://www.laptops-vergelijken.nl/samsung/3778-np-r530-jt50nl.html

en we hebben nog een router van wanadoo wat tegenwoordig nu online heet. er staat op wanadoo box.
en voor wireless internet hebben we een dingetje van conceptronic.

groeten, Yowi


Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: wlan
« Reactie #5 Gepost op: 9 september 2010, 00:31:55 »
Yowi,

Citaat
ik kan ook verbinding maken alleen de eerste keer valt alles uit overal thuis.
En daarna werkt het wel?

Citaat
dat hij niet sterk genoeg is?
Als je met sterkte het draadloos vermogen bedoeld, lijkt me dat onwaarschijnlijk. Minder vermogen is meestal een kleinere zend/ontvangst radius.

Je hebt dus een wanadoo livebox op je binnenkomende kabel-aansluiting en die is met een netwerkdraadje verbonden aan dat conceptronic dingetje dat zorgt voor een draadloos netwerk.
Klopt dat?

En zowel de livebox en de conceptronic crashen?

In plaats van het internet opgaan, kun je wel naar de homepage van beide apparaten met je laptop?


groeten, Peter

Offline yowi12
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
Re: wlan
« Reactie #6 Gepost op: 9 september 2010, 08:40:47 »
Hij werkt daarna wel weer.
als ik internet opstart kan ik meestal nog wel alle tabbladen zien. maar ik kan niet verder internetten want dan heb ik geen verbinding. Hij zegt overal ,tenminste bij draadloos dat ik wel bereik heb meestal 4of5 streepjes. maar ik kan geen verbinding maken.

groeten, Yowi

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: wlan
« Reactie #7 Gepost op: 9 september 2010, 11:50:54 »
Hallo Yowi,

Het is een goed idee het ook eens op een andere plek in huis te proberen! Dat heb je vermoedelijk al wel gedaan. Maar anders toch even doen!

Eén van mijn goede kennissen had al draadloos voor de desktops voor zichzelf (huiskamer) en zijn zoon (slaapkamer 1e etage). Toen zette hij de desktop van zijn vrouw (andere slaapkamer 1e etage) ook op draadloos. Eenvoudigere PC, doet het verder graatloos, zelfde WiFi adapter.

Op die slaapkamer kan je WiFi vergeten! Ook mijn oerstabiele laptop wil daar er niet op. Dus heeft mijn kennis al grommend en licht tierend <het is een wereldvent, maar het hart op de tong> toch maar heel moeizaam een netwerkkabel naar boven getrokken.

Zo'n draadloos netwerk zend radiogolven uit. Maar omdat het natuurlijk niet de bedoeling is dat bij de buren dan alles plat gaat zijn de veldsterktes heel klein. Heel zwak, zeg maar.

Een tweede idee is in je kennissen kring even kijken of er een ander apparaat te leen is om een draadloos netwerk te kreëren. Een zelfde ding als jouw concepttronic. Die zijn er vast wel van voor de tijd dat je bij ADSL gratis een router met ingebouwde draadloos ging krijgen. Dan weet je echt zeker dat het niet een ander narigheidje is.

En dan als laatste is de ene WiFi kaart niet de andere. Ik heb twee WiFi kaartjes bij mijn oude Toshiba laptop. Bij de ene kan ik wél in de schuur in de tuin internetten en de andere net niet. Die doet het even wel, en dan een tijdje weer niet. En mijn moderne laptop, waar ik tegenwoordig mee werk, die heeft helemaal nergens last van in de schuur!
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline yowi12
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
Re: wlan
« Reactie #8 Gepost op: 9 september 2010, 16:15:15 »
bedankt voor de reactie.
ik ga even proberen of hij het wel op een andere locatie doet.
Maar weet jij toevallig ook waarom al het internet inclusief de kabel geen connectie meer heeft op alle computers?

groet, Yowi

Offline Just Vecht

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 1.434
  • Geslacht: Man
Re: wlan
« Reactie #9 Gepost op: 9 september 2010, 19:04:58 »
Hallo Yowi,

Dat heel het Internet wegvalt is heel raar. Het is goed daar wat aandacht aan te besteden.

Ben jij de enige in huis die draadloos gebruikt bijvoorbeeld. Of heb je bijvoorbeeld een broer of zus met dradloos en heeft die dat nooit?

En dan als het gebeurt even iemand vragen te kijken wat er bij dat Concepttronic ding en bij je Livebox precies gebeurt. Het lijkt erop dat de Livebox onderuit gaat. Dat moet je dan wel weten.

Als je nou voor ons eens precies op rij legt wat er gebeurt en welke apparaten het precies zijn duiken wij wel Internet op om te kijken of er iets van te vinden is. Maak maar gewoon fotootjes met je mobiel van alle typeplaatjes en opschriften. Doe ze tezamen in een zip bestand en zet dat als bijlage bij je antwoord.
Ubuntu Steunpunt Zoetermeer e.o.- PC of laptop nog XP of Vista? Probeer Ubuntu!
GIMP cursusbundel, binnenkort 50 cursussen - Helpmij Magazine geen ads, 30.000 lezers

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: wlan
« Reactie #10 Gepost op: 9 september 2010, 23:08:21 »
Beste Yowi,

Ik vermoed dat het aan het toewijzen van een ip-adres is door de DHCP server in je router. Zodra je de laptop aanzet, en er wordt een wifi verbinding mee gemaakt, krijgt je laptop een ip-adres toegewezen. Soms gaat dat wel eens verkeerd en krijg je hetzelfde ip-adres van een andere PC of van de router zelf, in dat geval wordt de verbinding ook verbroken. Heeft je laptop een vast ip-adres? Misschien kun je eens in die richting zoeken.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline yowi12
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 6
  • Geslacht: Man
Re: wlan
« Reactie #11 Gepost op: 12 september 2010, 13:32:34 »
mijn vader gebruikt ook draadloos internet en hij heeft er verder nooit problemen mee.

Mijn livebox gaat inderdaad onderuit. er blijft nog maar 1 lampje knipperen en de rest valt uit. mijn Concepttronic blijft intact en blijft branden.

foto's volgen nog.

Groeten, Yowi

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: wlan
« Reactie #12 Gepost op: 12 september 2010, 17:53:13 »
Hallo Yowi,

Ik heb ook een Livebox en eerlijk gezegd er weinig problemen mee, als het telefoon/internet verkeer gestoord is, trek ik de stekker er uit, wacht een minuut en stop de stekker er weer in. Ik gebruik alleen geen aparte router. Ik heb een wifi kaartje in de livebox die voor de draadloze verbinding zorgt en dat werkt voor meerdere laptops/pc's prima.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit