Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

207 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 14:37:35

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Krijg hem niet meer aan de praat  (gelezen 13208 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline carcola
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Man
Krijg hem niet meer aan de praat
« Gepost op: 17 september 2010, 15:03:32 »
Help, Help,

Mijn vrouw haar pc start op met een blauw scherm en tekst, sluit af en start weer het zelfde op.

Het volgden hem ik zelf gedaan, c schijf geformatteerd en vista er opnieuw opgezet, helaas zonder resultaat.
Wat mij op valt als ik hem opstart, dat ik met het begin scherm van Acer rond om de letters streepjes zie, heeft het misschien hier mee te maken?

Al vast bedankt voor jullie aandacht

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Krijg hem niet meer aan de praat
« Reactie #1 Gepost op: 18 september 2010, 13:03:36 »
Het komt voor dat dit blauwe scherm duidt op een probleem met de hardware zoals het geheugen, de harddisk enz. maar kan ook aan stof (statische elektriciteit) liggen.

Indien mogelijk kun je de PC van de netstroom afhalen, alle draden en stekkers losmaken en de systeemkast open maken. Daarna voorzichtig de insteekkaarten eruit halen, en stofvrij maken met bv een kwastje. Ik maak dan ook het moederbord en rondom de processor en geheugenmodules schoon met een stofzuiger met plastic mondje waarbij je voorzichtig te werk moet gaan. Je kunt dit proberen.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Krijg hem niet meer aan de praat
« Reactie #2 Gepost op: 18 september 2010, 13:26:39 »
Hoi carcola,

Citaat
Mijn vrouw haar pc start op met een blauw scherm en tekst, sluit af en start weer het zelfde op.
Blauw scherm en tekst, welke tekst? even precies opschrijven en doorgeven of maak er een foto van.
Is het een desktop of laptop?

Waarschijnlijk een conflict in de bios of een hardware probleem.
Als je de computer aanzet, verschijnt meestal eerst een bios-logo of wat witte tekst op een zwarte achtergrond. Druk dan op de F8 toets. Als het goed verschijnt dan een menuutje. Kies daar "Veilige Mode" of "Safe Mode".
Kun je dan wel doorstarten?


groeten, Peter
« Laatst bewerkt op: 18 september 2010, 17:24:33 door Peter »

Offline carcola
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Man
Re: Krijg hem niet meer aan de praat
« Reactie #3 Gepost op: 18 september 2010, 14:11:53 »
Door starten in veilige modus lukt mij ook niet, ondertussen heb ik de harde schijf eruit gehaald, en ben eerst alle gegevens veilig aan het stellen.
De binnenkant van de kast heb ik zoveel mogelijk stof vrij gemaakt, ga dadelijk de harde schijf weer terug plaatsen en kijken of die het dan wel doet.
Ik hou jullie op de hoogte.

Offline carcola
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Man
Re: Krijg hem niet meer aan de praat
« Reactie #4 Gepost op: 18 september 2010, 14:44:57 »
Helaas pindakaas, hij doet nog steeds het zelde, niks toch.
Hoop via jullie  tot een juiste oplossing te komen.

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Krijg hem niet meer aan de praat
« Reactie #5 Gepost op: 18 september 2010, 14:56:28 »
In het begin schreef je dat je c: hebt geformatteerd en Vista er opnieuw opgezet hebt, deed je dat in de bewuste pc en kreeg je toen geen blauw scherm.

Anders ligt het voor de hand dat het geheugen een probleem heeft. Heb je een mogelijkheid om de geheugenmodules te vervangen?
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Krijg hem niet meer aan de praat
« Reactie #6 Gepost op: 18 september 2010, 17:34:47 »
Hoi carcola,

Ik vroeg het al eerder, kun je eens de tekst die op dat blauwe scherm verschijnt exact opschrijven en ons melden.
Dat geeft namelijk een eerste aanknopingspunt waar het probleem ontstaat.
Een foto maken met een digitale camera mag ook. Zorg ervoor dat de tekst goed leesbaar is.
Via de optie Bijlage onder de berichten-editor kun je een bestand (foto of tekst) aan een bericht toevoegen.

Je hebt de harde schijf in een andere computer gehad. Heb je toen die harde schijf volledig gescand op virussen en malware?
Welke virusscanners heb je in gebruik?

Graag alle vragen beantwoorden, We kunnen je pc niet zien  ;)


groeten, Peter

Offline carcola
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Man
Re: Krijg hem niet meer aan de praat
« Reactie #7 Gepost op: 19 september 2010, 09:33:19 »
Ha Peter

Een foto maken gaat niet lukken, tijdens het opstarten schiet het voorbij met allemaal tekst, kan het ook  niet stoppen.

In de vlugheid lees ik iets van stop......fout....................... en de rest geen idee.

De fout melding kwam voordat ik de HD schijf eruit had gehaald.
Toen   ik hem aan een andere pc hing, viel mij op dat alles er nog op stond,   terwijl ik de HD geformatteerd had en windows vista erop nieuw op gezet   had, in de "kapotte"pc zeg maar.

Ondertussen heb ik interne geheugen eruit gehaald, de videokaart, alles stof vrij gemaakt maar helaas zonder resultaat.
« Laatst bewerkt op: 19 september 2010, 11:04:59 door Ronald »

Offline carcola
  • Net nieuw
  • *
  • Berichten: 5
  • Geslacht: Man
Re: Krijg hem niet meer aan de praat
« Reactie #8 Gepost op: 19 september 2010, 09:34:43 »
Ruud, bedoel je de interne geheugen vervangen en dan kijken wat die doet?

Offline Ronald

  • Forum Manager
  • *****
  • Berichten: 1.856
  • Geslacht: Man
    • NL Computer Forum
Re: Krijg hem niet meer aan de praat
« Reactie #9 Gepost op: 19 september 2010, 11:05:20 »
Citaat
Een foto maken gaat niet lukken, tijdens het opstarten schiet het voorbij met allemaal tekst, kan het ook  niet stoppen.

Soms lukt het met de oeroude 'Pause' knop (zit meestal rechts naast de PrintScreen knop).
En anders zou je er misschien een filmpje van kunnen maken? Stuur mij eventueel een persoonlijk bericht als je hulp nodig hebt met het plaatsen van het filmpje op het Forum! :)
Forum Manager NL Computer Forum
Microsoft Certified Solutions Expert (MCSE) - Business Intelligence

Offline RuudDeWit

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 885
  • Geslacht: Man
Re: Krijg hem niet meer aan de praat
« Reactie #10 Gepost op: 19 september 2010, 12:39:37 »
Citaat
Ruud, bedoel je de interne geheugen vervangen en dan kijken wat die doet?
Ja dat bedoel ik. Bij problemen haal ik deze er vaak uit, maakt ze stofvrij, ook de sleuven waar ze in zitten, en plaatst ze dan terug om te kijken of de pc nu wel doorstart. Anders inderdaad vervangen om te kijken of het misschien daaraan ligt.

Controleer ook eens alle aansluitingen van kabeltjes enz of die goed zitten aangesloten.
Vriendelijke groet,Ruud de Wit

Offline Peter

  • Sysop
  • *****
  • Berichten: 5.683
  • Geslacht: Man
Re: Krijg hem niet meer aan de praat
« Reactie #11 Gepost op: 19 september 2010, 13:30:51 »
Carcola,

Staan er op dat scherm linksboven op de 4 regel ofzo ergens woorden in hoofdletters en gescheiden met underscores? Zo ja, welke tekst is dat dan

Staat er onder dat stop foutnummer een bestandsnaam? Zoja, welke?

Als het niet in een keer te lezen is, elke keer een stukje opschrijven en herhalen tot je alles hebt.
Een filmpje maken zoals Ronald voorstelde is nog beter.

Druk eens een paar keer op de aan/uit knop met het netsnoer NIET aangesloten.
Scheelt dat?


groeten, Peter