Hallo

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Recent

210 gasten, 0 leden

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

28 maart 2024, 10:50:55

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Nieuws

Welkom op het vernieuwde NL Computer Forum!

Auteur Topic: Wireless pci-kaart probleem  (gelezen 12795 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NLCOMP

  • Forumheld
  • *****
  • Berichten: 14.666
    • NL Computer Forum
Wireless pci-kaart probleem
« Gepost op: 7 november 2009, 21:44:42 »
Bericht 1 van 2

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:rotjerol69Datum:02-01-2008
 Aan:AllenMsgID:3695.1
 Onderwerp:wireless pci-kaart probleemForum:ws-nlcomputer
hoi ik heb het volgende typische probleem:
heb desktop pc ,met windows-xp home sp2 met een draadloos (internet) netwerk setup (2 pc's) via een realtek wireless gateway router (11-b standaard) van een paar jaar oud. in het netwerk zit ook een nieuwe laptop met vista en ingebouwde wireless adapter, werkt prima. De winXp computer (desktop) heeft zowel een usb prism wireless adapter (11b standaard) die prima werkt, alsmede een nieuwere pci insteek wireless netwerkadapter kaart in de kast.  Nu heb ik behalve de allereerste keer, nooit de wireless gebeuren goed aan het werk gekregen zonder de usb prism wireless adapter (dus alleen met de pci kaart wireless). ik zou graag alleen met de pci-kaart adapter werken, aangezien die wpa beveiliging ondersteunt en de prism usb adapter NIET (die heeft alleen WEP). de router ondersteunt wep EN wpa. 
echter al een paar keer een paar uur bezig geweest om de pci kaart permanent aan de gang te krijgen. prism adapter eruit. voor beide adapters heb ik een aparte draadloze netwerkverbinding in de netwerkinstellingen van windows. de prism usb adapter werkt echter met eigen software en levert vanzelf absoluuut geen probleem, altijd verbinding. de pcikaart echter werkt bij uitschakeling van de prism maar af en toe en sluit vanzelf de verbinding als ik de eigenschappenvesnter van netwerkinstellingen weer sluit.  soms ook geeft de windows draadloze instellingenoverzicht waarbij de beschikbare netwerken worden getoond, het betreffende netwerk/mijn realtek router niet weer, pas na herstellen verbinding. terwijl ie met de prism altijd weergegegevn wordt. en het rare is dat als ik de prism weer aansluit, de pcikaart het OOK ineens vanzelf weer doet, maar soms ook weer niet....
(dus soms zonder de prism, heb ik wel verbinding met de pcikaart maar  vaak ook 'beperkte of geen verbindingsmogelijkheid' , of hij vindt hem helemaal niet, of, nogmaals, hij sluit de verbinding weer na sluiten van de instellingenvenster; ik heb hem in windows WEL op automatisch verbinding maken staan en heb voor het uitproberen van de pci-kaart ook de beveiliging wep tijdelijk uitgezet op de router en win daarop aangepast...; affijn heb een uur of twee zitten klooien en vorig jaar ook al zoiets, maar kom er niet uit. Moet de prism usb software/drivers soms helemaal eraf om de pcikaart goed te laten werken? (ik had die gewoon uit de usb aansluiting verwijderd tijdens het uitproberen)
de router is als eens gereset naar fabrieksinstellingen en doet het dus prima met de prism usb  en op de vista-laptop, dus dat zit wel goed. de SSID van de router wordt gewoon gebroadcast.
ps de signaalsterkte op de pci-kaart is ook goed genoeg, ALS ie het deed stond deze op ca. net zo goed als de usb adapter.
weet iemand raad?
 
 


Bericht 2 van 2

NL Computer Forum ~ Computer hardware
 Van:Michel Uphoff (Sysop)Datum:02-01-2008
 Aan:rotjerol69MsgID:3695.2
 Onderwerp:wireless pci-kaart probleemForum:ws-nlcomputer
Hoi
Het lijkt op een conflict binnen de wlan apparaten of de netwerkonderdelen. Heb je het volgende al geprobeerd:
1: De-installeren van de drivers, en eventuele ondersteuningsprogramma's van beide wireless apparaten,
2: De pci wireless uitnemen
3: Pc rebooten, direct het Bios in gaan, en daar de interne wireless uitschakelen (controleer van tevoren eerst even of dat ook kan, maar nu pas uitschakelen).
4: Pc herstarten, uit laten reutelen en kijken of alles netjes verwijderd is. Kontroleer ook evt. overgebleven wireless netwerkverbindingen en verwijder ze als aanwezigzijn, ook niet gebruikte netwerkverbindingen (Lan, 1394 netwerk) uitschakelen,
5: Herstarten, laten uitreutelen
6: Pci wlan kaartje insteken en voor zover nodig software installeren.
Laat je even weten of dit geholpen heeft?

Michel Uphoff (NLcomputer)
Homepage